Han har streng Dyno,flere som har bremset andre steder som får inntil så mye som 20% mindre effekt hos han.
Streng... , snill... , riktig.... Har tenkt på det flere ganger at det ikke går ann å få calibrert disse dyno`ene ?
Helt fra 20 år tilbake husker jeg en trimma volvo 240 som ble bremset hos to forskjellige uten at NOE ble gjort med henholdsvis 151 hk og 180 hk. Det siste stedet var vel lokalt "kjent" for å ha en "snill" dyno
Når en først skal bremse motor for å få vite så er det vel greit å få fakta på bordet og ikke svada, da kan en jo likegreit tippe motoreffekt hvis det er slik at en trekker / legger til en viss prosentsats som varierer etter hva den enkelte SYNES er riktig. Måler en i benk , dvs direkte på motor så er det vel den effekten en bør nevne, og skulle en måle på hjula så er det vel det som en må oppgi da.
Det må da gå an å få kalibrert dette?
Blir som å ha et elektrisk multimeter og du måler 200 Volt og så må du liksom tenke at : tja. da er det vel "rundt 200 volt da" sikkert minst 180 volt men antaglig ikke mer enn 220 volt

Hallo. Skal du måle effekt, så er vel hele vitsen å få det rimelig nøyaktig.
Hadde en bil for mange år siden som ble bremset hos Simco (Sarpsborg), mener å huske at han sa at benken hans var nylig calibrert da jeg var der. Den var ikke "snill" , men bare ærlig
Uansett er det jo drivhjulhk som egentlig teller. For å sette det VELDIG på spissen så hjelper det lite å ha 200 hk i motor hvis det er 100 hk på drivhjula.