Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« på: desember 05, 2007, 01:29:40 am » |
|
Jeg har da, i savnet av min tidligere 55', gått til innkjøp av en dønn orginal og uskrudd 61' T1 med svært lite rust. Litt info om bilenVolkswagen 113 Førstegang reg.: 22.09.60 Chassisnr.: 3302001 Regnr.: Z-10453 Lakk farge: Jade Green L 349 Interiør farge: Olive/soft beige Felg farge: L382 Olive / Opal white Rattstamme, Håndbrekk og Girspak farge: Nepal green Seteunderstell: Silver beige L466 Bilen har hatt èn eier frem til 99, da ble bilen kjøpt av nevøen til damen som kjøpte bilen ny. Han har brukt bilen jevnlig frem til 04, da ble skiltene levert inn og bilen satt til lagring hos Unneberg Bil. Hvordan skal dette bli?Planene i vinter, om jeg kommer igang, er å løfte karosseriet, sveise inn IRS bakstilling, sandblåse og få pulverlakkert plata. Men der stopper planen forløpig, da det er noen år siden jeg sist bygde boble og er litt rusten i gamet. Så jeg trenger litt tips og forslag til hva jeg skal gjøre med denne bilen hva gjelder understell og hjuloppheng. Jeg er ute etter så gode kjøreegenskaper som overhode mulig (uten å bruke astronomiske summer). Skivebremser på alle fire er ønskelig, så får vi se hva mer som kommer til etterhvert. Karosseriet får vente enn så lenge, men begynner å samle litt goodies så lenge  Takknemmelig for alle gode forslag og tips!  Ønskelisten til understellet så langt: - Droppa spindler (kjøpt og montert) - CSP korta puma (kjøpt og selges) - 2" smala CSP puma (kjøpt og montert) - Ny hovedpumpe for 2-krets (kjøpt og montert) - Koni rød (kjøpt og montert) Kosmetisk: - NOS Delswift mirrors (kjøpt og montert) - Rader kopier med nye dekk og dekksider
|
|
« Siste redigering: mai 15, 2009, 20:15:43 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #2 på: desember 05, 2007, 19:25:33 pm » |
|
Ja, må ha en resto igjen, men litt usikker på hva og hvordan. Mye nytt som har kommet siden sist jeg var aktiv. Har jo lyst på gromt understell og sprek motor. Karosseri kommer i 2.rekke:)
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: desember 15, 2007, 04:08:08 am » |
|
må si tipsene til modifikasjon av understellet strømmer på her, blir jo helt overhvelmet av all entusiasmen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lasse
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: desember 15, 2007, 13:30:18 pm » |
|
bilder bilder bilder! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: desember 17, 2007, 01:04:49 am » |
|
Nice, der stod det mye bra. Takk for tipset:) Er det noen som har tips til bra skivebremssett for 205 boltsirkel? Bør helst kunne godkjennes.
|
|
« Siste redigering: desember 17, 2007, 01:06:20 am av Pål »
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: desember 17, 2007, 01:08:27 am » |
|
bilder bilder bilder!  Bilen står nedfrosset utenfor garasjen:( Har litt for mye å gjøre med nytt hus om dagen, men håper å få startet å ribbe bilen for innsveising av IRS og balljoint iløpet av vinteren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #8 på: desember 17, 2007, 22:37:25 pm » |
|
Pål hvem Pulverlakkere ei hel Bunnplate? Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: desember 17, 2007, 22:48:31 pm » |
|
Jeg har bilde :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: desember 17, 2007, 22:55:28 pm » |
|
Mener CSP har 5 bolt bremser med tuv-papirer.
Ellers er vel mye gjort med IRS, justerbare dempere og balljoint forstilling.
Skal du ta den noe lenger enn det, begynner det å bli trøbbel med godkjenninger etc... Jeg har en link et eller annet sted til en dobbel a-arms forstilling til å bolte på rammehodet, men hvordan det da er med tuv, er vel heller uklart. Skal se om jeg finner linken.
Ellers er det jo noen som har bygget om forstillinga på en Ghia bl.a til Porsche 993, men da snakker vi major ombygging, siden innerskjermer etc plutselig blir bærende konstruksjon...
Balljoint, korta forstilling, droppa spindler og et bra skivebremsekit, er vel kanskje det mest realistiske.
Just my $0.02...
Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: desember 18, 2007, 00:04:48 am » |
|
Syns jeg hørte de hadde stor nok ovn hos et firma her i byen, men har ikke skjekke dette noe mer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: desember 18, 2007, 00:23:40 am » |
|
Mener CSP har 5 bolt bremser med tuv-papirer.
Ellers er vel mye gjort med IRS, justerbare dempere og balljoint forstilling.
Skal du ta den noe lenger enn det, begynner det å bli trøbbel med godkjenninger etc... Jeg har en link et eller annet sted til en dobbel a-arms forstilling til å bolte på rammehodet, men hvordan det da er med tuv, er vel heller uklart. Skal se om jeg finner linken.
Ellers er det jo noen som har bygget om forstillinga på en Ghia bl.a til Porsche 993, men da snakker vi major ombygging, siden innerskjermer etc plutselig blir bærende konstruksjon...
Balljoint, korta forstilling, droppa spindler og et bra skivebremsekit, er vel kanskje det mest realistiske.
Just my $0.02...
Roy
Ja, det blir nok å følge noen av tipsene til Mr. Ward + korta forstilling og noen gode bremser. Gjerne med noen 17" Fuchs eller Rader felger som prikken over i'en
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: desember 18, 2007, 01:59:28 am » |
|
Syns jeg hørte de hadde stor nok ovn hos et firma her i byen, men har ikke skjekke dette noe mer. Hvis ikke har vi stor nok ovn i Sandefjord.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #14 på: desember 18, 2007, 02:07:04 am » |
|
Syns jeg hørte de hadde stor nok ovn hos et firma her i byen, men har ikke skjekke dette noe mer. Hvis ikke har vi stor nok ovn i Sandefjord. Vet du hva de tar for å sandblåse og pulverlakke en plate?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: desember 18, 2007, 12:22:19 pm » |
|
pm pål
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: desember 18, 2007, 14:27:55 pm » |
|
Vet du hva de tar for å sandblåse og pulverlakke en plate?
Jeg kan spørre han jeg.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: desember 18, 2007, 14:40:41 pm » |
|
hvem er han, kanskje j kjenner han jeg å. på fokserød eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #19 på: desember 19, 2007, 23:56:32 pm » |
|
Genial IRS jig, takker for linker!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #20 på: desember 20, 2007, 00:56:45 am » |
|
Er det noen som har vært borti Randar RDW felgene? De syns jeg var kule 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse
Supermedlem

|
 |
« Svar #21 på: desember 20, 2007, 11:30:31 am » |
|
robristyle gravelguards sier jeg bare...lokke lokke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #22 på: desember 21, 2007, 01:29:43 am » |
|
Ja, da var det de første delene jeg kjøper til bilen  Takker for handelen Lasse!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse
Supermedlem

|
 |
« Svar #23 på: desember 21, 2007, 01:36:27 am » |
|
 L
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: desember 21, 2007, 01:44:13 am » |
|
Er det noen som har vært borti Randar RDW felgene? De syns jeg var kule  Kjøp slike da! Er svært få som har de. Drit fett med stålkant!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #25 på: desember 21, 2007, 01:54:38 am » |
|
Disse felgene er kanskje både "kule" og "sjeldne", men det er vel ganske ugne copyrightforhold knyttet til designrettighetene... Så lenge den saken står som den gjør tror jeg ikke det blir mange av disse her til lands, med mindre det har skjedd noe siden sist? Kan sikkert utdypes av involverte, evt. søker du litt på vw2you.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #26 på: desember 21, 2007, 02:04:27 am » |
|
ja, hører gjerne mer om dette, men hva skal jeg søke på?? Copyright reglene gjelder ikke om produktet er mer enn 20% endret i forhold til orginalen. Men hvordan måle det, det er jo spørsmålet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eddi
Seniormedlem

|
 |
« Svar #27 på: desember 21, 2007, 04:14:30 am » |
|
Er det noen som har vært borti Randar RDW felgene? De syns jeg var kule  Dette er absolutt drit fete felger!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: desember 21, 2007, 18:09:47 pm » |
|
litt ironcross inspirert. å det er jo ikke negativt, bare cambern blir det så. hehe nice rims
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #29 på: desember 21, 2007, 23:50:49 pm » |
|
Søk litt om disse på nettet. Jeg hadde ikke kjøpt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|