Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #60 på: desember 31, 2007, 17:27:52 pm » |
|
Linkpin er MYE bedre mht senking enn balljoint. En senka balljoint forstilling blir så stiv at du får vondt i hodet etter en liten tur i butikken  Det er jeg ikke ubetinget enig i, og som Pål sier over her, skal ma ha senkespindler og skivebremser, og atpåtil ha det godkjent, er det nok enklere med balljoint, ja. Kommer også litt an på hvor mye man skal senke, senker man en VW forstilling for mye, blir det helt feil med alle vinkler uansett, men med senkespindler og "normal" senking funker begge like bra er min erfaring
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #61 på: januar 02, 2008, 11:55:00 am » |
|
Grunnen til at jeg velger balljoint fremfor kingbolt er at CSP ikke leverer gokjente skivebremser til kingbolt.
DET er et meget godt poeng. Men samtidig, du vil bruke biltilsynets "skjønn" for å bytte ramehode til en nyere type. Skulle man da ikke også få biltilsynet til ved "skjønn" å godkjenne en Linkpin senkespindel? Hadde balljoint på 55' ovalen min og det fungerte helt supert, men smak og behag
Det kan ikke være tvil om at å kjøre en senket linkpin er som sveve på en sky i forhold til å kjøre rundt i en senket balljoint. Det er ikke lik geometri på en linkpin og en balljoint, og det kan godt være at det er grunnen til at de blir så voldsomt stive.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #62 på: januar 02, 2008, 16:30:50 pm » |
|
Jeg skjøter rammehode i orginalskjøten, men drar skjøten i underdelen av tunellen lenger bakover, så ikke skjøten blir rett av. Samme gjør jeg bak. På 55'en så vinklet jeg også rammehode litt oppover. Det ga nok ikke senkeeffekt som tilsvarte merjobben det var men. At det fungerte så bra på 55'en kan jo være at jeg hadde hjemmemekka dropspindler med boble innderdel og 944 ytterdel, som jeg droppa nesten 50mm. Da slapp jeg å juster puma'n på bunn. Klart bilen var stiv, men IKKE værre enn mye annet jeg har humpa rundt i 
|
|
« Siste redigering: januar 05, 2008, 20:37:43 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #63 på: januar 05, 2008, 20:36:54 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #64 på: februar 21, 2008, 02:12:31 am » |
|
Dette er blitt en svært kjedelig tråd. For hvem gidder å lese om planer. Dere vil se bilder og det skjønner jeg godt. Så til uka går nok bestillingen på nye bremser og diverse avgårde. Så skal jeg få tatt bilder og legge ut, så snart monteringen begynner. Det ble en liten endring i prosjekt tittelen også. Da bilen, i følge understellsnummer, er en 61', men registrert i 60 
|
|
« Siste redigering: april 14, 2008, 01:02:49 am av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #65 på: september 14, 2008, 02:01:31 am » |
|
Fremgangen i dette prosjektet går sakte, veldig sakte. Vi fikk en liten gutt i april og har vært litt opptatt med han siden. Også har den lille fritiden som var igjen gått med til å bygge på huset og diverse andre forefallene jobber på eiendomen her. Men litt har jeg fått gjort da. Har fått plukka ut ei siderute og pussa halvparten av rusta på bilen. Som ikke akkurat var mye   Har satt på riktige snowflake baklamper, fått tak i blinklyshendel med 6 ledninger og begynt oppkobling av dette, samt å få bremselyset til å virke. Har en dårlig kontakt en eller annen plass som ikke jeg finner ut av. Men har ikke gitt helt opp ennå. Så hentet jeg et lass med deler i kongsberg for noen måneder siden. Bla ny forstilling og bremser i alle fire hjørner. Bak er alt ferdig med nye tromler, bremseband, pumper, slanger og rør. Foran var jeg godt igang. Men det viser seg at 2" smala forstilling ikke er nok i kombinasjon med CSP ventilerte wide-5 skiver, droppa spindler og felger med ET20. Så denne forstillinga selges nå og ny 4" smala forstilling er bestilt fra "over there".    En kompis har fått lakkert felgene og jeg ble meget fornøyd med resultatet. Men kunne tenkt meg slikematt finish på de.   Har også fått tak i en litt artig sak til å henge under dashbordet. Det er en air condition. Men jeg mangler pumpa, så spørs om ikke den skal brukes som en ren vifte. Den trenger også en skikkelig omgang med glassfiber og polyester. Men jeg syns den var artig siden dette blir en resto looker   Jeg har også montert Delswift speiler på bilen. Av den typen som sitter oppå skjermene foran. Bilde kommer
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #66 på: september 14, 2008, 09:07:00 am » |
|
team restopeople vestfold. hehe åsså de speilaer jo bare helt konge. kjører du bobla til tirsdag pål? eller er den langt fra klar ennå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #67 på: september 14, 2008, 09:36:20 am » |
|
Steike! Tøffe hjul !! Men du har ikkje noko meir erfaring rundt det å skifte blinkhendel?? som du vil dele med meg 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #68 på: september 14, 2008, 11:01:08 am » |
|
Steike! Tøffe hjul !! Men du har ikkje noko meir erfaring rundt det å skifte blinkhendel?? som du vil dele med meg  takker. Felgene ble lakkert etter insirasjon fra en viss 90-talls looker med lignende hjul og jeg syns det ble veldig tøft også på en resto. Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #69 på: september 14, 2008, 11:02:23 am » |
|
team restopeople vestfold. hehe åsså de speilaer jo bare helt konge. kjører du bobla til tirsdag pål? eller er den langt fra klar ennå
Ganske langt fra klar ennå. Hjula stikker 15mm på utsiden foran og bilen startet ikke skikkelig. Så denne blir nok ikke luftet før snøen har vært her og gått igjen 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #70 på: september 14, 2008, 11:07:05 am » |
|
Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.
Har det ja  Er sånn hendel med 6 ledninger vanskeleg å få tak i ??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #71 på: september 14, 2008, 11:14:18 am » |
|
Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.
Har det ja  Er sånn hendel med 6 ledninger vanskeleg å få tak i ?? Ikke spesielt. Jeg bare la ut ønskes kjøpt her på forumet, så gikk det greit.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #72 på: september 14, 2008, 11:14:54 am » |
|
takk 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #73 på: september 14, 2008, 20:51:08 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: september 14, 2008, 20:54:07 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #74 på: september 14, 2008, 21:07:04 pm » |
|
Stilige speglar og flott baklys! Eg gledar meg til eg får sånne lampar 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #75 på: april 16, 2009, 00:19:27 am » |
|
Da har jeg fått gjort litt på denne igjen også. Hadde den på EU kontroll i dag, og det var noen anmerkninger om lav pedal og litt annet småtteri. Så det ble ikke skilter på den ennå.
Har allerede fiksa noen av småfeilene fra EU kontrollen. Har bestilt nye 155SR15 dekk til foran, og skal legge de på i morgen, om de kommer. Har bestilt en haug med deler fra BFY....men som aldri kommer. (ambefales over hode ikke!!!)
Går alt i orden, så kjører jeg den på blikktreffet
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #76 på: april 16, 2009, 00:36:54 am » |
|
Hmmm...spørs om ikke denne bilen får nytt yttertak til ragen til helga....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #77 på: april 16, 2009, 00:56:01 am » |
|
Hmmm...spørs om ikke denne bilen får nytt yttertak til ragen til helga....
Mangler bare å få sveisa inn hullet i taket da jo 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #78 på: april 16, 2009, 00:57:32 am » |
|
Sett igang!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #79 på: april 19, 2009, 18:10:17 pm » |
|
Jeg lurer på om denne bilen er en bastard, hva gjelder lakk.
Bilen er L349, det er 100% sikkert, og den har ikke vært omlakkert. Men ratt, rattstamme og håndbrekket er i en mørkegrønn farge. Misstenker det er Nepal Green. Men er ikke sikker.
Ifølge oversikten på thesamba.com og chassisnummer på bilen, så stemmer ikke bilens farge med fargen på detaljene inni bilen. Bilen har chassisnummer 3302001. Ifølge oversikten, så finnes ikke bilen min med fargen L349 Jade grønn. Den skulle vært L478 Beryl grønn.
Jeg skal bestille teppesett og taktrekk snart, og det er greit å få det riktig.
Noen skal kan bistå???
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #80 på: mai 07, 2009, 23:28:07 pm » |
|
 Da er bilen EU-ok og registrert. Nye skilter er bestilt fra Lator, og kommer til mandag  Forøvrig vurderer jeg å selge bilen, da jeg har et par andre prosjekter som kunne trenge både mer tid og penger. Så om noen er interessert, send en mail eller PM Om bilen: Absolutt alt av slitedeler er nytt. Røde konidempere i alle hjørner, 2" smala CSP forstilling, droppa spindler, nye kingbolter, nye bremsetromler bak, band og pumper rundt hele, alle bremserør nye, ny hovedpumpe, stålomspunnede slanger foran, gummislanger bak, alle dekk er nye, Empi girspak. Motor går som en klokke, og bilen er 99,5% rustfri. Kom med bud
|
|
« Siste redigering: mai 08, 2009, 19:12:14 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #81 på: mai 08, 2009, 13:18:29 pm » |
|
Dei hjula er jo heilt vilt tøffe!!!  Grattis med eu og snart skilt!! (var leveringstida frå lator kun 4 dagar?)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #82 på: mai 08, 2009, 19:10:46 pm » |
|
Dei hjula er jo heilt vilt tøffe!!!  Grattis med eu og snart skilt!! (var leveringstida frå lator kun 4 dagar?) De skulle lage de i går og poste de i dag, eller mandag. Så ikke langt unna vil jeg tro.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|