Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« på: august 03, 2011, 22:21:47 pm » |
|
hei har store problemer med å få Putte til å gå på tomgang starter og går rett opp på 3500-4000 har blitt gradvis verre har sjekket spjell pakninger tror nå at Brothers har porta hull i insugskalnalen som blir bare større og større hva tror dere???
Mvh Andersen Racing 48194000
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1 på: august 03, 2011, 22:25:17 pm » |
|
Ligger for høyt på tomgang? Falsk luft?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #2 på: august 03, 2011, 22:36:16 pm » |
|
ja ja falsk luft fra et eller annet sted
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: august 03, 2011, 22:38:27 pm » |
|
bytte pakninger og være nøye med å stramme hver av manifoldmuttrene litt etter litt.. funket for meg... men jeg hadde mye! falskluft og dro ikke til mer enn 2k
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: august 04, 2011, 00:22:34 am » |
|
om du kjøyrer den litt varm so kan du jo bruka eit IR termometer til å sjå kva sylindar som er varmast om du måler på eksosportane på anlegget, kan om ikkje anna lokalisera problemet litt bedre
men om da e hol i ein innsugskanal so må vel da holet vera opp mot kjøleribbene på utsida?? om du finn den/dei sylindarane som går varmare med overnevnte metode so kan du kanskje lura noko vatn opp på toppen med ei spruteflaska med slange. so ser du om da vert vassdamp ut eksosen. bør vel muligens gjera da på ein kald motor så ikkje ting sprekker..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #5 på: august 04, 2011, 01:14:14 am » |
|
Kan være ventilfjærene som graver større og større hull i innsugskanalen.
Men håp på enklere type falskluft.
Holdt hånda oppe på gasseren og dra den på starteren, uten tenning. Og hør etter suge lyd. 3500-4000rpm tilsvarer store hull!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #6 på: august 04, 2011, 21:39:59 pm » |
|
hei nå har overlege Andersen og Sykepleier Nemeth Lagt Putte i respirator og tatt av begge toppene fyllte toppene med vann og det er tett som faen
men når spjellene på gasserene er lukket og vi fyller disse med vann renner det godt
så spørsmålet er skal spjellene på gassera være helt tette når spjellene er lukket?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #7 på: august 04, 2011, 21:52:24 pm » |
|
Du sier det selv. Når de er lukket... Er de lukket. Og skal være tette.
Men OM de er lukket vet en jo ikke før en kikker nedi eller bruker 0,05mm bladsøker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #8 på: august 07, 2011, 15:30:20 pm » |
|
satte på 2 40 dellorto og motoren maler som en katt på tomgamg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #9 på: august 07, 2011, 15:33:17 pm » |
|
Så da må vi få tak i ett stk ny Weber 48 IDF eller 2 stk. Dellorto Drla 48. Kan ikke dra på SCC med 40 mm gassere!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: august 07, 2011, 15:53:11 pm » |
|
Det er ikke spjelene som står bitte litt skeivt? Skru løs spjelene litt, sentrer spjelene bedre og stram til..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #11 på: august 07, 2011, 22:52:07 pm » |
|
det var det første jeg gjorde men nå har jeg startet opp igjen går fint på ca 1000 omdr
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #12 på: august 07, 2011, 22:54:31 pm » |
|
Har vi funnet ut hva som forårsaket problemet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|