Forgasserspørsmål

(1/5) > >>

VW 1303 S:
Er det noen som har prøvd dobble dellorto 48mm på 1915?
Jeg har følgende oppsett: 044, med 40mm inn og 35,5 ut, engle W125 301 grader, med utveksling 1:1,25
Forgasserne har; tomgang 75, hoved 180, luft 160, venturie 37.
Elektrisk bensinpumpe som leverer 1,75 kg trykk.

Starter lett, skyter opp av og til, fusker litt.
Når varm, skyter hele tia, fusker, men trekker bra ved omdr 2000+
Byttet plugger og har orginale tennkabler

Har synkronisert,og fått ca samme luftmengde i gjennom hver trakt ved tomgang.
Har 7,5 grader fortenning. Er dette kanskje lite??
Noen som har ideer til justeringer/byttinger dyser eller andre ting?

JS:
Jeg synes muligens de dysene høres litt store ut?
På mine IDA, 2276, 041 topper 40x35,5 kjører jeg 37mm venturi, 155 main, 200 air og 65 idle. Fungerer bra, men er feit på tomgang.
Dette har jeg bevisst valgt å ikke gjøre noe med pga at motoren ble mindre kjørbar med mindre idle.
Tommelfinger regel på main er vel venturi x 4,2 sånn ca.
Hvor mye total fortenning har du? Jeg kjører 28-30 grader.

Skal du ha det skikkelig er det A/F instrument med bredbåndslambda som gjelder.

VW 1303 S:
Har prøvd nesten alle muligheter og kombinasjoner med mindre dyser og da går ikke
motor på tomgang, men trekker bra med turtall.
200 luft og 150 hoveddyse, her vil vel blanding bli mager også ved tomgang?
Når motor skyter opp gjennom forgasserne er vel det et tegn på mager blanding?

Tenkte muligens at dersom innsugningsventil åpner for tidlig når stemplet snur på bunn,
vil eksos bli presset opp i forgasserne?
Engle W 125 kam har jeg hatt tidligere uten problemer, men da uten 1:1,25 utveksling på
vipper. Uansett vil jeg tro at dette skal fungere sammen.

JS:
Det er idle dysa som bestemmer om den er mager på tomgang eller ikke. Derav navnet. ;)
Har du sjekket maks total fortenning? Er det gamle utslitte gassere?

VW 1303 S:
Maks fortenning ca 20 grader. Gasserne skal være nyoverhalt, kjøpt brukt. Har idag sjekket flottørhøyde
og denne var feil på begge. Nå jusert til full åpning ved 14mm høyde fra underside på "forgasserlokket"
til hjørnet på selve flottøren. Lukket ved 5mm.
Fyllte opp bensinkammeret når jeg hadde av lokket og det siger ikke ned.
Skal prøve og starte opp i morgen for å se om det er noen forskjell.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side