mai 05, 2025, 00:11:33 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Lage pakninger
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Lage pakninger (Lest 1620 ganger)
Riisern
Supermedlem
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
Lage pakninger
«
på:
september 01, 2011, 16:14:40 pm »
Bunnskåla/oljesillåkket svetter litt på min `66. Vet at mange "trøster" seg med at dette er normalt, men jeg vil ha en tett motor. Har byttet pakning der med virker som de ikke holder så lenge av gangen. Hvordan er det å lage til pakning selv å benytte der? Sån at pakningen blir tykkere enn den papirpakningen som man benytter vanligvis. Eller er det en grunn til at den er sån "løvtynn"?
Loggført
Owner of
"Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
Parts n`repair
Tlf: 466 81 660
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Lage pakninger
«
Svar #1 på:
september 01, 2011, 16:19:41 pm »
tynt tynt lag med høytemp silikon imellom alle "lag" og bruk pakninger.. mitt ble potte tett
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Sv: Lage pakninger
«
Svar #2 på:
september 02, 2011, 20:37:25 pm »
Da ønsker jeg å kopiere inn følgende som jeg fikk på mail fra min far (som smugleser....).
Jeg ser en på det forumet klager på at han ikke får oljelokket (det som tappepluggen sitter i) tett med de pakningene som skal være der. Det han gjør feil, er følgende: Han må sørge for at pakningsflata er plan. De har en tendens til
å få vulser rundt hvert skruehull. Slike vulser vil kommme når lokket har vært skrudd av og på noen ganger. Vulsene må rettes ut (med hammer) og deretter pusses med fingrada fil. Da blir det tett.
Å benytte sikaflex i kombinasjon med pakning for å få det tett, beviser jo bare at det jeg påstår er riktig. Det hjelper ikke med aldri så mange papirpakninger så lenge lokkets pakningsflate ikke er plant.
Hilsen OTC, Avd. Mekaniske sammenføyninger.
P. Akningen.
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Riisern
Supermedlem
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
Sv: Lage pakninger
«
Svar #3 på:
september 02, 2011, 22:08:16 pm »
Den problemstillinga har jeg ikke tenkt på. Skal "plane" lokket når jeg bytter olje før vinterlagringa:) Takk for tips til både far og sønn, og bug66:)
Loggført
Owner of
"Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
Parts n`repair
Tlf: 466 81 660
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Lage pakninger
«
Svar #4 på:
september 02, 2011, 22:19:41 pm »
Har prøvd å plane lokket selv, men da skal du holde på lenge!
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
Sv: Lage pakninger
«
Svar #5 på:
september 02, 2011, 22:21:51 pm »
HE HE HE HE Hilsen P. Akningen likte den Johan, hils din far da, ser han sikkert på ekeberg den 17 sep.
Loggført
maxi
Juniormedlem
Innlegg: 59
Bosted: Asker
Sv: Lage pakninger
«
Svar #6 på:
september 04, 2011, 16:27:23 pm »
Det er ikke pakningen som er problemet, men at oljen render langs pinneboltene og ut.
Dette løste vw med og sette på tette muttere og kobber skiver.
Hvis du ikke kjøper det biligste pakningssette følger kobber skivene med.
Billig løsningen er og ta ut pinneboltene og bytte ut med bolter+kobber skivene.
Ta ut pinne boltene og bruke loctite som tetning.
Eller bruke en bra paknings sement i muttrene før montering.
Det samme problemet har mange på boltene på svinghjulet "ikke boble" og tror feilen er simring.
Hvis du absolutt må ha tykkere pakning er det bare og bruke to.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...