mai 06, 2025, 02:35:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremsepumpe fra tidligere T1 på 1303  (Lest 1130 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: september 10, 2011, 16:33:27 pm »

På min -74 1303 sitter det hovedbremsepumpe med to utganger og bryterene har tre kontakter. denne lekker så jeg må bytte den.

Har en pumpe fra en ca -70 1300 liggende, men denne har tre utganger, to på siden slik som 1303 pumpa har og en ekstra oppe på i front. Den ekstra har jeg skjønt er til ene siden foran ettersom 1303 har t-kryss, men tidligere hadde røra rett inn i pumpa. Den -70 1300 pumpa har også lys/varsel kontakter med to pinner mens på 1303èn er det tre.

Lurer på om:
- Kan jeg benytte denne pumpa på en 1303, ved da evt å blende den ekstra utgangen. Eller blir det feil i forhold til det trykket en caliper trenger kontra en hjulsylinder.
- er gjengene på 2-pin bryter og 3-pin bryter like?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 10, 2011, 17:46:49 pm »

Bryterne har samme gjenger.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #2 på: september 10, 2011, 18:11:52 pm »

hoved pumpe på 1302/03 er ikke like, der er forskjeld i rør tilkoblinger, det er det lett å komme rundt men......... den er rimelig forsklellig i innfesting / lengde på støtstang fra pedal

koster ikke alverden for en ny !

http://www.unneberg-bil.no/product/3066

Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: september 10, 2011, 18:31:49 pm »

Pluss at din 1303 kanskje har skivebremser foran, mens 1300-en ikke hadde det? Hovedsylinder til bil med trommelbremser har ventiler som holder igjen litt av trykket fra sist gang du tråkka på bremsepedalen, slik at du får kortere dødgang ved neste oppbremsing. Skivebremser er selvjusterende og trenger derfor ikke dette. Hovedsylinder for trommelbrems kan derfor gi heller varme skivebremser...

Og for all del - hvorfor gidde spare penger på noe så viktig som hovedsylinderen uansett?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 10, 2011, 18:47:36 pm »

Man skal ikke spare penger på bremsedeler. Når de koster såpass lite som denne er det bare å handle.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #5 på: september 11, 2011, 09:53:47 am »

Da koster jeg på meg en ny. Glad Takk for svarene:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!