mai 05, 2025, 12:40:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 5 bolt bremser på 69 4 bolt girkasse. ?  (Lest 1639 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: september 21, 2011, 11:02:56 am »

Har en 69 girkasse 1300. Som eg sko hatt på bremser som er 5 bolt .wide 5. Er de bare å sette dette rett over? Elle går de ikke? Passe de overens? Om nogen vet svare så sleppe eg å prøva om de ikke går..  har wide 5 bremser fra pre 60:)
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: september 21, 2011, 11:07:38 am »

1300 girkassen har lange aksler, blir i grunnen samme oppsett som på mitt prosjekt.

Tromlene blir for smale så for å dekke det som stikker utenfor av splines du må lage noen avstandsstykker til å ha mellom trommel og 36 mm mutter. Dette kan enten lages av et par gamle tromler eller du kan bruke 2 ekstra slike tykke "skiver" som vanligvis ligger innenfor simmerringen.

Lange aksler betyr at du kan senke mer uten at hjulet tar i innerskjerm, min er ganske lav bak med 7x17" felg og 225x40x17 gummi og det smetter rett under original skjerm  Blunker
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: september 21, 2011, 11:13:24 am »

Her er et bilde som illustrerer problemet som må løses.


* wide5.jpg (80.7 KB, 540x405 - vist 178 ganger.)
Loggført

1961 T1 - Custom
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #3 på: september 21, 2011, 11:46:26 am »

Okay.... Då lar de seg ordne...
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 21, 2011, 11:53:14 am »

Hva med type3 Tromler? Husker ikke helt hvordan det var, om de måtte dreies ned mot lageret eller ikke.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 21, 2011, 11:58:35 am »

Å csp selger jo 4bolt trommel(69-74) med 5 bolt (5*205mm) mønster nå Øyerulling

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: september 21, 2011, 13:45:07 pm »

Genialt, blir litt bedre bremser med breiere bremseband ja. Var ikke klar over det jeg. Synd jeg nettopp har skrudd på nye tromler på min da. Får bli en annen gang.....
Loggført

1961 T1 - Custom
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: september 21, 2011, 14:44:48 pm »

Alternativt har Unneberg-bil disse spacerne som du legger bak og foran trommelen. Produsert i syrefast. Ligger nok ikke i nettbutikken dems, men de har dem i hylla. Så bare å ringe eller maile
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: september 21, 2011, 14:53:23 pm »

Alternativt har Unneberg-bil disse spacerne som du legger bak og foran trommelen. Produsert i syrefast. Ligger nok ikke i nettbutikken dems, men de har dem i hylla. Så bare å ringe eller maile

Dette gjorde jeg tidligere på en 4 bolts kasse når jeg bygget om til 5 bolt.
Men jeg mener å huske at jeg også måtte bytte bremsebånd OG bakplate for å få bremsebånda riktig.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!