vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #90 på: mars 07, 2013, 22:32:41 pm » |
|
Jo, har montert store scoop i begge bakre sideruter. Tenkte luftinntak i den ene siden og kjøleluft til oljekjøler i den andre sien. Alle rørene har vulk i enden for å hindre at de skal skli av. Takk for bra tips under bygging :-) Bedre å få de nå enn når den er ferdig.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #91 på: mars 08, 2013, 20:26:42 pm » |
|
det innsygsrøret ditt kommer til å ta knekken på mange hester og respons. Du MÅ få til en Y-kobling med fine overganger. Tenk den farta luften har når den kræsjer rett i T-koblinga di... bare et lite tips av erfaring.
Vet ikke om "turbo Haraune" har regnet på dette , som den experten han jo er , men det går mot en masse andre teorier , vi snakker om 0,8 -1,5 bar "venteluft " om ditt nye røroppsett er bedre tviler jeg på .. Det neste med "Haraune" sier er jeg enig i , lengre rør ..mer venteluft ..gjerne gjennom en vannavkjølt IC .. uansett morsomt å se det går rette veien Kim , særdeles morsomt prosjekt som jeg vet du fikser .. garasjen ferdig ?? Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #92 på: mars 09, 2013, 21:18:49 pm » |
|
Ser jo nå at dette også er trykkturbo , så da blir vel tingene litt annerledes ... en trykkboks hadde kanskje ikke vært feil , men ser da veldig godt ut .. elsker akkurat den bilen ...  Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #93 på: mars 10, 2013, 19:49:22 pm » |
|
Hei erich. Går sakte men sikkert fremover. Ja, kunne godt tenkt meg plenum på innsugene, men det blir ikke i år for å si det sånn. Ang garasjen så er den nesten ferdig, men siste finish mangler, men nå prioriterer jeg bilen så mye jeg kan fremover.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #94 på: januar 29, 2014, 19:16:48 pm » |
|
Tar tid, men på tide med en liten oppdatering. Fått montert litt på fronten. Vannpumpe har fått ny plassering og blir foran bak radiatoren.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #95 på: januar 29, 2014, 19:19:50 pm » |
|
slik ser det ut nå. Radiator til motor og intercooler er på plass. Mangler litt til å veste vannpumpe til intercooler og bensinpumpene. Noen som har formening om jeg bør ha en liten surge tank til fuel? Er skum i tanken, men det vil vel skvalpe litt uansett.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
64notch
Medlem
  
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #96 på: januar 30, 2014, 23:00:50 pm » |
|
Kjekt å se at du mekker bil igjen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #97 på: januar 30, 2014, 23:05:40 pm » |
|
Takk Sten. Hadde håpet på å få veid bilen i denne friperioden, men mangler dessverre litt deler enda og vil gjerne ha mest mulig på plass først.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #98 på: januar 31, 2014, 14:41:58 pm » |
|
slik ser det ut nå. Radiator til motor og intercooler er på plass. Mangler litt til å veste vannpumpe til intercooler og bensinpumpene. Noen som har formening om jeg bør ha en liten surge tank til fuel? Er skum i tanken, men det vil vel skvalpe litt uansett.
Det skummet i tanken må du ta å hive til He.... før det går galt. Dette går sakte men sikkert i oppløsning og legger seg i filter og dyser, og du ender opp med motorhavari, PUNKTUM. Du har sikkert tenkt å kjøre e85 også og da går skummet enda fortere i oppløsning samma hva det står på pakken.. JA du trenger en surge tank med stor tilførsel, og retur tilbake til hovedtank. Hvertfall om du har tenkt å holde følge med meg i svinga...  her snakker jeg av erfaring. Endret mitt system 4 ganger før det virka optimalt. lykke til. Jeg endte med å lage tanken selv med innvendig surgetank og mange skvalpeskott.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #99 på: januar 31, 2014, 14:44:12 pm » |
|
Fin radiator forresten.. hvor kommer den fra? Inn nede venstre ut oppe høyre?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #100 på: februar 06, 2014, 10:44:01 am » |
|
Takk for tilbakemelding samt garasjebesøk øyvind. Blir å lage ny tank med diverse skvalpeplater. ett steg frem og to tilbake da jeg hadde håpet fronten var stort sett ferdig. Litt skeptisk med e85 og alu på sikt, men vil vel fungere ok. Noen med erfaring?
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #101 på: februar 14, 2014, 22:27:55 pm » |
|
går smått om dagene, men ny tank er på gang. Mangler div fittings på å komme videre på dette.
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #102 på: februar 14, 2014, 22:30:20 pm » |
|
topper mangler bare å få riktig fjærtrykk. Takk til GeirF med sveising av nye tapper for kjølesange.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #103 på: mars 20, 2015, 22:40:28 pm » |
|
Topper er helt ferdige om sider og tror det blir bra. Er det forresten vanlig å bruke tallerken på ventilene når man bruker pauter vippetøy?
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #104 på: mars 20, 2015, 22:42:47 pm » |
|
Har forresten også endret litt til. Montert tykkere rør gjennom bilen 38x1,5 i syrefast samt fått på plass rør til intercooler.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #105 på: mars 20, 2015, 22:46:59 pm » |
|
her er 3 tanken i bilen. Denne gang syrefast og med skvalpeplater. Ingen skum og ingen alu da ør nesten alle være fornøyd. Ble desverre 3 kg tyngre, men kiloene er langt fremme. Det er også surge tank i underkant som sees ved at uttakene til pumpene kommer lengre ned.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #106 på: mars 20, 2015, 22:49:21 pm » |
|
slik ser fronten ut nå. Begge radiatorene på plass samt pumper etc.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #107 på: mars 20, 2015, 22:54:29 pm » |
|
er ikke mindre enn 4 pumper framfor forstillingen samt et par vifter til radiator. Blir spennende å se vektfordelingen til slutt :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #108 på: mars 20, 2015, 22:59:30 pm » |
|
slik blir setene etter hvert i bilen. Tørrsumptanken fikk også litt modifikasjoner. Monterte nivåvippe som vi gi alarm om nivået er lavt samt monterte inn varmeelement fra defa motorvarmer.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #109 på: september 17, 2015, 10:50:35 am » |
|
Noen oppdateringer her?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #110 på: september 23, 2015, 21:45:23 pm » |
|
nei desverre har jeg ikke gjordt noe med denne siden i vinter/vår. Ble å prioritere en annen bil først, men har handlet inn litt mer deler. Satser på å skru litt ila neste friperiode. Blir å montere sammen motor for så å kunne tilpasse resten av kjølerør på motoren. Målet er å kunne teste denne litt i 2016, og det bør være mulig :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #111 på: oktober 18, 2015, 09:52:32 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #112 på: desember 15, 2015, 23:09:19 pm » |
|
Litt oppdateringer. Motor satt sammen. Tar lang tid og alt må modifiseres for å bli bra.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #113 på: desember 15, 2015, 23:11:47 pm » |
|
Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #114 på: desember 15, 2015, 23:15:09 pm » |
|
Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)
Jeg har en liggende som jeg kan ta med sørover i jula og evnt legge igjen hos Svein T. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #115 på: desember 15, 2015, 23:16:25 pm » |
|
Og for de som lurer på hva vaselinboksen gjør på motoren :-) Fordeler som er forminsket til kun å inneha nødvendige funksjoner.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #116 på: desember 16, 2015, 00:06:30 am » |
|
liker fremgangen spent på denne motoren
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #117 på: desember 17, 2015, 09:08:22 am » |
|
Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)
Ooohh. Har samme selv. Det er Race utgaven med 60% reduksjon. Fantastisk girspak 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #118 på: desember 17, 2015, 09:09:07 am » |
|
Og for de som lurer på hva vaselinboksen gjør på motoren :-) Fordeler som er forminsket til kun å inneha nødvendige funksjoner.
Så triggerhjulet og tenkte det var camsync ja. Kjører du fullsekvensiell tenning og sprut?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #119 på: desember 17, 2015, 14:17:07 pm » |
|
Topper er helt ferdige om sider og tror det blir bra. Er det forresten vanlig å bruke tallerken på ventilene når man bruker pauter vippetøy?
Fikk du noen gang svar på dette spm? Jeg har samme vipper, men kjører uten lash caps. Noen som vet noe mer om dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|