Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #30 på: desember 18, 2011, 21:59:22 pm » |
|
orginale 944 knuter og akslinger holder i massevis, selv med R-dekk og trackbite. Dumper selv ut 400nm på 245 r-dekk og det holder helt fint. ikke tegn til slitasje eller brinelling etter fire års bruk. og jeg sparer ikke på sakene. Noe du bør våre obs på er sideveis bevegelse i bakstillinga. Ved belastning i sving (forutsatt r-dekk og inspirert kjøring med 1-G i svingene) så beveger det seg ganske mye. Hele felgen og bærearmen kan vri seg opptil 1 cm, så jeg har opplevd at det har subbet i skjermene selv om det er god klaring ved normal kjøring, og jeg har både poly foringer og coilovers. Stikk innom i garasjen min neste gang du er i området, så kan du selv se hvordan det kan være.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #31 på: desember 18, 2011, 23:19:43 pm » |
|
Går seint for tida, men har begynt å tilpasse litt saker. Venter på masse deler og gleder meg til å få begynt litt skikkelig.
Ser bra ut detta! 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #32 på: desember 18, 2011, 23:29:09 pm » |
|
Takk for informatit svar Haraune. Har vurdert 944 aksler og knuter for å se om de holder og evt bytte om det skulle bli ett problem. Subbing innover er jeg ikke så bekymret for, men utover kommer de relativt nære skjermene. Nå er bakskjermene store og i glassfiber, så jeg kan stille de litt utover på noen justerskruer.
Tar gjerne ette garasjebesøk om jeg skal den veien etterhvert :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
jensc
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #33 på: desember 30, 2011, 21:17:39 pm » |
|
tøff bil du har på gang. lykke til videre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #34 på: januar 02, 2012, 14:27:38 pm » |
|
Har fått endel deler til denne bilen i det siste, men desverre mangler jeg tid. Har puslet sammen bærearmene samt fått meg ett skikkelig stabstag.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #35 på: januar 02, 2012, 14:29:11 pm » |
|
Det var et sexy stabstag. Type er dette?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #36 på: januar 02, 2012, 14:34:25 pm » |
|
Takk, det er av typen Tarett fra Lindsey. Tilpasset 944, men må lage ett par braketter til å feste på torsjonen. Blir montert litt lavere enn på original 944, men ser ingen problemer med det.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #37 på: januar 02, 2012, 23:44:23 pm » |
|
Etter å ha fått fikset fresen fikk jeg gjordt litt i kveld. Girkassa i deler og skal snart monteres sammen.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #38 på: januar 02, 2012, 23:48:11 pm » |
|
Deretter var det diffen sin tur. Borret huller i huset for bedre oljesirkulasjon. Deretter byttet jeg ut skivene og fikk den til 60% sperre istedenfor originale 40%. Og siste bildet viser det ferdige resultatet.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #39 på: februar 03, 2012, 19:44:02 pm » |
|
Har stått litt stille for tida og har slitt med å få tak i ventiler da innspenningshøyden er veldig lav på wbx. I tillegg ønsket jeg 8mm stamme på eksosventilen. Har prøvd SI valves og de har jeg gitt opp så kontaktet SAC engineering og de leverte varene sine :-) Ca en uke etter jeg bestilte fikk jeg dette bildet med ventilene klare. Bestilte inn 6 av hver for å ha reserve. Lagd av rustfritt 21-4N som skal være bra saker. http://www.enginebuildermag.com/Article/1171/valve_selection_hot_valve_materials_for_hot_engines.aspx
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #40 på: februar 03, 2012, 21:29:02 pm » |
|
Dem vannpumpene fungerer veldi bra;) har selv brukt dem som er helt svarte der.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #41 på: desember 13, 2012, 08:40:16 am » |
|
Har begynt litt i garasjen igjen. Lagd adaptere og montet Porsche 944T frembremser.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #42 på: desember 13, 2012, 08:43:30 am » |
|
Og prøvemontert felg og dekk. Turbocup 8.5 toms bak og toyo R888 235/40/17.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #43 på: desember 13, 2012, 09:23:14 am » |
|
Hvordan har du løst det med hjullager foran på VW spindel?
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #44 på: desember 13, 2012, 10:17:33 am » |
|
Må bare bli turbocup!!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #45 på: desember 13, 2012, 10:46:39 am » |
|
Løsningen er noen adaptere som gjør innvendig diameter i porsche huben mindre som gjør at originale type1-3 lager passer. Bruker hub fra førstegenerasjons 944 og 924 har dem vel også. Har lagt ved ett bilde.
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #46 på: desember 13, 2012, 11:29:23 am » |
|
Ser veldig frem til at denne bilen kommer på veien og ikke minst at den blir med på bore treffet og bane kjøringen. Vi trenger en som kan jekke ned Haraune på banekjøringen.  Har du noe mer info om motor oppsettet ditt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #47 på: desember 13, 2012, 18:46:19 pm » |
|
tror ikke jeg skal ha så store ambisjoner om å ta en erfaren fører samt mitt oppsett vil ikke være optimalt i år med tanke på forstilling.
Motor røfflig: 2233 wbx turbo Jpm kam Brothers alu støtstenger amc topper lett portet med 42x38 ventiler og titan retainers Je stempelsats Pauter vipper
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #48 på: januar 22, 2013, 23:11:54 pm » |
|
 forstilling original.jpg (128.67 KB. 657x493 - vist 532 ganger.) Har fått gjordt litt i det siste. Girkassa er ferdig og jeg har nå prøvemontert den sammen med en dummymotor. Eneste er at jeg vurderer å senke motor gir litt i forhold til hva den var. Har også kjøpt innsug fra vwspeedshop. Har også freshet opp en originalforstilling da den andre var kortet 2". Kommer desverre enda litt for trangt til å følge hjulbuene pga porshefelgene har høyt ET. Spacere på 15mm samt lengre bolter er bestilt.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #49 på: januar 22, 2013, 23:23:40 pm » |
|
Looking good! Lekre innsug ja 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #50 på: januar 22, 2013, 23:27:55 pm » |
|
Takk takk.
Vinglepetter får ikke bestemt seg for om jeg skal ha min vannkjølte intercooler bak passasjerside eller mellom turbo og innsug. Noen formening?
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #51 på: januar 23, 2013, 00:00:47 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #52 på: januar 23, 2013, 02:25:43 am » |
|
Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #53 på: januar 23, 2013, 08:10:18 am » |
|
Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?
Et sett innsug som kan brukes til forskjellige konfigurasjoner. Folk har forskjellige meninger og ønsker om hvor dyser skal monteres....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #54 på: januar 23, 2013, 09:39:54 am » |
|
Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?
Et sett innsug som kan brukes til forskjellige konfigurasjoner. Folk har forskjellige meninger og ønsker om hvor dyser skal monteres.... Det stemmer. Innsugene er relativt komplette sammenliknet med en del andre jeg har sett på og kanalen er fin. Noe optimalisering må påregnes som med alt annet. Kim, har du funnet riktig kontakt til TPS`en?
 1641.JPG (16.21 KB. 640x478 - vist 466 ganger.)
 16412.jpg (25.38 KB. 278x286 - vist 378 ganger.)
 16413.jpg (46.72 KB. 425x600 - vist 457 ganger.) Prosjektet ditt ser bra ut! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #55 på: januar 23, 2013, 10:32:47 am » |
|
Masse muligheter med disse innsugene som dere ser. Jeg har litt planer om modifisering av de, men det blir ikke i år.
Kalle. Tps kontakt fra volvo turbo passet. Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #56 på: januar 23, 2013, 10:41:20 am » |
|
Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?
Jeg har sett begge deler og har ikke erfaring med forskjellige plasseringer. Selv har jeg jo etter, det samme har Skinne. Stian Tekken har før. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #57 på: januar 23, 2013, 10:46:40 am » |
|
Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #58 på: januar 23, 2013, 10:53:02 am » |
|
Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.
Jeg mener du skal sørge for å lage en så flow vennlig løsning som mulig. Når det er sagt så har en svensk bil bevist at det kan funke med intercooler foran i bilen og enorme trykkrør fram og tilbake og han sier selv at han ikke ser trykktap. I din bil "svømmer" du i plass så du får lage en løsning du tror og mener vil funke bra. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #59 på: januar 23, 2013, 10:54:06 am » |
|
Og fortell oss andre gjerne om dine erfaringer etterpå så vi slipper å synse :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|