Vurderer salg av WBX motoren i bussen
Motoren selges mer eller mindre "komplett"
Den har bremset 347,5hk og 507,5Nm i moment på HJULA ved ~1,4 bar trykk.
dette gir deg potensielt en 10 sek boble med rikitg girkasse eller en 12 sek buss

Teoretisk motoreffekt ved girkassetap:
5% tap = 364
7.5% tap=373
10% tap= 382
2,1L "MV" lavkomp motor med mye std innmat
bygget om til type 1 løftere med foringer fra Thorsten Piper
Eagle/cb kam
cro-mo støtstenger
30mm oljepumpe.
Fult programerbart Megasquirt 2 v3.0 datasprut med fordererløs EDIS tenning
med releboks.
Triggerhjul frest inn i svinghjul
Grenrør i rustfritt stål 2mm tykkelse med uttak til eksostemp føler og avlesning av mottrykk
Turbo basert på Garret T3/T4 (nye lager sommer 2011)
Ny Tial 44mm vannkjølt wastegate m/extra fjører
Vannkjølt intercooler m/silicon slanger (tank/pumpe etc følger ikke med)
Dobble Bosch "pop off" ventiler
SAAB spjeldhus m/tps
Aeromotive style bensintrykk regulator
BOSCH 1600cc dyser og fuelrails.
Det som ikke følger med er ledinger ut til dyser/tps/luft og vann sensorer fra releboks da dette er integrert i bilens ledningsnett.
Motoren står nå i bil men kan leveres etter Oslo motorshow. (siste helga i oktober)
Longblokka er basert på pent brukte deler(nye lager)
har sveist fast 2 stk løfter foringer og brotschet opp disse og reparert tappeplugg før bygging .
svinghjul følger med men ikke clutch
Tuning software er gratis på nett i "Lite" version eller 49.95$ for full version
Pris 35000.- (ca 93 .- pr hk)