letting av svinghjul

<< < (4/5) > >>

KnastenradUndKnotenblech:
hvor fort den går opp i turtall har vel ikke noe med hvor mye effekten en motor avgir??
Har du bilen i "fri" altså ikke i gir kan man vel merke forskjell..men under belastning er det jo avgitt effekt på ett visst turtall som  teller

dessuten "bruker" ikke en motor Hk.. ..den Avgir  HK ..på ett visst turtall avhengig av pådrag/belatsning.

JS:
Du har selvfølgelig rett i at en motor ikke "bruker" hk. Jeg ordla meg litt dårlig.
Det jeg ville frem til er at man har en konstant belastning i benken eller rullene og "drar" motoren gjennom turtallsregisteret med fullt pådrag for å se hvor mange hk den yter. Hvis du måler ved å f.eks kjøre motoren opp til 3000rpm og holder den der, vil du jo ikke få det tallet du er ute etter siden du ikke engang har halvt pådrag ift. maks.
Jeg tror vi er veldig enige men bare snakker forbi hverandre. ;)

KnastenradUndKnotenblech:
til en hvis grad.
man kan vel legge på belastning på rullene?

Sonic:
Sef  du øker motstanden , derav "bremsebenk " Dreiemoment du kjenner som akselerasjon  !! .. herlig ...
Mvh

V-111:
Satte opp et lite regnestykke ut fra hukommelsen(lenge siden jeg har regnet mekanikk nå)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side