mai 06, 2025, 10:33:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915cc  (Lest 15724 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 11, 2011, 11:58:30 am »

bra oppsummert, og enkle og billige råd som kan spare deg for mye hodebry fremover  Gliser
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 11, 2011, 12:23:12 pm »

jeg bygger motor på min måte.og sånn e det.jeg tenkte bare jeg skulle legge ut noen bilder av motoren min jeg.tenk på de sultene barna i africa..
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #32 på: oktober 11, 2011, 12:26:26 pm »

hei berger tror nok selve pinboltene blir noe svakere.men har en bestafar som har jobba med dreing i benk i 15 år så tror han kan sakene..men som du sier berger og min bestefar og jeg,tor nok boltene blir noe svakere.men gjengene holder fin.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 11, 2011, 12:32:59 pm »

ok

lykke til
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #34 på: oktober 11, 2011, 12:41:44 pm »

hei berger tror nok selve pinboltene blir noe svakere.men har en bestafar som har jobba med dreing i benk i 15 år så tror han kan sakene..men som du sier berger og min bestefar og jeg,tor nok boltene blir noe svakere.men gjengene holder fin.

Jeg tror også boltene holder, tenkte mer på om strekket i bolten endrer seg og hvilket moment en da bør trekke til med? Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 11, 2011, 15:44:18 pm »

tenkte sånn rundt 25nm prøve med det først de skal normalt trekkes til med 35nm
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #36 på: oktober 11, 2011, 16:50:55 pm »

hallo gutta
jeg driver med en 2400 rcn motor og der bruker jeg 94 mm cyl med 86 mm veiv korte ross stempler og 5,7 ltr råder
jeg bruker håndfresen til å gjøre større hull til boltene i cyl større og nå går de på som om det skulle være 8 mm
dette har jeg også gjort på Formula Vee sin Turbo motor  pluss mange andre motorer
men det er va jeg syntes er best

Motor hilsen fra meg
Andersen Racing
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 11, 2011, 20:28:34 pm »

ah hørtes ikke dumt ut det heller.hmm mange muligheter her gitt.hvor mye anbefaler du og dreie ned syl for og få mere komp?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 11, 2011, 21:09:40 pm »

først måle cc i toppene
finn ut hvor mye comp du vil ha ( vanligvis til gate er 9 til 9,5)
vende høyde burde være rundt 1,3 til 1,5
har du mer enn det kan du dreie ned cyl for å få mindre vendehøyde
www.csp-shop.de har motorkalkulator der legger du inn slaglende på type 1 er det 69 tror jeg. vendehøye alså fra stemplet og til toppen på cyl. boring dvs hvor stort stemplet er .og cc i toppene det er kun cc fra 1 hull du skal bruke

Andersen Racing
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 11, 2011, 21:13:40 pm »

toppene e på 44 cc..stemplene er 93 og noe.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #40 på: oktober 11, 2011, 21:21:49 pm »

Diameter: 94 mm
Stroke: 69 mm
Combustion chamber volume: 44 ccm
Deck height: 1.5 mm  vendehøyde

Compression ratio: 9,80  kompresjon

Mvh Andersen Racing Gliser
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 12, 2011, 00:10:23 am »

såpass i komp ja.hvor mye tror du den vil yte ca.110 cam som står i pluss porta topper.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #42 på: oktober 12, 2011, 15:58:29 pm »

hei
ca 100 hk med dobble gassere
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 12, 2011, 16:15:38 pm »

okai.jeg har 2 stk 44 gassere jeg skal ha på.to enkle
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #44 på: oktober 13, 2011, 17:04:20 pm »

fikk pinnboltene igjen av min bestefar han har gjort en flott jobb.har nå prøvemontert sylindere og topper.for og se att motoren går lett rundt.alt virker ok så langt.til lørdag blir det en tur til svein t.for og få dreid ned syllinderene for mere kompresjon..når dette e gjort må jeg også plugge igjen ene hullet i oljepumpa til oljekanalen.olja skal gå ut lokket i bunnen.gjennom ett oljefilter,som jeg skal ha på innerskjermen.og så retur til motor.


* S4300046.JPG (127.97 KB, 640x480 - vist 284 ganger.)

* S4300047.JPG (125.84 KB, 640x480 - vist 307 ganger.)
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #45 på: oktober 14, 2011, 00:02:32 am »

du kommer til å kjøre ifra meg nå roffe Rekker tunge hehe
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 14, 2011, 09:55:17 am »

det gjorde e jo før og hihi
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: oktober 14, 2011, 18:31:45 pm »

pile på stempelet er der for at kryssbolten står offset i stempelet
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 14, 2011, 22:28:59 pm »

okei.har satt de riktig vei nå
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #49 på: oktober 15, 2011, 11:32:58 am »

det gjorde e jo før og hihi

ja du gjorde vel d Blunker lenge leve 1200 hehehe lav og treig vettu Blunker så får du være lav og kjapp Rekker tunge hihi
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 15, 2011, 18:16:29 pm »

skal bli godt og ut og cruise hvertfall det e helt sikkert og vist
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 16, 2011, 17:47:29 pm »

hei noensom kan gi meg en beskrivelse av hvordan man justerer inn tenninga.altså fordleleren.kan ikke helt huske detta.send gjerne ett bilde?
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #52 på: oktober 17, 2011, 19:36:31 pm »

I dag har jeg demonert viftehus fra gamle motoren.detta skal jeg tette igjen noen småhull på og lakke orntelig opp.fikk også skrudd ut gamlemotoren som står i bile en 1600.planene nå e vel og få lagt coilen inn i bilen så jeg får skjult mest mulig ledninger..skal også prøve og få festa bensinrøret litt anderledes så jeg kan få skjult mest mulig der også..
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #53 på: oktober 18, 2011, 07:42:35 am »

hei noensom kan gi meg en beskrivelse av hvordan man justerer inn tenninga.altså fordleleren.kan ikke helt huske detta.send gjerne ett bilde?

Grunnjustering gjør du ved å la sylinder #1 stå på tdc (begge ventiler lukket) og vrir fordeler til rotor peker mot det lille hakket på kanten av fordeleren. Glad
Resten med tenningslampe etter oppstart.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #54 på: oktober 18, 2011, 09:54:01 am »

ah oki.det hva noe sånn ca jeg trodde det hvar
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #55 på: oktober 21, 2011, 18:42:57 pm »

tilpassa kjøledeksel.og viftehus.n¨skal alle småhull sveises igjen på viftehuset.for en klin look mulig det blir lakke det i bilens farge eller svart blank.


* S4300048.JPG (126.27 KB, 640x480 - vist 282 ganger.)
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 22, 2011, 13:41:06 pm »

da hvar oljeslanger på plass.pluss lufting til veivhus


* S4300051.JPG (126.37 KB, 640x480 - vist 268 ganger.)

* S4300052.JPG (127.33 KB, 640x480 - vist 275 ganger.)

* S4300053.JPG (125.76 KB, 640x480 - vist 277 ganger.)
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 26, 2011, 19:31:38 pm »

da gjenstår kunn og lakke blikket.igjen.venter på lammel kommer om 2 uker.så e det bare og sette den i.
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 28, 2011, 18:11:00 pm »

her ser dere hvetfall en komplett motor.neste steg vil den fyre.


* S4300056.JPG (125.75 KB, 640x480 - vist 299 ganger.)
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 31, 2011, 23:26:00 pm »

da er motor ferdig sammensatt som på bilde med gassere påmontert.mangler bare lamellen nå så er den klar for og fyres.tennpluggkabler ligger og viler i bilen.så e spent på hvordan detta skal gå til når dem er klar,
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!