|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: oktober 11, 2011, 12:23:12 pm » |
|
jeg bygger motor på min måte.og sånn e det.jeg tenkte bare jeg skulle legge ut noen bilder av motoren min jeg.tenk på de sultene barna i africa..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: oktober 11, 2011, 12:26:26 pm » |
|
hei berger tror nok selve pinboltene blir noe svakere.men har en bestafar som har jobba med dreing i benk i 15 år så tror han kan sakene..men som du sier berger og min bestefar og jeg,tor nok boltene blir noe svakere.men gjengene holder fin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #33 på: oktober 11, 2011, 12:32:59 pm » |
|
ok
lykke til
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #34 på: oktober 11, 2011, 12:41:44 pm » |
|
hei berger tror nok selve pinboltene blir noe svakere.men har en bestafar som har jobba med dreing i benk i 15 år så tror han kan sakene..men som du sier berger og min bestefar og jeg,tor nok boltene blir noe svakere.men gjengene holder fin.
Jeg tror også boltene holder, tenkte mer på om strekket i bolten endrer seg og hvilket moment en da bør trekke til med? 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #35 på: oktober 11, 2011, 15:44:18 pm » |
|
tenkte sånn rundt 25nm prøve med det først de skal normalt trekkes til med 35nm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #36 på: oktober 11, 2011, 16:50:55 pm » |
|
hallo gutta jeg driver med en 2400 rcn motor og der bruker jeg 94 mm cyl med 86 mm veiv korte ross stempler og 5,7 ltr råder jeg bruker håndfresen til å gjøre større hull til boltene i cyl større og nå går de på som om det skulle være 8 mm dette har jeg også gjort på Formula Vee sin Turbo motor pluss mange andre motorer men det er va jeg syntes er best
Motor hilsen fra meg Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: oktober 11, 2011, 20:28:34 pm » |
|
ah hørtes ikke dumt ut det heller.hmm mange muligheter her gitt.hvor mye anbefaler du og dreie ned syl for og få mere komp?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #38 på: oktober 11, 2011, 21:09:40 pm » |
|
først måle cc i toppene finn ut hvor mye comp du vil ha ( vanligvis til gate er 9 til 9,5) vende høyde burde være rundt 1,3 til 1,5 har du mer enn det kan du dreie ned cyl for å få mindre vendehøyde www.csp-shop.de har motorkalkulator der legger du inn slaglende på type 1 er det 69 tror jeg. vendehøye alså fra stemplet og til toppen på cyl. boring dvs hvor stort stemplet er .og cc i toppene det er kun cc fra 1 hull du skal bruke Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #39 på: oktober 11, 2011, 21:13:40 pm » |
|
toppene e på 44 cc..stemplene er 93 og noe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #40 på: oktober 11, 2011, 21:21:49 pm » |
|
Diameter: 94 mm Stroke: 69 mm Combustion chamber volume: 44 ccm Deck height: 1.5 mm vendehøyde Compression ratio: 9,80 kompresjon Mvh Andersen Racing 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #41 på: oktober 12, 2011, 00:10:23 am » |
|
såpass i komp ja.hvor mye tror du den vil yte ca.110 cam som står i pluss porta topper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #42 på: oktober 12, 2011, 15:58:29 pm » |
|
hei ca 100 hk med dobble gassere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: oktober 12, 2011, 16:15:38 pm » |
|
okai.jeg har 2 stk 44 gassere jeg skal ha på.to enkle
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #44 på: oktober 13, 2011, 17:04:20 pm » |
|
fikk pinnboltene igjen av min bestefar han har gjort en flott jobb.har nå prøvemontert sylindere og topper.for og se att motoren går lett rundt.alt virker ok så langt.til lørdag blir det en tur til svein t.for og få dreid ned syllinderene for mere kompresjon..når dette e gjort må jeg også plugge igjen ene hullet i oljepumpa til oljekanalen.olja skal gå ut lokket i bunnen.gjennom ett oljefilter,som jeg skal ha på innerskjermen.og så retur til motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #45 på: oktober 14, 2011, 00:02:32 am » |
|
du kommer til å kjøre ifra meg nå roffe  hehe
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #46 på: oktober 14, 2011, 09:55:17 am » |
|
det gjorde e jo før og hihi
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #47 på: oktober 14, 2011, 18:31:45 pm » |
|
pile på stempelet er der for at kryssbolten står offset i stempelet
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #48 på: oktober 14, 2011, 22:28:59 pm » |
|
okei.har satt de riktig vei nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #49 på: oktober 15, 2011, 11:32:58 am » |
|
det gjorde e jo før og hihi
ja du gjorde vel d  lenge leve 1200 hehehe lav og treig vettu  så får du være lav og kjapp  hihi
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #50 på: oktober 15, 2011, 18:16:29 pm » |
|
skal bli godt og ut og cruise hvertfall det e helt sikkert og vist
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #51 på: oktober 16, 2011, 17:47:29 pm » |
|
hei noensom kan gi meg en beskrivelse av hvordan man justerer inn tenninga.altså fordleleren.kan ikke helt huske detta.send gjerne ett bilde?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: oktober 17, 2011, 19:36:31 pm » |
|
I dag har jeg demonert viftehus fra gamle motoren.detta skal jeg tette igjen noen småhull på og lakke orntelig opp.fikk også skrudd ut gamlemotoren som står i bile en 1600.planene nå e vel og få lagt coilen inn i bilen så jeg får skjult mest mulig ledninger..skal også prøve og få festa bensinrøret litt anderledes så jeg kan få skjult mest mulig der også..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #53 på: oktober 18, 2011, 07:42:35 am » |
|
hei noensom kan gi meg en beskrivelse av hvordan man justerer inn tenninga.altså fordleleren.kan ikke helt huske detta.send gjerne ett bilde?
Grunnjustering gjør du ved å la sylinder #1 stå på tdc (begge ventiler lukket) og vrir fordeler til rotor peker mot det lille hakket på kanten av fordeleren.  Resten med tenningslampe etter oppstart.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: oktober 18, 2011, 09:54:01 am » |
|
ah oki.det hva noe sånn ca jeg trodde det hvar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #55 på: oktober 21, 2011, 18:42:57 pm » |
|
tilpassa kjøledeksel.og viftehus.n¨skal alle småhull sveises igjen på viftehuset.for en klin look mulig det blir lakke det i bilens farge eller svart blank.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #56 på: oktober 22, 2011, 13:41:06 pm » |
|
da hvar oljeslanger på plass.pluss lufting til veivhus
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: oktober 26, 2011, 19:31:38 pm » |
|
da gjenstår kunn og lakke blikket.igjen.venter på lammel kommer om 2 uker.så e det bare og sette den i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #58 på: oktober 28, 2011, 18:11:00 pm » |
|
her ser dere hvetfall en komplett motor.neste steg vil den fyre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: oktober 31, 2011, 23:26:00 pm » |
|
da er motor ferdig sammensatt som på bilde med gassere påmontert.mangler bare lamellen nå så er den klar for og fyres.tennpluggkabler ligger og viler i bilen.så e spent på hvordan detta skal gå til når dem er klar,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|