BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« på: november 26, 2011, 17:19:03 pm » |
|
En klok person sa: It`s all in the heads! Selv om dette ikke er VW så går det ikke ann å la være å bli inspirert av den karen her, spesielt i disse tider: En Honda CRF 150R topp, original effekt 23 hk. Etter porting og setejobb (med 55gr setevinkel) 27hk:
 .jpg (29.23 KB. 640x480 - vist 326 ganger.)
 .jpg (26.16 KB. 640x480 - vist 311 ganger.)
 .jpg (25.98 KB. 640x480 - vist 332 ganger.)
 .jpg (35.81 KB. 640x480 - vist 303 ganger.) Så over til en Volvo topp:
 .jpg (88.38 KB. 800x600 - vist 324 ganger.)
 .jpg (58.93 KB. 800x600 - vist 320 ganger.) Flowtall fra Volvo toppen over her:
 Flodesdiagram_16V_topp_090305.jpg (33.89 KB. 713x445 - vist 294 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: november 26, 2011, 17:28:38 pm » |
|
Over til noe NA snacks: Alfa T-spark 16V for baneracing. 2.0 liter motorvolum, 9500 omdr - 250hk
 .jpg (44.44 KB. 800x600 - vist 328 ganger.)
 .jpg (65.87 KB. 800x600 - vist 328 ganger.)
 .jpg (46.56 KB. 800x600 - vist 267 ganger.) Bemerk: JPM sin 1915 motor bremset 248 hk med halvparten så mange ventiler  Som om ikke toppene hans er smykker nok så bygger han også ekstreme turboer: 91mm turbin og 80mm billett kompressor, bremset 965 hjulhk ved 3.1 bar og den skal klare 1 bar til:
 .jpg (60.44 KB. 800x600 - vist 290 ganger.)
 .jpg (68.54 KB. 800x600 - vist 282 ganger.)
 .jpg (55.54 KB. 800x600 - vist 266 ganger.)
 .jpg (55.36 KB. 800x600 - vist 262 ganger.) -BB-
|
|
« Siste redigering: november 26, 2011, 17:54:47 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2 på: november 26, 2011, 17:40:41 pm » |
|
Det stopper ikke der skjønner dere, denne volvoen kjørte 6.72 - 335 kmt og hold dere fast:
 .jpg (107.92 KB. 800x600 - vist 336 ganger.)
 .jpg (66.67 KB. 800x600 - vist 306 ganger.)
 .jpg (27.18 KB. 800x600 - vist 323 ganger.)
 .jpg (48.04 KB. 800x600 - vist 287 ganger.)
 .jpg (90.2 KB. 800x450 - vist 487 ganger.)
 .jpg (70.47 KB. 800x450 - vist 365 ganger.)
 .jpg (60.85 KB. 800x450 - vist 374 ganger.) Legg merke til wastegate plasseringen, sånn skal det se ut hvis man ønsker å kontrollere trykket: -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #3 på: november 26, 2011, 17:42:53 pm » |
|
De siste pornobildene for i kveld, Volvomotoren varver til rundt 9000 omdr. Turboen veide 36kg rett fra esken og etter hans modifiseringer så veier den 18,5kg. 98mm:
 .jpg (115.82 KB. 800x600 - vist 321 ganger.) 
 .jpg (109.63 KB. 800x600 - vist 293 ganger.) -BB-
|
|
« Siste redigering: november 26, 2011, 17:46:03 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #4 på: november 28, 2011, 12:27:15 pm » |
|
mr cox?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: desember 03, 2011, 03:43:35 am » |
|
Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.
Kul tråd!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: desember 05, 2011, 13:13:32 pm » |
|
Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.
Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også... sykt langt ute
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: desember 05, 2011, 22:16:29 pm » |
|
Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.
Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også... sykt langt ute På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Anders sin bil.
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #8 på: desember 05, 2011, 22:30:35 pm » |
|
Kult Kalle. Endelig en tråd som er verdt å følge. For det kommer vel mer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #9 på: desember 05, 2011, 22:41:18 pm » |
|
Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.
Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også... sykt langt ute På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Anders sin bil. Stygg sak....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #10 på: desember 05, 2011, 22:42:37 pm » |
|
Noe modifisering går i boks, og annet går i dass.
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: desember 05, 2011, 22:50:50 pm » |
|
Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.
Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også... sykt langt ute På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Anders sin bil.  Dette er på vei opp igjen ja.  Var jo ganske langt ute... Brått nærmere veien. Jeg kan skrive en eller annen lang avhandling her. Næh, gidder ikke. Blir så mye frem og tilbake og ikke minst "whining" som det kalles. Mye bedre å fylle tråden med lekre bilder av flott håndverk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #12 på: desember 05, 2011, 23:43:12 pm » |
|
Jeg kan skrive en eller annen lang avhandling her. Næh, gidder ikke. Blir så mye frem og tilbake og ikke minst "whining" som det kalles. Mye bedre å fylle tråden med lekre bilder av flott håndverk  Ikke vær beskjeden. I mine tråder er det åpent for å diskutere alt, selv når man er på jordet. Det er hyggelig med respons så da får vi blåse litt liv i den NA style: Møt Mr Papadopoulos fra Hellas:
 greek_dragster_papadopoulos_mkii_06.jpg (59.99 KB. 640x480 - vist 346 ganger.)
 greek_dragster_papadopoulos_mkii_07.jpg (70.65 KB. 640x480 - vist 362 ganger.)
 greek_dragster_papadopoulos_mkii_09.jpg (77.64 KB. 640x480 - vist 624 ganger.)
 greek_dragster_papadopoulos_mkii_14.jpg (59.33 KB. 640x483 - vist 477 ganger.) Så Dewil, tygg litt på denne; 2 liter NA Ford - 412hk - 12200 omdr! En liter effekt på 206hk - WOW! Google translate, min gresk er langt under gjennomsnittet: We are presenting today a separate Escort MKII which runs mainly on sirkoui. We are presenting today a Escort MKII which runs mainly on sirkoy. The lucky owner of the Escort is Spyros Papadopoulos of Kalamata. "Our goal was to build a motorized system with maximum efficiency by 1999cc, which is the upper limit allowed in a class struggles" says Spyros and continues: "The best motors, which brought in MKII context was the Cosworth. So we started and looked for the motors that what would be required to pay the maximum from construction materials and geometry of motors. As the motorized design perspective has to pay more than 250Hp per litre in the form of in NA configuration. Thus, we designed the geometry of motors can be operated until 13,000 rpm without problem. The materials, of course, are not available so we had to make everything. The motorized ypokyvistike to 1914cc (92mm x 72mm). The bieles longer than a specific type of aluminum alloy. The Supertech pistons is also a special alloy and resistance until 35m/sec linear speed with 17:1 compression. The strofalos steel is made with our own standards and geometry. The valves are titanium, while Supertech ekkentroforoi is also special order. The valves are titanium, while Supertech ekkentroforoi is also special order. The supply of oil arrange of a dry sump. The tetrapetalouda Our bodies are built, and the system of export (octopus - evaporation). We use a Haltech E8 with sequential spraying. As understand there are many features of motors, which, while having great interest, we can not disclose. In setting the dynamometer, 412hp motors to 11500 rpms. and 28.18 kgr torque at 9700 rpms. with fuel from MotoGP. We believe that the motor is not in its final form, and in the near future, with some changes, we will increase the HP to 480 Hp at 12800 rpms. Our objective was to build a motor that can compete mainly against very good atmospheric Japanese motors. Ekmetalleftikame a very large percentage of the speed of sound and the 2 and 4 the impulsive wave which if the exhaust will overcome 250Hp per litre. In this case, however, the motors will work marginal and will not be suitable for speeds match. In terms of transmission have chosen a Quaife with the rear differential also Quaife. The level of improvement in the area has risen enough and continues to grow day by day. I think now we have something to zilepsoume from foreign veltiotes. I also believe that the level of improvement in Greece, if not the best, one of the best in the world. Spyros Panopoulos - Spiros Papadopoulos Spyros Panopoulos - Spiros Papadopoulos Extreme Tuners - Papadopoulos Power Extreme Tuners - Papadopoulos Power
|
|
« Siste redigering: desember 08, 2011, 18:37:14 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #14 på: desember 06, 2011, 09:09:23 am » |
|
Sinnsyk rå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: desember 08, 2011, 17:46:45 pm » |
|
Rå lyd!
Google translate fikk ikke oversatt noe. Si fra hvis noen lurer på hva de mener, min gresk er vel over gjennomsnittet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OveF
Medlem
  
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder
|
 |
« Svar #16 på: desember 08, 2011, 19:21:01 pm » |
|
Fantastisk lyd! Gåsehud 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #17 på: desember 08, 2011, 20:54:28 pm » |
|
Fy flate før en lyd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #18 på: desember 08, 2011, 21:56:27 pm » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #19 på: desember 08, 2011, 22:56:43 pm » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #20 på: desember 09, 2011, 00:57:37 am » |
|
Det er også derfor at Porsche først nå de senere år har klart å levere motorer med mye hk per liter. Spesielt GT3 RS 4.0 med 125hk per liter i en standard motor med garanti. Altså halvparten av målet til denne grekeren.
Sinnsvakt rå motor i den Escorten.
Offtåpikk: Duckwort skal visstnok ha tegnet og tenkt ut BDA motoren ferdig med alle løsninger i sitt eget hode før han en dag tegnet ned produksjonsmodellen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #21 på: desember 09, 2011, 10:49:28 am » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. My bad  Var det da motorene også ble vannskadet?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #22 på: desember 09, 2011, 11:17:36 am » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. My bad  Var det da motorene også ble vannskadet? 996 var den første 911´n med vannskade. Men 959 var luftkjølt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #23 på: desember 09, 2011, 11:24:55 am » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. var det ikke 1998?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #24 på: desember 09, 2011, 11:29:16 am » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. var det ikke 1998? Beklager. Du har rett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #25 på: desember 09, 2011, 11:45:00 am » |
|
hehe...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #26 på: desember 09, 2011, 13:16:43 pm » |
|
Formel 1 biler er fireventilerte, antagelig for å kunne skrive 48 valve bakpå koffertlokket. http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #27 på: desember 09, 2011, 14:53:51 pm » |
|
På ævvdien har jeg 30 ventiler. Jeg har fremdeles ingen trang til å skrive det på hekken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #28 på: desember 09, 2011, 14:59:30 pm » |
|
audi har vel en 25 ventilers motor og, 5 x 5. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #29 på: desember 09, 2011, 15:56:33 pm » |
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn  De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. My bad  Var det da motorene også ble vannskadet? 996 var den første 911´n med vannskade. Men 959 var luftkjølt. 959 var både vann & luftkjølt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|