VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #30 på: desember 19, 2011, 14:44:22 pm » |
|
JA, se der ja. Trommelbremser bak. Folk henger seg for mye opp i bremser. Denne 411 med 2,7 i Tyskland ble godkjent på orginale bremser. Tüf kommenterte at den ikke har noen høyere toppfart og da holder bremsene når jeg spurte de om akkurat dette.
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #31 på: desember 20, 2011, 23:12:36 pm » |
|
Jeg har godkjenningspapier på Volvo B23 til T3, vet ikke hva vekt og ytelse det drier seg om , kan sjekke hvis interesse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
A R E
Gjest
|
 |
« Svar #32 på: april 03, 2012, 00:45:01 am » |
|
Alf Rønning i Brummundal har sist høst montert en Posche 6er i en 69 DOKA med 5 trins Porsche kasse. Ca 250HK.
Teknisk mulig ja, men ikke godkjent av BT enda så vidt jeg vet.....
HAn skal forøvrig sette inn en T4 2,0L i min 69 Panel, tar en EU først og vil vurdere å søke BT senere. HAr oppgradert bremsene til late bay med skiver og bremseforsterker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #33 på: april 04, 2012, 21:47:31 pm » |
|
Tror ikke eieren har tenkt å prøve å godkjenne den heller. Brukes ikke mye og det syntes jo ikke at det sitter 6'er der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #34 på: april 05, 2012, 00:20:32 am » |
|
meinar eg har linka til denne før einplass men her står da ganske svart på kvitt korleis denne ombyggingen kan gjerast og samtidig komma ifrå da med ein finish som ser fabrikkorginalt ut: http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=6639
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #35 på: april 06, 2012, 08:11:01 am » |
|
Det blir jo drøyt stor forskjell fra orgonalt og sikkert ganske høylytt siden motoren sitter rett inne i kupeen. 6'ern er det jo plass til baki bayen så det er ikke en enorm jobb å få plass. Kan slenge ut noen bilder en dag. Bayen som Alf Rønning bygde om for ikke lenge siden ser dønn orginal ut ingen ting som røpet den når ikke motoren går.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fast Freddy
Supermedlem
    
Innlegg: 1497
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #36 på: april 07, 2012, 20:46:08 pm » |
|
Noen som har et tlfnr til folk som har hatt eller har Porsche 6er i bussen sin da?
|
|
|
Loggført
|
1979 Westfalia camper SOLGT 1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt 1987 Harley Davidson Softail 1971 Vw 1302s orginal cab solgt 1968 Vw Squareback Member of Roof lifters garage og Inntrøndelag Volkswagen klubb
Tlf 98891786
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #37 på: april 08, 2012, 09:35:40 am » |
|
Noen som har et tlfnr til folk som har hatt eller har Porsche 6er i bussen sin da?
Prøv porschedoktoren på Nes da vel? http://www.1881.no/tlf/alf-roenning_543474S1/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fast Freddy
Supermedlem
    
Innlegg: 1497
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #38 på: april 08, 2012, 16:48:54 pm » |
|
Har pratet med Alf. Tenker mere på folk som har erfaring med å bruke en bay som turbil. Trenger erfaringer og tanker som kan gjøres bedre ved bytte av motor og gir. Når min bil nå skal bygges så skal det gjøres på den rette måten.
|
|
|
Loggført
|
1979 Westfalia camper SOLGT 1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt 1987 Harley Davidson Softail 1971 Vw 1302s orginal cab solgt 1968 Vw Squareback Member of Roof lifters garage og Inntrøndelag Volkswagen klubb
Tlf 98891786
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #39 på: april 08, 2012, 17:47:04 pm » |
|
Har pratet med Alf. Tenker mere på folk som har erfaring med å bruke en bay som turbil. Trenger erfaringer og tanker som kan gjøres bedre ved bytte av motor og gir. Når min bil nå skal bygges så skal det gjøres på den rette måten.
Har sendt deg PM ! Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #40 på: april 08, 2012, 19:21:35 pm » |
|
Med hensyn til og få ting godkjent i Norge, kan man dra noe hjelp ut av Svenskene? Phillip Fishlein som er en 914 fan har bygd en T2 med 2,2 sexer fra Porsche og fått godkjent i Sverige. Lenge siden jeg snakket med Phillip så jeg har ingen kontakt info på han. Han ønsket og kopiere en T2 som ble brukt som trekkvogn til en 914-6GT på 70 tallet. Det betyr vel at Tyskerne har gjort dette før også.... har en bekjent i biltilsynet og han sier det rett ut, det er for stor forskjellsbehandling etter hvem du snakker med i BT! Knut-Tore
PS! Mulig Magne Bævre fortsatt har kontakt med Phillip?
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #41 på: april 08, 2012, 20:51:29 pm » |
|
Kan det gjøres bedre enn en porsche 6er og 915 eller g50 kasse? Måtte være nyere tdi motor og g50 kasse det isåfall.
Uansett så ser det helt upåklagelig ut den innstallasjonen som alf har gjort i nevnte dobbeltkabiner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fast Freddy
Supermedlem
    
Innlegg: 1497
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #42 på: april 08, 2012, 20:58:59 pm » |
|
Noen som vet navnet på karen med dobbel cabineren da?
|
|
|
Loggført
|
1979 Westfalia camper SOLGT 1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt 1987 Harley Davidson Softail 1971 Vw 1302s orginal cab solgt 1968 Vw Squareback Member of Roof lifters garage og Inntrøndelag Volkswagen klubb
Tlf 98891786
|
|
|
|
|