tmbryhn
|
 |
« Svar #150 på: januar 19, 2013, 03:24:42 am » |
|
Kom akkurat hjem etter en 17-timers-økt i verkstedet. Og nei, jeg har ikke brukt hele 17 timer på å sette i Super-diff  Lenge siden jeg har vært så tung i hodet etter å ha drevet med sleggemekanikk... I alle fall, prosessen gikk knirkefritt og tok ca. 3 timer fra kassa lå på bordet klar for demontering. Shimsingen tilbake til VW-spec gikk lekende lett bare en fikk målt og fikk kontroll på alle de viktige talla 
 IMG_2020 (Custom).JPG (106.58 KB. 640x480 - vist 453 ganger.)
 IMG_2022 (Custom).JPG (114.04 KB. 800x600 - vist 431 ganger.) Da var kassa klar for å gå inn i R&D-bilen. Jeg har allerede smadret en std.-diff med 1915-motoren. Jeg tror dette var et smart trekk hvis Oxy.-en noen gang skal inn for testing.
 IMG_2023 (Custom).JPG (133.99 KB. 800x600 - vist 481 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #151 på: februar 05, 2013, 23:42:56 pm » |
|
CB high rev racing-løftere for 53- og 54-kammen ligger klare. Trenger løftet, og jeg likte motorens karakteristikk i EA langt bedre med 2280- enn med 2253/54-kammen.
Min motivasjon er mindre vedlikehold / økt bruksglede, samt støynivået. Blir ikke over 6,5k her heller. 2280 har blitt brukt med suksess i flere WBX-motorer m. hydroløftere (trolig stock, men er noe uklart).
Hvilken CR velger du med CB2280 kammen? Jeg ser at aircooled.net anbefaler CR på 7.75-8.25:1. http://vwparts.aircooled.net/Eagle-Type-1-Camshaft-Cheater-Cam-Grind-CB2280-p/cb2280.htmOg at noen sliteter med og andre er bekymret for banking - og at anbefalt DCR er rundt 9 på wbx'en http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=140150WBX topp/stempel gir antagelig mye bedre squish også en 044 topper og vanlige t1 stempel Jeg vurderer ta ned kompresjonen litt når jeg nå tar ut motoren fra bussen for å bytte oljekjøler... Greit å ha litt å gå på i en buss som kan være tungt lastet...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #152 på: februar 06, 2013, 01:08:58 am » |
|
Hva slags motor, hvilke kam og hva slags komp.-forhold og vendehøyde kjører du med i bussen nå for tiden? Med den bensinen vi har i Norge samt god kontroll på tenning og AFR vs. belastning, tenkte jeg å prøve med mellom 9 og 9,5:1 @ 1mm vendehøyde på 2280-en. Så blir det i alle fall rom for å grave ut litt senere. Planen er å ha noe som går problemfritt på 95-oktan slik jeg er vant til fra 1915. Blir vel å kjøre med knock-input til ECU-en og kanskje til og med headset + forsterker og båndpassfilter de første gangene. Jeg tror du har rett i at WBX-ens kammer/stempel er mer motstandsdyktig mht. banking. Dog er det jo krav om 98-oktan fra fabrikken på 112hk-motorene m. 10,5:1 såvidt jeg har snappet opp. Hva slags tenningstidspunkt er de satt opp med mons tror? Hva tror Jørn Tangen om dette? Du har da åpnet noen av disse. Mye tegn til banking på std. 2,1 WBX? At nye forutsetninger og kombinasjoner må erfares, hersker det ingen tvil om i alle fall 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #153 på: februar 06, 2013, 13:09:22 pm » |
|
Oxy med 92mm tykkvegget, 5.5" staker, 044 topper 40 x 35.5, cb2280 kam, Mexico EFI hardware / MSnS med fordeler/hal sensor
Statisk CR er 9.02, dynamisk CR 8.57 etter hva diverse nett kalkulatorer forteller Kjører 7'er plugger nå men har kjøpt nye DP8EA-9, Får kjøre den godt varm med lass og låne meg et "banke hodesett" for å sjekke Greit å bli kvitt en irriterende uro for at alt ikke er 100% :-)
Eventuelt har jeg 0.04 kobber ringer liggende
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #154 på: februar 06, 2013, 15:58:47 pm » |
|
Jeg får 8.9:1 i DCR m. 9.5:1 i statisk og 36 grader ABDC
Hva slags vendehøyde går den med? Jeg tror ikke det er noe fordel med for stor vendehøyde. Trolig bedre å ta ut i kammeret på de rette stedene for å få ønsket komp. Jeg legger meg på totalt 1 mm m. koppershim i alle fall.
Hva slags trigger-oppsett kjører du med? Jeg erfarte at hall-sensor i fordeler med fire 1/0 over to omdreininger ble litt i snaueste laget. 36-1 ble fint og stabilt. Har implementert hall-sensor og 36-1 nå og kastet ut VR-sensoren.
Ja, fint med headset. En kan jo ha lett banking uten å høre det. Kjører du på 95? Hva er maks tenning over 2,5k ved full belastning?
|
|
« Siste redigering: februar 06, 2013, 16:21:31 pm av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #155 på: februar 06, 2013, 18:17:40 pm » |
|
Hal sensor i fordeler nå - 4 vindu ja Har VR sensor montert også, med triggerhjul bak reimhjulet. Dette løsnet fra reimhjulet når det ble varmt og jeg har ikke montert dette igjen. Ser at Roy ikke har problemer, og han har bare krympet det på plass. Mitt var trangt - og limt med epoxy. Får sette inn et par skruer tenker jeg.
Kjører på 98. Tenning husker jeg ikke sikkert i farten, men rundt 25 grader@WOT på 2.5k, og rundt 28 grader på 5K tipper jeg
Vendehøyde er 1.2 i dag (uten kobber pakninger)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #156 på: juni 14, 2013, 14:09:12 pm » |
|
Liten micro-update: ECU-prototypen er ferdig loddet og testet i benk med hjemmelaget stimulator  . Alle funksjoner fungerer som de skal. Etter hvert må jeg lage meg nytt ledningsnett for og få testet ut i bil. Fingers crossed  Det er mye aktivitet i hverdagen, så tar litt etter litt. Bosch-boks ferdig moddet for MAP-input og ekstra WBO2-harness til LSU4.2 bredbåndslambda.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #157 på: juni 14, 2013, 20:31:25 pm » |
|
Vanvittig bra!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #158 på: november 13, 2013, 22:10:45 pm » |
|
Går fremover på elektronikk-fronten. Ledningsnett til ECU-en med s/n 00001 er ferdig laget og oppsettet ble testet på den gode gamle 1915-traveren.
 ECU + harness (Large).jpg (63.37 KB. 800x600 - vist 356 ganger.) Motoren parret m. "tmbryhn-ECU" startet opp umiddelbart etter priming av fuel rails og gulpet ut fine datalogger. Det gav mersmak og økt selvtillit, så nå er jeg godt igang med v 1.1. Samme innpakning, men en del flere features enn v. 1.0 hadde. Den blir også forbedret på noen områder. Det begynner å nærme seg noe ferdig :-)
 Underveis, routing.JPG (8.51 KB. 800x455 - vist 369 ganger.) Selve motoren er jo nesten ferdig, så der er det ikke så mye å snakke om. Jeg har gått litt tilbake i tenkeboksen rundt 2280-kammen; Foreløpig ligger jeg an til å gå for en litt sprekere kam som allikevel vil gå fint sammen med hydroløfterne. Hvis noen har testet non-hydro-kammer av T1-typen på T4/WBX-hydroløftere, taes input rundt erfaringer gjerne imot.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #159 på: november 13, 2013, 23:55:16 pm » |
|
Imponerende! Manglet en del på at jeg forsto alt, med snekkerutdannelse... Håper det kommer kit i salg en dag 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #160 på: november 14, 2013, 00:03:37 am » |
|
Jeg planlegger salg til "nære og kjære" etter utstrakt testing på en mild og snill 1915 som for øyeblokket står i daily-driveren med original 34-gasser og WBX-tenning ^^. Jeg er akkurat i mål med å samle inn EFi- og tennings-deler til den motoren, fra skroten såklart  Ombyggingen kan snart starte. ECU-en vil bli plassert på v. side i motorrommet for å se at den tåler store variasjoner i temp, fukt og ikke minst støy. I'm confident 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #161 på: november 14, 2013, 00:43:03 am » |
|
Er ikke så nær, men får satse på å bli kjær da! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #162 på: november 21, 2013, 07:10:17 am » |
|
Da var endelig design ferdig. Snart klar for å sende avgårde filene til board house for og så motta en liten test-batch i posten. Grov spec.-liste over ECU v1.1: Outputs: -4x Ign. outputs (muliggjør full-sekv. tenning med enten CoP eller CnP). - High current drivers for passive coiler. - Logic 0-5V output (høy-impedans). - Logic 0-5V output (lav-impedans, f.eks. for enkelte VAG-coiler). -4x Inj. output: Muliggjør full-sekv. sprut (kun høyimpedansdyser da lavimpedans er avleggs). - Integrert bensinpumpedriver (eliminerer eksternt relé). - Idle controller: Spjellhus- og IAC-kompatibel. -6x SPARE output for eksterne funksjoner. Inputs: - On-board wideband O2-controller for Bosch LSU4.2-sensor. - Dual tach input: Begge kanaler er HALL- og VR-kompatible (crank+cam/distributor). - On-board MAP-sensor, 4 BAR. - On-board BARO-sensor. - 1x SPARE analog input for div. sensorer.
 Final design 2.JPG (16.27 KB. 800x507 - vist 343 ganger.) Siden jeg har to tach-innganger, tenkte jeg det var på sin plass å starte på en "cam synch"-modul for å kunne kjøre full-sekvensiell tenning og sprut etter hvert. Da er det fint å være offshore med litt dødtid og tilgang på dreiebenk 
 IMG_2222 (Medium).jpg (34.86 KB. 800x600 - vist 387 ganger.)
 IMG_2224 (Medium).jpg (40.3 KB. 800x600 - vist 358 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 21, 2013, 07:19:31 am av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #163 på: november 21, 2013, 12:45:06 pm » |
|
keep it up! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #164 på: november 29, 2013, 16:55:52 pm » |
|
"Cam / distributor sync"-modulen ble ferdigstilt i dag, og fikk samtidig bekreftet riktig passform i daily driveren. Measure twice, cut once fungerer hver gang  Til tider kunne jeg dog ønske at jeg satt på et skikkelig TIG-apparat. Men samma... Det fungerer, og det er det viktigste! Fancy deler er ikke helt min greie uansett...
 IMG_2227 (Custom).jpg (77.92 KB. 800x600 - vist 492 ganger.)
 IMG_0055 (Custom).jpg (129.36 KB. 800x600 - vist 460 ganger.) ECU v1.1-filene ble sendt til Kina for tre dager siden også, så jeg kan forvente meg noen rykende ferske kort i posten on rundt en uke tipper jeg 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #165 på: februar 17, 2014, 15:26:14 pm » |
|
Hei, utrolig interessant tråd! Må si du har et bredt spekter av kunnskaper. Hvordan ligger byggingen an nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #166 på: februar 17, 2014, 20:57:40 pm » |
|
Alt av deler til å sette sammen en short-block inkludert kjøling ligger ferdig bearbeidet på hylla. Mangler kun å gå over toppene. Der må det gjøres litt. Siden bilen denne motoren skal inn i ennå ikke er ferdig restaurert, lar sammensettingen vente litt på seg. Bruker heller tid på utvikling av styresystemer i mellomtiden. Takk for hyggelig kommentar 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #167 på: februar 17, 2014, 23:13:41 pm » |
|
"Cam / distributor sync"-modulen ble ferdigstilt i dag, og fikk samtidig bekreftet riktig passform i daily driveren. Measure twice, cut once fungerer hver gang  Til tider kunne jeg dog ønske at jeg satt på et skikkelig TIG-apparat. Men samma... Det fungerer, og det er det viktigste! Fancy deler er ikke helt min greie uansett... [ Vedlegg ] [ Vedlegg ] ECU v1.1-filene ble sendt til Kina for tre dager siden også, så jeg kan forvente meg noen rykende ferske kort i posten on rundt en uke tipper jeg  Stilig! Ser flere som snekrer kam-sync-dingser til vw om dagen. Her er en:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #168 på: februar 17, 2014, 23:34:41 pm » |
|
Mario Velotta på The Dub Shop er veldig dyktig. Da han holdt på med prototyping av "mini cam synch" da jeg lot meg inspirere av å gjøre noe annet og litt mer elegant enn å ta en WBX-fordeler og modifisere trigger-skiva 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #169 på: februar 17, 2014, 23:44:21 pm » |
|
Dyktig ja, han har kontroll på hva han driver med ser det ut til. Må si at du har klart å lage en minst like elegant løsning! Gleder meg til fortsettelsen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #170 på: februar 18, 2014, 00:25:34 am » |
|
Takk. Like rundt hjørnet på litt mer ECU-testing av siste versjonen (1.1), så da får jeg laste opp litt snacks 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #171 på: februar 19, 2014, 22:26:28 pm » |
|
Blir det mulighet til launchcontroll på den modulen?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #172 på: februar 20, 2014, 02:08:15 am » |
|
ja
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #173 på: juli 18, 2015, 00:50:42 am » |
|
Long time no see. Får i det minste dokumentere når det faktisk skjer noe oxy-relatert. Fikk modifisert dynamofotfestet i dag. Det sitter M6-bolter på WBX-en. Disse måtte fjernes, for så å bli erstattet med M8-bolter som er std. på Type 1-blokka. En litt interessant oppspenning i fresen for få gjort denne jobben skikkelig, men det gikk fint etter litt justering 
 IMG_0195 (Medium).jpg (78.63 KB. 800x598 - vist 435 ganger.)
 IMG_0199 (Medium).jpg (81.49 KB. 800x598 - vist 418 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #174 på: juli 18, 2015, 09:25:34 am » |
|
skal du ha 101 boring?
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #175 på: juli 18, 2015, 10:01:23 am » |
|
Fortsatt det gamle 94-settet som jeg dreide opp tilbake i 2012.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #176 på: september 13, 2016, 02:33:19 am » |
|
Endelig litt oxy-progresjon igjen. Prosjektet har stått på stedet hvil pga. liten tid og dårlig fokus på utvikling av DBW-programvare for prototypen min. Så er det rart med det; for noen dager siden fikk jeg endelig ånden over meg og ble sittende non-stop med programmering i to dager. I tillegg gjorde jeg noen hårfine hardware-justeringer på prototypen min. Resultatet ble så forskrekkende bra, at jeg like godt fortsatt med å implementere kode for kontroll av TB#2 i tandem samt skrive sikkerhetsfunksjonene som skal til for at dette systemet faktisk skal være trygt å teste ut og etter hvert ta i bruk på trafikkerte veier. Dagen etter satte jeg opp oxy-blokka for mock-up i motorbenken og gikk raskt igang med å bygge innsug+plenum  Let's go! Hadde et par gamle big-beefs av typen "EFi" stående på hylla. Digger at de er av typen straight, men ikke fullt så mye den latterlige mengden gods rundt innsugsportene. Dette trengs sjelden på en gatemotor med opp til 42mm-innsugsventiler, så her fikk vi heller forsake litt gods for å kunne få montert innsugene ilag med originalt kjøleblekk.
|
|
« Siste redigering: september 13, 2016, 02:40:47 am av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #177 på: september 13, 2016, 02:48:03 am » |
|
Tight men smooth fit 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #178 på: september 13, 2016, 02:49:14 am » |
|
I tillegg måtte jeg "slanke ned" på undersiden av bolthullene siden plenumkammerne må skrus fast fra undersiden. De gjengede hullene ble også boret ut til rundt 8mm. Fikk samtidig målt ut boltmønsteret relativt til de 49mm store hullene, slik at baseplater for plenumkammerne enkelt kunne lages senere.
 IMG_3452.jpg (70.58 KB. 800x600 - vist 302 ganger.)
 IMG_3453.jpg (74.5 KB. 800x600 - vist 299 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #179 på: september 13, 2016, 02:53:35 am » |
|
Baseplater "IDF/DRLA-style" next. 2mm galvanisert stålplate av den harde typen vil tette godt mot innsuget med pakning imellom ettersom den blir godt avstivet av resten av plenumkammeret.
 IMG_3456.jpg (86.16 KB. 800x600 - vist 302 ganger.)
 IMG_3458.jpg (75.16 KB. 800x600 - vist 298 ganger.) Kan nevne at selve kammeret blir laget ut av 3" galvanisert eksosrør. Biltema såklart 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
|