Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2700 på: august 19, 2013, 19:31:09 pm » |
|
Ser ut som noe man må over dammen for å få tak i..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2701 på: august 19, 2013, 19:32:24 pm » |
|
Ser ut som noe man må over dammen for å få tak i..
Alternativt så kan man bytte "hose end´en" med en slik én: Fitting hose end -10 AN x -10 AN hun 45gr RB  Denne er på lager hos Sarpsborg Motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2702 på: august 19, 2013, 19:39:02 pm » |
|
Det bør vel funke?
Men hvorfor AN10 egentlig?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2703 på: august 19, 2013, 19:41:27 pm » |
|
Det bør vel funke?
Men hvorfor AN10 egentlig?
Alt av oljeslanger og koblinger er i AN10. Men fra blokka er det NTP og AN8.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2704 på: august 19, 2013, 19:43:41 pm » |
|
Det bør vel funke?
Men hvorfor AN10 egentlig?
Alt av oljeslanger og koblinger er i AN10. Men fra blokka er det NTP og AN8. Er det pga hva du hadde, eller fordi modifikasjonene i blokken trenger det? Hadde vært morsomt å sett hva slags trykktap man får etter overgangen til AN10 fra AN8.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2705 på: august 19, 2013, 19:44:51 pm » |
|
Det bør vel funke?
Men hvorfor AN10 egentlig?
Alt av oljeslanger og koblinger er i AN10. Men fra blokka er det NTP og AN8. Er det pga hva du hadde, eller fordi modifikasjonene i blokken trenger det? Hadde vært morsomt å sett hva slags trykktap man får etter overgangen til AN10 fra AN8. Hadde AN10 på den gamle motoren (slanger, koblinger osv.). På den nye blokka så er det AN8. Så jeg har satt på en overgang fra AN8 til AN10.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2706 på: august 19, 2013, 20:59:07 pm » |
|
Kan du ikke bare kjøpe 3/8NPT til AN10?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2707 på: august 19, 2013, 21:01:48 pm » |
|
Kan du ikke bare kjøpe 3/8NPT til AN10?
Er redd for å ødelegge gjengene i blokka. Uansett så må jeg ha på en kobling med 45 graders vinkel for å komme klar av sylindertoppene. Tror jeg skal ta med meg ett par -10 AN han x 3/8" NPT han rett. Prøve forsiktig så går det kanskje bra.
|
|
« Siste redigering: august 19, 2013, 21:21:40 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2708 på: august 19, 2013, 22:17:40 pm » |
|
Tåler å bli skrudd inn og ut ja.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2709 på: august 19, 2013, 22:41:51 pm » |
|
Tåler å bli skrudd inn og ut ja.
Skal holde deg oppdatert Erlend  Blir en ny runde i garasjen på onsdag og torsdag. Håper å få fyret opp beiste før jeg reiser til London på fredag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2710 på: august 20, 2013, 13:58:25 pm » |
|
Har vært innom Sarpsborg Motor å handlet fittings. Så nå er jeg klar for en ny økt i garasjen i morgen.
 01.jpg (41.24 KB. 800x600 - vist 272 ganger.) Dukket opp et annet problem før jeg ga meg i går. Fikk ikke på innsuget på venstre side. Mulig jeg har loket å byttet fra høyre til venstre side på innsugene. Men den sitter som et skudd på høyre. Skal se nærmere på dette også i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2711 på: august 21, 2013, 14:31:08 pm » |
|
Satser på å stikke opp til garasjen rundt kl syv i kveld. Er det noen som har lyst til å hjelpe til så er det bare å møte opp. Håper å få montert på oljeslanger og eksosanlegg. Spm. Er det lurt å bruke gjengeteip eller Loctite gjengelås på an-koblingen som skal inn i blokka?
 01.jpg (85.61 KB. 800x600 - vist 291 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2712 på: august 21, 2013, 14:31:58 pm » |
|
Satser på å stikke opp til garasjen rundt kl syv i kveld. Er det noen som har lyst til å hjelpe til så er det bare å møte opp. Håper å få montert på oljeslanger og eksosanlegg.
Spm. Er det lurt å bruke gjengeteip eller Loctite gjengelås på an-koblingen som skal inn i blokka? [ Vedlegg ]
Ingen av de. Om noe så bruk gjengetetting
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2713 på: august 21, 2013, 14:33:13 pm » |
|
Satser på å stikke opp til garasjen rundt kl syv i kveld. Er det noen som har lyst til å hjelpe til så er det bare å møte opp. Håper å få montert på oljeslanger og eksosanlegg.
Spm. Er det lurt å bruke gjengeteip eller Loctite gjengelås på an-koblingen som skal inn i blokka? [ Vedlegg ]
Ingen av de. Om noe så bruk gjengetetting Må bare spørre. Altså en av disse f.eks: http://www.loctite55.no/?FOLDERID=18240
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #2714 på: august 21, 2013, 15:24:46 pm » |
|
Det er NPT inn i blokka , her kan du bruke Loctite 574 el 577 , AN og JIC tetter på con og skal ikke ha noen form for tetning... om jeg forsto deg rett .
mvh erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2715 på: august 21, 2013, 15:25:45 pm » |
|
Det er NPT inn i blokka , her kan du bruke Loctite 574 el 577 , AN og JIC tetter på con og skal ikke ha noen form for tetning... om jeg forsto deg rett .
mvh erich
Takk for Svar Sonic. Det er tetting til ntp gjengene det er snakk om. Skal se om den tetter uten Loctite først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2716 på: august 21, 2013, 16:03:26 pm » |
|
Det er NPT inn i blokka , her kan du bruke Loctite 574 el 577 , AN og JIC tetter på con og skal ikke ha noen form for tetning... om jeg forsto deg rett .
mvh erich
Takk for Svar Sonic. Det er tetting til ntp gjengene det er snakk om. Skal se om den tetter uten Loctite først. Er det NPT så tetter det på kon slik Erich skriver over her og når det er sagt så skal du ikke skru dette igjen for hardt da du rett og slett kan risikere at ting blir ødelagt. Med litt 574 eller 577 så glir det litt lettere. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #2717 på: august 21, 2013, 22:14:25 pm » |
|
Feil igjen Kalle gutt , NPT (national pipe thread ) tetter på gjenger (et par ) det som er drit ... AN (american navy) og J.I.C (joint industrial counsil )derimot tetter på kon  Skal ikke påstå at jeg har 100 % rett , men 99 ,99 %  ; NPT gjengene SKAL ha Loctite !!! supert ... mvh
|
|
« Siste redigering: august 22, 2013, 10:33:33 am av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #2718 på: august 21, 2013, 22:33:23 pm » |
|
T'en i NPT står for tapered så gjengene er kone så dere har begge på en måte rett (men dette er vel ikke en pissing contest, er det vel?) Uansett betyr det at de blir trangere jo hardere du skrur til men jeg bruker også loctite på slike gjenger for å være sikker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #2719 på: august 21, 2013, 22:40:21 pm » |
|
Roy !! Drit med NPT er i et "tverrsnitt "er at det kun tetter på et par av gjengene , rett og slett unøyaktig.. som al annet American shit ..
Mvh erich
|
|
« Siste redigering: august 21, 2013, 22:48:49 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #2721 på: august 21, 2013, 22:47:36 pm » |
|
Flott , da sover vi godt alle ... sorry Roy , så ut som du hadde litt rett her , :)rettet deler av utsagnet ... (en super side som alle burde laste ned og ha til hands ...)
mvh erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #2722 på: august 21, 2013, 22:53:11 pm » |
|
Leser jeg riktig i opphavsspesifkasjonen har dere begge rett: NPT- National Pipe Thread Taper- ANSI B1.20.1'
Det vi er spent på er hvordan Putte våkner til live igjen - stå på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #2723 på: august 21, 2013, 22:57:46 pm » |
|
Disse tingene ble lært meg for 35 år siden i skoleboka .....  Eivind fikser det nok nå .. Mvh erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2724 på: august 22, 2013, 00:54:52 am » |
|
Mye bra info her gutta. Men i Dette tilfelle må en form for gjengetetting benyttes uansett. Da denne sandstøpte blokka er påsveiset i de gjengede områdene. Og det finnes null garanti for at det ikke er sprekkdannelser i gjengeoverflatene. Ikke dra til for hardt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #2725 på: august 22, 2013, 05:52:07 am » |
|
Gjengetetting finnes i verkstedet Eivind, bare ring meg når du skal montere. Evnt. så skal jeg være der fredag formiddag, så da kan jeg hjelpe deg 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2726 på: august 22, 2013, 06:22:35 am » |
|
Gjengetetting finnes i verkstedet Eivind, bare ring meg når du skal montere. Evnt. så skal jeg være der fredag formiddag, så da kan jeg hjelpe deg  Flott Berger. Jeg ringer deg litt senere i dag. Reiser til London i morgen tidlig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2727 på: august 22, 2013, 07:24:01 am » |
|
Skal få prøvd å få tatt en liten tur opp til garasjen rundt lunsjtid i dag. Må få satt på innsugene i alle fall. Rart dette skulle være så vanskelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #2728 på: august 22, 2013, 08:57:26 am » |
|
jo mer man trimmer jo vanskeligere blir alt!! sånn er det bare....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #2729 på: august 22, 2013, 09:00:33 am » |
|
jo mer man trimmer jo vanskeligere blir alt!! sånn er det bare....
Jep..... 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|