mai 05, 2025, 07:10:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 356/ pumpemotor i bobla, hvem kjører dette?  (Lest 8814 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: desember 18, 2011, 23:29:37 pm »

Jeg kjøpte i oktober en 66 mod med 356 motor. Lurer egentlig på hvor mange andre på dette forumet som kjører samme motor Evt om du har dette i prosjektplanen din. Er lov å legge ut bilde av bil og motorrom til inspirasjon for oss andre.

Legger med et bilde av motoren min(Bilde lånt av brm Glad)


* MOTOR.jpg (86.36 KB, 640x480 - vist 267 ganger.)
« Siste redigering: desember 20, 2011, 22:05:26 pm av Tigern » Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: desember 18, 2011, 23:52:04 pm »

Min 54 med pumpemotor

AA 1720 cylindersett
Webcab 280 grader med ATE løftere
Solex 40mm (split shaft) - IDLE - 60, Main: 127, Air Correction 170



Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 19, 2011, 00:25:55 am »

Jeg holder på. Men det visste du vel  Blunker
Du får ta deg en tur å titte
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #3 på: desember 19, 2011, 22:14:48 pm »

Jeg holder på. Men det visste du vel  Blunker
Du får ta deg en tur å titte

He he, det visste jeg ja Glad. Kommer plutselig en dag sammen med Mr Haug. Vi skal prøve å få tatt en tur til Mysen i romjula, er visst et par Porsche guruer der Glad
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #4 på: desember 19, 2011, 22:16:57 pm »

Min 54 med pumpemotor

AA 1720 cylindersett
Webcab 280 grader med ATE løftere
Solex 40mm (split shaft) - IDLE - 60, Main: 127, Air Correction 170





Er misunnelig på den cannistern Glad
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: desember 20, 2011, 01:25:26 am »

$30 på ebay... Laget feste braketten selv da den manglet
Mens slangene kostet litt...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #6 på: desember 20, 2011, 22:08:46 pm »

$30 på ebay... Laget feste braketten selv da den manglet
Mens slangene kostet litt...


Ja nå vet de fleste hva det er verdt, så alle ligger på ca. 150 dollars.... Neste investering blir 12v dynamo, så cannister Glad
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 21, 2011, 00:03:15 am »

1600cc industrimotor med enkle innsug har den 12V dynamoen du leter etter.
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 21, 2011, 00:05:35 am »

Inneimellom er det billige canistere på e bay. Bare å følge med.
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #9 på: desember 21, 2011, 18:34:38 pm »

Tror og håper dynamo er i boks, sjekker ebay annenhver dag for cannister Glad

Må da være fler med 356motor/ prosjekt her inne???
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: desember 21, 2011, 19:46:17 pm »

Jeg kjører med en 356/912-motor i HPD-bilen min. AA big bore sats, trimkam fra Skirmants og KarmannKonnection Sebring-anlegg. Går som ei kule og bråker helt hinsides... Men så veier bilen bare 740 kg da.

I verkstedet har jeg også en 313/33-1 motor i ei pumpe som har gått 45 timer. Tenkte å sette denne i en buss jeg har. Er det noen som vet hvilken enkelgasser jeg kan bolte rett på manifolden på pumpemotoren slik at dette kan settes i en bil uten så mye mere modifikasjoner?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 21, 2011, 21:35:16 pm »

Jeg kjører med en 356/912-motor i HPD-bilen min. AA big bore sats, trimkam fra Skirmants og KarmannKonnection Sebring-anlegg. Går som ei kule og bråker helt hinsides... Men så veier bilen bare 740 kg da.

I verkstedet har jeg også en 313/33-1 motor i ei pumpe som har gått 45 timer. Tenkte å sette denne i en buss jeg har. Er det noen som vet hvilken enkelgasser jeg kan bolte rett på manifolden på pumpemotoren slik at dette kan settes i en bil uten så mye mere modifikasjoner?

HotShop monterte jo en original 34 PICT fra en 1600 på sin, mulig det var en nyere motor? På min satt det en 32 PBI der originalt, samme som en 32 PBIC men uten aks. pumpe. Sjekk om ikke en 30 PICT passer...mener det var det som var "bolt on" på min. (dysing?).
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 21, 2011, 21:45:49 pm »

Jeg kjører med en 356/912-motor i HPD-bilen min. AA big bore sats, trimkam fra Skirmants og KarmannKonnection Sebring-anlegg. Går som ei kule og bråker helt hinsides... Men så veier bilen bare 740 kg da.

I verkstedet har jeg også en 313/33-1 motor i ei pumpe som har gått 45 timer. Tenkte å sette denne i en buss jeg har. Er det noen som vet hvilken enkelgasser jeg kan bolte rett på manifolden på pumpemotoren slik at dette kan settes i en bil uten så mye mere modifikasjoner?

HotShop monterte jo en original 34 PICT fra en 1600 på sin, mulig det var en nyere motor? På min satt det en 32 PBI der originalt, samme som en 32 PBIC men uten aks. pumpe. Sjekk om ikke en 30 PICT passer...mener det var det som var "bolt on" på min. (dysing?).

Egil på Hot Shop fikk en til å sveise om flensen fra VW til å passe på innsuget til pumpemotoren hans.
« Siste redigering: desember 21, 2011, 21:49:14 pm av sem » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #13 på: desember 21, 2011, 22:10:14 pm »

Hvordan funker/funket HotShop-oppsettet i praksis da?
Loggført

SCREWDRIVER #2
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 21, 2011, 22:25:33 pm »

Jeg pratet med Egil mens han bygde opp bil og motor. Er ikke sikker på om han er ferdig med prosjektet.
Jeg vet at han har en enkel gasser og en 050 fordeler fra Empi.
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #15 på: desember 23, 2011, 01:46:30 am »

Hvor handler man deler til disse motorene, tenker på paknings sett, rotor fordelerlokk til scintilla ++. Noen som har et nettsted etc?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 23, 2011, 09:35:23 am »

http://www.folkevogn.no/ se på venstre side, `prosjekt split cal`

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #17 på: desember 23, 2011, 14:26:52 pm »

Hvor handler man deler til disse motorene, tenker på paknings sett, rotor fordelerlokk til scintilla ++. Noen som har et nettsted etc?

Jeg har kjøpt det meste nye smådeler som pakninger, slanger osv... fra
http://stores.ebay.com/Classic-Cars-and-Parts/356-/_i.html?_fsub=12281588&_sid=35234583&_trksid=p4634.c0.m322
Og sylindersett fra
http://stores.ebay.com/kokoparts?_trksid=p4340.l2563

Svinghjul og løftere fant jeg også på ebay
Kam fra en eller annen nettbutikk, husker ikke fra hvor

Jeg har ikke kjøpt fra pelikanparts selv, men det er jo et alternativ
http://www.pelicanparts.com/index.htm

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #18 på: desember 23, 2011, 22:33:11 pm »

Alt jeg har kjøpt til slike motorer og biler - har jeg kjøpt fra www.stoddard.com Veldig bra service og pris og utvalg.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #19 på: desember 25, 2011, 10:02:25 am »

Mange bra nettsider, men deler til scintillan? Noen som vet hvor jeg får kjøpt det?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: desember 26, 2011, 15:51:31 pm »

http://www.huntmagnetos.com/

Har alt.
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 26, 2011, 16:15:01 pm »

Jeg har en magnet som mangler toppen. Mulig noen av delene du trenger er i denne?
Du kan få kjøpt hele.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #22 på: desember 26, 2011, 22:57:04 pm »


Fant ikke fordelerlokk og rotor på nettsiden.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #23 på: desember 26, 2011, 23:01:14 pm »

Jeg har en magnet som mangler toppen. Mulig noen av delene du trenger er i denne?
Du kan få kjøpt hele.

Min funker den, bare lurer på hvor det går å få tak i slitedelene Glad
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 28, 2011, 16:19:59 pm »

Prøvemonterer


* motor.jpg (78.8 KB, 720x478 - vist 246 ganger.)
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 28, 2011, 16:30:17 pm »

Skal sette på: Mindre 912 reimhjul, 12V dynamo, 912 oljepåfylling, oljecannister, Bosch 022.
Er usikker på om jeg skal ha motoren nylakkert eller med gammel patina på kjøleblekket.
Mulig jeg lager en motor av hver. En blank og en ikke fullt så blank.
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #26 på: desember 28, 2011, 17:49:17 pm »

Var veldig tøfft uten lakk, skal også bytte til mindre reimhjul. Jeg har fått tak i et reimhjul som jeg håper er riktig. Vet du diameteren på det som er riktig? Og hva lengden på reimen skal være?

En annen ting jeg er veldig usikker på er, som også sikkert er et dumt spm, kan magnet tenningen brukes på 12 volt?
« Siste redigering: desember 28, 2011, 19:05:46 pm av Tigern » Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #27 på: desember 28, 2011, 18:06:02 pm »

http://www.huntmagnetos.com/store/auto%20magneto%20parts%20and%20accessories/storeview_3460a.php?id=39

http://www.huntmagnetos.com/store/auto%20magneto%20parts%20and%20accessories/storeview_3653.php?id=41
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #28 på: desember 28, 2011, 19:07:50 pm »


Disse er ikke lik den jeg har nå, men det passer vel kanskje alikevel. Ref øverste innlegg...
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #29 på: desember 28, 2011, 19:36:59 pm »

Passer, men du må klippe pluggledningene i ene enden om du skal bruke lokk med sideutgang. Skal du ha et "vanlig" lokk har Joe Hunt sikkert det og, bare å sende dem en mail.
Ellers vet jeg Egil på Hotshop har mange slike liggende fra brannpumper, du kan jo evt ringe dit og høre om han selger deg kun lokk og rotor. Neppe utslitt selv om det er brukt...

PS. Kan brukes på både 6 og 12v mm.
« Siste redigering: desember 28, 2011, 19:38:32 pm av JS » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!