WBX fordeleren kan du ganske enkelt modifisere med tanke på senking ved ladetrykk.
Jeg la ut oppskrift på dette på Shoptalkforums i ca 2000.
Om du ønsker 32* i NA form og 24* ved ladetrykk, er det 8* som skal senkes.
Dette justerer du ved å mekanisk begrense hvor mye vakumklokke-staget kan vandre. På noe WBX klokker er det en skrue med en lobe som gjør dette mulig.
Jeg laget en slik før jeg viste at disse eksisterte. enkelt og greit en skrue du sliper hodet tilsvarende som en lobe på en kam. borr og sveis fast en mutter på vakum klokka der staget går, det er en kant på staget denne skal treffe)
Denne vil da kunne roteres og anleggspunktet mot vakumklokkestaget kan dermed justeres.
Med motoren i gang på ca 3000 rpm (eller turtall der mekanisk fortenning er helt inne):
Still tenning til 32* uten vakumslangen tilkoblet. sett så trykk på vakumklokka, 10 PSI om det er det du skal kjøre med, se så hvor mye tenningen senker. Det er en fordel å være 2 personer på denne jobben, eller ha 3 hender.
Juster kam-skruen til at tenningen senker til 24*
1* pr 1-1,4 psi er vel vanlig
Med en slik løsning kan du "enkelt" justere inn tenning både mekanisk og ved trykk. 34* mekanisk 22* ved trykk?; kun justere fordeleren og så loben.
Dette fungerte for meg både på 1776 turbo og 2276 turbo.
Men selvfølgelig er det enklest med sprut.

mvh
C