mai 05, 2025, 12:13:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kan man skifte felgsenter fra 15" til 17"?  (Lest 1842 ganger)
Kheiron
Supermedlem

Vis profil
« på: januar 10, 2012, 15:43:30 pm »

Kan man skifte senter fra en 15" felg og bruke det på en 17" felgbane?

Jeg er lun på 17" orginal look på bobla (-61 modell tette 5x205).
Jeg har sett Airkewld har, men til 1150 dollar og ikke helt samme utseende, er jeg litt i tvil.

Ser for meg å bruke 7x17 felger fra Volvo eller Pug 407, sveise i senter fra en boblefelg, om det lar seg gjøre. Jeg har en dyktig kar som gjør det for meg, men vil høre hva folket tror om det, før jeg går videre..

Så neste spørsmål, kan man smalne en 7" felg til ca 5"? Det er jo vrient å korte inn noe som ikke er rett, men kan man ikke bare sveise inn et "loddrett" stykke i det nye tomrommet til felgbanene..

Espen
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel

Vis profil
« Svar #1 på: januar 10, 2012, 16:02:41 pm »

kan jo være lurt å høre med sunnås felgservice eller noen andre som driver med felg bredding/retting 

de har sikkert et svar eller tips  Blunker
Loggført

Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #2 på: januar 10, 2012, 16:05:34 pm »

men kan man ikke bare sveise inn et "loddrett" stykke i det nye tomrommet til felgbanene..

Ja, for da blir det jo seende veldig orginalt ut Glad Få heller tak i en 17" felg du liker og lag ny boltsirkel som passer. Stål reservehjul fra Porsche f.eks
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kheiron
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: januar 10, 2012, 16:23:40 pm »

men kan man ikke bare sveise inn et "loddrett" stykke i det nye tomrommet til felgbanene..

Ja, for da blir det jo seende veldig orginalt ut Glad Få heller tak i en 17" felg du liker og lag ny boltsirkel som passer. Stål reservehjul fra Porsche f.eks

Det gjør vel ikke noe så lenge det blir på innsiden av felgen, altså bak senter..
Det er vel d det er mest "banegods" er det ikke?

Hmm, 4 servehjul til Porsche høres ikke umiddelbart rimelig ut.. Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #4 på: januar 10, 2012, 19:03:26 pm »

ser ikkje for meg korleis du vil fylla tomrommet mellom 17" ringen og 15" senteret?? det er nok eit ganske stort tomrom ivertfall. skal da la seg gjera må du vel dreia deg nokon ringar og ha ein jigg til å spenna opp og få da sveist saman på eit vetigt vis. vert uansett vansklig å få da til å sjå ut som ein orginalfelg?? då er det vel bedre som Pål seier å få tak i nokon andre felgar som du kan bygga om. hol i andre felgar kan jo sveisast att for å få dei tette, og har du ein passlig stor dreiebenk tilgjengelig og er litt tusenkunstnar av deg, so kan du jo snitta av senteret på ein 17toms stålfelg og fella inn ein lika stor del frå org felg, sånn att du får likt med boltsirkel og heile delen der...men det er jo masse arbeid og krever masse nøyaktigheit. må ivertfall avbalanserast skikkeleg etterpå..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: januar 10, 2012, 19:59:49 pm »

les litt her  Blunker
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=50&p=5
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #6 på: januar 10, 2012, 20:09:42 pm »

ingenting er uprøvd i sverige..da skal dei ha Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #7 på: januar 11, 2012, 00:37:51 am »

Pokker! Akkuratt denne varianten har jeg fundert mye på det siste halvåret, og dum som jeg er trodde jeg dette hadde potensiale til å bli helt unikt Glad. Jeg har nemlig lurt på å lage et sett med 2x5,5-17" og 2x7-17" helstål smoothies til bobla mi på denne måten.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kheiron
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: januar 11, 2012, 11:29:00 am »

Svenskene er ivrige ja.. Glad
Så også at noen brukte 18" fra xc90. Så det er mange muligheter. Med snudd senter og MYE kant.
Det er ikke akkurat stilen jeg er på jakt etter, men tøffe var de.

Tenkte akkurat på at det kanskje ville være lettere å bruke 16" tette felger, da er det jo ikke så langt opp til 17".  Er ikke lenge siden jeg så et sett med 16" til salgs.
Snakka med min felgmakker, men han var på skitur i Østerrike full av gluhwein. Glad
« Siste redigering: januar 11, 2012, 11:31:59 am av Kheiron » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!