mai 05, 2025, 00:38:52 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Tips til demont av fjærplater.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Tips til demont av fjærplater. (Lest 1254 ganger)
bergus
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted:
Tips til demont av fjærplater.
«
på:
januar 12, 2012, 22:18:57 pm »
Hei. Skal demontere fjærplatene på en bil med svingaksel, for å sandblåse og pulverlakkere de. Er det bare å slakke de av for så å merke de før jeg plukker de av? Er redd noe flytter på seg og at jeg får problemer med å sette det sammen riktig. Er ganske så fersk med boblemekking
Loggført
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: Tips til demont av fjærplater.
«
Svar #1 på:
januar 12, 2012, 22:47:15 pm »
Hei..
Sett et riss over både torsjonsstav, og fjærplate. Da er det bare å sørge for at de ikke løsner innerst, så er det en enkel sak..
Skulle du være uheldig, og rote det til, så finnes det fine skjemaer på åssen dette settes opp igjen..
Petter'n.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
Sv: Tips til demont av fjærplater.
«
Svar #2 på:
januar 13, 2012, 00:10:17 am »
ja bare bruk et brekkjern/stor skrutrekker å vipp fjærplata av den kanten den ligger på. så kan du merke der plata "henger" husk også forskjell på høyre/venstre torsjonstav vis du skal ta ut de også
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
bergus
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted:
Sv: Tips til demont av fjærplater.
«
Svar #3 på:
januar 13, 2012, 14:53:00 pm »
Ok, skal prøve å få av fjærplata uten å flytte på torsonstaven innerst. Så det er bare å lage et riss i enden på taven og et på fjærplata, så stemer det når jeg monterer sammen igjen? Takker for svar
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...