|
Ivar
Supermedlem

Samler seg opp......
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2012, 08:00:31 am » |
|
Det blir ein fin tur. Er ingen store ting som er utegløymt, men trur kanskje du kan spare ein god del tusen kilometer om du endrer litt på rekkefølga  Vil anbefala at i Hardanger køyrer du Utne - Jondal på veg til Norheimsund!! (Me andre skriv Norheimsund utan d i nor)  Elles er det jo fleire av VW miljø medlemmene som er atrige å helsa på. Det er jo nokon artige figurer der ute. "Ingen nemnt ingen glemt" Håper du ikkje treffer monsuntida........
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2012, 21:44:02 pm » |
|
Du må huske å svinge innom Tislo på Voss 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #3 på: januar 16, 2012, 23:09:23 pm » |
|
Takk for innspill! Har brukt alt for mange timer idag på å se meg om på internett, og skal definitivt ta rådet om å kjøre over Utne - Jondal  Tenker jeg skal prøve å søke om en omvisning hos Tistlo også  PS. Skal fikse litt på rekkefølgen også, bare ikke idag 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2012, 23:13:59 pm » |
|
hadde du starte ei helg før, så kunne du fått med deg treffet til SRVWK .... 15 til 17 juni  Masse fine biler, banekjøring, kjekke folk ++++ 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem

|
« Svar #6 på: januar 17, 2012, 14:22:03 pm » |
|
husk å prøve skia på stryn sommerski. et av norges beste offpiste steder. helt rått. ligger på gamle strynefjellsveien så dere skal forbi uansett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #7 på: januar 17, 2012, 15:32:10 pm » |
|
Du må kjøre inn fra Loen og inn langs Loen-vannet. I enden av vannet ligger en meget idyllisk plass, med dystre minner. Men plassen er en av mine vakreste naturopplevelser, i fint vær.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2012, 21:01:48 pm » |
|
hadde du starte ei helg før, så kunne du fått med deg treffet til SRVWK .... 15 til 17 juni  Masse fine biler, banekjøring, kjekke folk ++++  Og kjør kystveien, så dere får med Nordsjøvegen (44) fra Flekkefjord til Bore. HELT fantastisk! 
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #9 på: januar 18, 2012, 00:18:03 am » |
|
Takker igjen for input  Tenker snart vi setter opp en rute så vi kan fastsette datoene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #10 på: januar 18, 2012, 08:32:24 am » |
|
hadde du starte ei helg før, så kunne du fått med deg treffet til SRVWK .... 15 til 17 juni  Masse fine biler, banekjøring, kjekke folk ++++  Og kjør kystveien, så dere får med Nordsjøvegen (44) fra Flekkefjord til Bore. HELT fantastisk!  å kommer du innom Treffet vårt 15 - 17 Juni ... så kan det være du treffet StarBugs Geir AKA Vaffelkongen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: januar 18, 2012, 10:00:58 am » |
|
Og dere kan bli med til bakeriet på Kleppe, det er jo tradisjon når vi er på Bore. Fine boller!  Husker ikke bakverket.....sikkert på grunn av det danske munnskyllevannet.  .
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
BOBLI
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: januar 18, 2012, 23:10:02 pm » |
|
Vi planlegger et treff for Volkswest i Geiranger.. Dato ikkje fastsett enda,ligger muligens an til 8-10 juni eller helgen etterpå... Skulle det passe er dere hjertelig velkommen 
|
|
|
Loggført
|
73 1303S GL
73 T2 DOKA +4748273889 Tidligere biler; 52 T1,54 T1,62»Herbie»65-68-69,T1,78Sika,T3Camper,T2Delux
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #14 på: januar 31, 2012, 00:06:21 am » |
|
Jeg er redd vi ikke rekker hverken SRVWK eller Geiranger-treff, siden vi må vente med å dra til eksamenene er tatt og sommerferien er i gang  Takk for innspillet, Lene! Jeg må si jeg virkelig er enig med deg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #15 på: januar 31, 2012, 08:36:04 am » |
|
Jeg er redd vi ikke rekker hverken SRVWK eller Geiranger-treff, siden vi må vente med å dra til eksamenene er tatt og sommerferien er i gang  Takk for innspillet, Lene! Jeg må si jeg virkelig er enig med deg  Dere får heller hyle ut når dere er i området da...så kan vi heller få til en cruzing 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tomv
Medlem

|
 |
« Svar #16 på: januar 31, 2012, 23:55:27 pm » |
|
De er velkomne!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: februar 01, 2012, 13:20:09 pm » |
|
Siden VW klubben i Rogaland cruizer både her og der dukker vi plutselig opp på de utenkeligste steder!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Kheiron
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: februar 01, 2012, 14:25:52 pm » |
|
Om du er på Karmøy, og vil ha en liten pause, kanskje et bad, kan jeg anbefale Sandvesanden. En av de beste strender i Norge i mine øyne, ligger litt nord for Skudeneshavn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #19 på: mai 07, 2012, 01:09:55 am » |
|
Nå har det stått stille lenge på denne fronten, men nå har jeg plukka opp tråden igjen  Kopierte ut av atlaset, og teipa sammen før jeg begynte å tegne opp alle veistrekkene vi skal innom. I morgen skal jeg prikke opp stedene vi skal innom, også er det bare å koble det sammen  Kanskje litt overbegeistra, tatt i betraktning av at det er skole imorra? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ivarw
Nybegynner

|
 |
« Svar #20 på: mai 07, 2012, 19:47:56 pm » |
|
Atlanterhavsveien må ikke glemmes!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #21 på: mai 07, 2012, 20:15:49 pm » |
|
Oj, glemte å skrive den på lista her. Huska heldigvis å tegne den inn på kartet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: mai 07, 2012, 20:28:54 pm » |
|
Ser ut som du allerede har Lysebotn inne (Kjerag), pass på å ta ferjeturen ut eller inn Lysefjorden.  Fint over Suleskar også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #23 på: mai 07, 2012, 21:06:46 pm » |
|
Ikke glem mobillader (12V) og sjekk at bilen din har en et passende utak å koble denne i.... Fint å ha når bilen havarerer langs veien. Kansje lurt å medbringe en komplett motor også (dette er utelukkende basert på egne erfaringer med luftkjølt vw) 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #24 på: mai 07, 2012, 21:22:14 pm » |
|
Oj, glemte å skrive den på lista her. Huska heldigvis å tegne den inn på kartet  Bor et steinkast derifra, bare gi lyd når dere kommer så kan vi samle en gjeng volkswesters og samles på atlanterhavsveien for dekksparking og bilmysing..
|
|
« Siste redigering: mai 07, 2012, 21:23:48 pm av RødeBaron »
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

|
 |
« Svar #25 på: mai 07, 2012, 22:15:18 pm » |
|
Ikke glem mobillader (12V) og sjekk at bilen din har en et passende utak å koble denne i.... Fint å ha når bilen havarerer langs veien. Kansje lurt å medbringe en komplett motor også (dette er utelukkende basert på egne erfaringer med luftkjølt vw)  Min 30hk har gått i 22 år uten mekaniske problemer, men den var overhalt av en kyndig person da jeg kjøpte bilen. Så er ting iorden, fungerer det bra! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #26 på: mai 07, 2012, 22:40:48 pm » |
|
Prøvde et tappert forsøk å ta bilde av kartet etter dagens innsats, men dårlig mobilkamera i kombinasjon med at jeg må komprimere bildene alt for mye gjorde jobben umulig  Uansett, så har jeg pepra kartet med røde kryss og blå veistrekker. Skrevet tre lister (ting som er fort gjort, ting som ikke er fort gjort og ting jeg ikke helt vet/tar noen timer) og laga en kalender hvor jeg skriver på arrangementer det hadde vært gøy å styre turen innom. Tar gjerne en cruzing med wolkswest-folket når vi kommer så langt også  Mobillader har jeg allerede montert, i form av en sigarettenner-skjøtekabel som jeg klipte opp og kobla på sikringen som vw hadde reservert til bilstereo, men jeg er i ferd med å lage en finere løsning (les: integrere i et askebeger jeg har kjøpt)  Også skal jeg shimse opp motoren, bytte pakninger til støtstag-hylsene og stappe inn en forgasser med gode fôringer en av de kommende helgene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #27 på: mai 07, 2012, 23:15:28 pm » |
|
Ikke glem mobillader (12V) og sjekk at bilen din har en et passende utak å koble denne i.... Fint å ha når bilen havarerer langs veien. Kansje lurt å medbringe en komplett motor også (dette er utelukkende basert på egne erfaringer med luftkjølt vw)  Min 30hk har gått i 22 år uten mekaniske problemer, men den var overhalt av en kyndig person da jeg kjøpte bilen. Så er ting iorden, fungerer det bra!  Mine erfaringer er basert på to stk ferdig utslitte motorer.... Får håpe mitt litt morkne inntrykk av disse motorene bedrer seg når min "nye" pumpemotor er på plass i bilen.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #28 på: mai 24, 2012, 00:19:58 am » |
|
Begynner å dra seg til! Dryssa ut flere røde kryss idag, men motivasjonen er selvfølgelig høyest nå midt i eksamenstida  Skal plante noen flere i Møre og Romsdal, også tenker jeg at jeg skal tegne opp en rute og dele opp i dagsetapper 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|