BOBLI
Supermedlem

|
 |
« Svar #60 på: juni 29, 2012, 15:12:09 pm » |
|
Si fra når dere er i Ålesundsområdet,så skal vi se om vi kan lage et minitreff! 
|
|
|
Loggført
|
73 1303S GL
73 T2 DOKA +4748273889 Tidligere biler; 52 T1,54 T1,62»Herbie»65-68-69,T1,78Sika,T3Camper,T2Delux
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #61 på: juni 30, 2012, 23:29:59 pm » |
|
Det er bare å komme seg ut på tur! Liten oppdatering for i går og idag: Trodde vi var utenfor høysesong for Flåmsbana, men det var fullbooket fram til langt på kveld, men stemninga gikk fort opp igjen da vi kom til bilen og det sto en dame og poserte ved den, imens mannen tok bilde  Videre gikk turen over Aurlandsvegen til Lærdal, og med ferje fra Lærdal – Gudvangen. Den var veldig dyr, men det var utrolig fint å kjøre gjennom Nærøyfjorden  Endte opp på Voss, og besøkte Tistlo. Der fikk jeg bytta vekk forgasseren som sto i bilen min med en som passer + en vakummembran til fordeleren  Den som sto i, hadde nemlig tatt kvelden. Dumme repro-greier. Så nå maler motoren som en pus. Bortsett fra en klikkelyd, som egentlig er ganske markant  Satser på at motoren ikke raser før jeg er hjemme igjen  Vi stoppa også innom en burgersjappe, og der lå det et magasin med en kjent skikkelse på forsida. VWossingen hadde fått en tosiders-artikkel og hele forsida! Fikk med meg magasinet av de som jobba der  Kompisen min måtte akutt dra hjem igjen, så i den anledning, bestilte jeg en ny. Han ankom på Voss jernbanestasjon i kveld kl 21:30, etter å ha tatt toget i mange timer. På grunn av denne lille hendelsen, tilbrakte jeg enda en dag på Voss, og stakk innom Tistlo enda en gang  Der fikk jeg både middag og lov til å prøve å sveise for første gang  Reiser videre til Stryn i morgen, også skal vi prøve å oppnå kontakt med noen VWenner i Vik  Bilder fra igår:  På vei oppover Aurlandsvegen  Oppe på fjellet  På vei ned igjen  Fikk ikke noen bra bilder av Nærøyfjorden. Dette var det beste av dem.  Fikk litt hjelp av Tistlo   En vanlig dag på gårdsplassen? Har bilde av magasinet med Tistlo på, og av sveisejobben min, men de ligger på telefonen (som ikke var veldig velvillig når det gjaldt å hente ut bilder idag) Får poste dem seinere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #62 på: juni 30, 2012, 23:57:40 pm » |
|
Har du fått ny vingmann 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #63 på: juli 01, 2012, 00:51:08 am » |
|
Takk for besøket Andreas:) må sei motoren var i overaskande dårlig stand når den ankom , tøft å reisa på langtur med den ivertfall  , som alfor varm, med tenning på bertur, med forgassar på bertur og tomgang på helikopter nivå, men med ny vakumklokka og slangar, ny stift og fiks av lokk og rotor so kom jo den delen seg + fått på org gassar og justert inn litt so vart da andre bollar da skal nevnast att andreas ner sagt lerte å sveisa på 10min . frå fyrste gongs sveis gjekk da ikkje lang tid før ting begynte å likna noko, so her er da håp for ein ny sveisekyndig på andre sida av fjellet 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem

|
 |
« Svar #64 på: juli 01, 2012, 09:56:16 am » |
|
 Flott tur reportarsje! Skal dere kjøre Trollstigen så er dere velkommen til en stopp hos "Brødrene Sylte" på Mjelva (15 minutter fra Trollstigen mot Åndalsnes)
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem

Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #65 på: juli 01, 2012, 11:48:09 am » |
|
Høydepunktet på turen så langt må vel være besøket hos Tistlo. Takk for fin reiseskildreng fra "der ingen skulle tru at nokon kunne kjøyra". god tur videre 
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #66 på: juli 01, 2012, 14:20:10 pm » |
|
 Flott tur reportarsje! Skal dere kjøre Trollstigen så er dere velkommen til en stopp hos "Brødrene Sylte" på Mjelva (15 minutter fra Trollstigen mot Åndalsnes) Denne garasja må dere besøke, følg videokart.. 
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
pumma
Supermedlem

|
 |
« Svar #67 på: juli 01, 2012, 23:28:36 pm » |
|
døds bra ,eg digge dette .hvis du trenge dusj og måltid når du er på karmøy (en liten øy på vestlandet ) e du hjertelig velkommen (97666810)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #68 på: juli 02, 2012, 01:00:43 am » |
|
 Flott tur reportarsje! Skal dere kjøre Trollstigen så er dere velkommen til en stopp hos "Brødrene Sylte" på Mjelva (15 minutter fra Trollstigen mot Åndalsnes) Det gjør vi så gjerne!  Hvordan får jeg kontaktet deg når vi nærmer oss? Har du fått ny vingmann  Det har jeg  Aberet er at han ikke har tatt lappen enda, så fra nå av må jeg ta meg av all kjøringa. Heldigvis er han like glad i å dingle ut av vinduet og ta bilder som meg, så det er håp for å få noen bilder fra bilen i fart fortsatt  Si fra når dere er i Ålesundsområdet,så skal vi se om vi kan lage et minitreff!  Skal skrike ut her når vi nærmer oss  Nydelig! Oppdater gjerne reiseruten din i google maps etter turen og fortell om hva på turen du vil anbefale og hva man kan droppe osv.  Veldig lyst på en lignende tur selv.  Jeg kan publisere en rapport om hva som var mer og mindre vellykka når jeg kommer hjem igjen  Du har uansett mye å glede deg til  Og videre om dagen idag: Det har regna nesten hele dagen for oss, men det stopper ikke oss  Vi dro fra Voss og kjørte om Vik i Sogn, før vi kjørte oppover til Loen. Her skal vi sove i natt, før vi stikker oppom Loenvatnet i morgen. Forhåpentligvis en liten tur innom sommerskisenteret på Strynefjellet før vi drar videre til Geiranger og sover der  Bilder fra idag:  Tvindefossen. Den bråker veldig mye, og man sover ikke mer enn absolutt nødvendig på Tvinde camping   Vik i Sogn. Veldig fint, selv i regnvær  Prøver desperat å finne nye vinkler for å få med bobla på bildene mine  Se gjerne bort i fra glipa som er så stor at man kan krabbe inn i bagsjerommet mitt  Et litt skurrete bilde av de nyanskaffede koppholderene  Tok bare 5 statoil-stasjoner før vi fant en som hadde dem på lager...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #69 på: juli 02, 2012, 02:22:47 am » |
|
døds bra ,eg digge dette .hvis du trenge dusj og måltid når du er på karmøy (en liten øy på vestlandet ) e du hjertelig velkommen (97666810)
Ikke umulig at vi benytter oss av det tilbudet! Takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #70 på: juli 02, 2012, 08:37:56 am » |
|
Kult med bilde fra Vik. Slekta mi er derfra. Bra dere ikke ble for lenge. Kan hende det jeg har er smittsomt. Kjempetråd! God tur videre.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem

|
 |
« Svar #71 på: juli 02, 2012, 10:05:25 am » |
|
Ring eller send en sms på 900 39 093 . Knut-Tore sylte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #72 på: juli 02, 2012, 22:15:10 pm » |
|
Kult med bilde fra Vik. Slekta mi er derfra. Bra dere ikke ble for lenge. Kan hende det jeg har er smittsomt. Kjempetråd! God tur videre.
Det du har? Altså 914 og laster med større nyttelast enn egenvekt. Bare smitt i vei Ring eller send en sms på 900 39 093 . Knut-Tore sylte
Den er god! Hvis alt går etter planen, kjører vi Trollstigen i morgen  Idag dro vi og så på Lovatnet. Det var veldig fint, og sprøtt å se dampskipet "Lodalen" som var skylt opp en halv kilometer på land  Videre kjørte vi gamle Strynefjellsvegen, og var selvfølgelig 40 minutter for seint på sommerski-anlegget  Trodde det var åpent lenger enn til kl 16. Men det gjorde ikke noe, fordi vi har begge sitti på kanten på Flydalsjuvet, og spist softis i sola på Geiranger  Her er det kjempefint   På vei langs Lovatnet  Restene av dampskipet "Lodalen"  Boble på Stryn!  Og baybuss, med jordbærutsalg. Måtte kjøpe for veldedighetens skyld   Gamle Strynefjellsvegen  Meg på Flydalsjuvet  Reisekompis (Truls) på Flydalsjuvet  Geiranger sett fra Ørnesvingen  Endelig sol igjen! Fant en fin utstillingsplass for campen vår   En svært fornøyd meg på tur 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #73 på: juli 02, 2012, 22:24:05 pm » |
|
Hehe ..... nå så du helt sjef ut da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem

Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #74 på: juli 02, 2012, 22:43:49 pm » |
|
Fungerer teltet bra? Det må vel være et blikkfang. God tur videre, flotte bilder.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #75 på: juli 02, 2012, 23:13:55 pm » |
|
Fungerer teltet bra? Det må vel være et blikkfang. God tur videre, flotte bilder.
Det fungerer veldig bra, faktisk  Veldig logisk med merking av teltstenger, også er det to soverom i innerteltet  Det er også helt sant at det et blikkfang. Mista tellinga på hvor mange som hadde tatt bilde av campen vår omtrent da det runda 20  Hehe ..... nå så du helt sjef ut da  Skal love deg at jeg følte meg som en også  Forresten, så prata hun dama i resepsjonen om at det var en VWenn her på Geiranger. Vet noen om det er mulighet for å oppnå kontakt med han?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #77 på: juli 03, 2012, 00:52:51 am » |
|
Velkommen til M&R..  Utstillings plassen er en god kopi av dette.. 
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #78 på: juli 03, 2012, 12:53:01 pm » |
|
Kult med bilde fra Vik. Slekta mi er derfra.
Offtopic: Vet ikke om hvor mye slekt jeg har der (har en del slekt på andre siden av fjorden, på Hermannsverk), men etternavnet mitt er derfra. Lilleøren. Kanskje vi er i slekt?  Ontopic: Ser ut som en knall tur gutter, hadde ikke vært meg i mot å deltatt på denne turen. Har tenkt på å gjøre noe slikt i flere år, men det har alltid kommet noe i veien for å få det til. Å se at noen får det til inspirerer 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 L
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem

|
 |
« Svar #79 på: juli 04, 2012, 00:04:53 am » |
|
Takk for besøket og god tur videre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #80 på: juli 04, 2012, 01:35:12 am » |
|
Det var det! Takk for hjelpa  Velkommen til M&R..  Utstillings plassen er en god kopi av dette..  Oj! Eneste forskjellen er at vi ikke har råd til en ekte buss  Kult med bilde fra Vik. Slekta mi er derfra.
Offtopic: Vet ikke om hvor mye slekt jeg har der (har en del slekt på andre siden av fjorden, på Hermannsverk), men etternavnet mitt er derfra. Lilleøren. Kanskje vi er i slekt?  Ontopic: Ser ut som en knall tur gutter, hadde ikke vært meg i mot å deltatt på denne turen. Har tenkt på å gjøre noe slikt i flere år, men det har alltid kommet noe i veien for å få det til. Å se at noen får det til inspirerer  Lett for meg som ikke har bundet meg opp med familie og kjæreste  Men det er flott at det kan være til inspirasjon  Takk for besøket og god tur videre  Takk for at vi fikk besøke! Det var veldig stilig!  Mer om dagen idag; Vi kontakta Kai Elling Os på formiddagen, og siden han ikke kom hjem før litt seinere, fant vi ut at vi kunne bruke litt av dagen i Geiranger. Ikke dumt, fordi der er det veldig trivelig!  Spotta en knallfin rød/hvit splittbuss som seinere viste seg å være Kai sin  Videre tok vi ferja til Hellesylt, og fikk en guida tur gjennom Geirangerfjorden. Den var også betraktelig billigere enn de andre turistbåtene vi har tatt  Så freste vi bort til Stranda, for å rekke 18:45-ferja til Liabygda. Det gjorde vi med 2 minutters margin, og kunne derfor ta det med ro videre til Trollstigen. Hvor det ikke var feil at det venta en berylgrønn boble på bunn (les: vi kjørte ikke Trollstigen oppover, men nedover. Av opplagte grunner  ) Herfra gikk turen videre etter Knut-Tore Sylte til hans utrolig godt gjennomførte garasje! Likte det veldig godt  Faktisk så godt, at jeg glemte å ta bilder at alt  Tok kvelden på Campinga 50m unna garasjen hans   Splittbussen til Kai  De syv søstre  Gudbrandsjuvet  Litt mer Gudbrandsjuvet   Trollstigen  "Brødrene Sylte"  Syltebar!  Perla som møtte oss i bunn av Trollstigen  Nå har jeg blitt Shell-sikker! Takk for klistremerkene, Knut-Tore 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #81 på: juli 04, 2012, 05:38:50 am » |
|
Ser veldig bra ut, karer og det er moro å følge med "på reisen". Har vingman Truls blitt bitt nå da, så han må bare sette i gang med "sin" 03 når han kommer hjem? Når du først har kommet til en så fin garasje så må du huske å ta masse bilder da og om du glemmer det men bor bare 50m unna så har du en grunn til å komme en tur til bort i garasjen vet du 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem

|
 |
« Svar #82 på: juli 04, 2012, 11:42:01 am » |
|
Sovet godt i natt? Jeg er hjemme (hjemmekontor) hvis dere vil ta flere bilder 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BOBLI
Supermedlem

|
 |
« Svar #83 på: juli 04, 2012, 15:19:12 pm » |
|
Om dere er i rute mot Ålesund,er vi noen skjeler som bedriver luftkjølt i Ørskog. Ta gjerne kontakt på 48273889...
|
|
|
Loggført
|
73 1303S GL
73 T2 DOKA +4748273889 Tidligere biler; 52 T1,54 T1,62»Herbie»65-68-69,T1,78Sika,T3Camper,T2Delux
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #84 på: juli 05, 2012, 00:47:37 am » |
|
Om dere er i rute mot Ålesund,er vi noen skjeler som bedriver luftkjølt i Ørskog. Ta gjerne kontakt på 48273889...
Det skal vi! Regner med vi er der i overmorgen  Mer om dagen idag:  Idag kjørte vi hele 50 meter for å ta noen bilder hos Knut-Tore  Denne gangen fikk vi tatt veldig mange bilder, men siden det ikke er trådløs internett på denne campingplassen, fant kun en brøkdel av dem veien til forumet. Vi har prøvd å ta dem som får fram atmosfæren best  Etter å ha stått opp seint, og brukt masse tid hos "Brødrene Sylte" kjørte vi videre over Aursjøvegen. Denne er spektakulær, og det er absolutt verdt de 100,- i bompenger det koster!  Siden vi var litt seint i rute, rakk vi ikke Innerdalen idag, men vi skal en tur opp dit i morgen   Denne er, dessverre ikke ment for deg, Lene   Hele verkstedet er fylt av retro-ting. Mye som faktisk er i bruk også   Og tøffe plakater!  ...og selvfølgelig fine biler! Dette er kun to av flere   Denne fortjente et bilde idag også, fordi vi likte den så godt   Safety  På vei opp Aursjøvegen  Oppe på fjellet  Fjellklatrerfotograf Auen på ferde!  Vel nede igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #85 på: juli 05, 2012, 01:28:58 am » |
|
Jeg blir helt blank i øynene av å se bilder fra retroroadtrip på det villle vakre vestlandet!!!! Jeg har kjørt samme strekningen i japsebil, og bare tanken på å skremme 34 hk opp/ned til Dalsnibba kan jo få en hver mann til å bli helt salig! Det nærmeste en sørlending kommer denne opplevelsen er Brokke-suleskard-lysebotn, men det er jo asfalt og litt for mye stress fra biler med 4 ringer i grillen som overhodet ikke eier folkeskikk og presser på. Ønsker dere en flotte tur videre og nyt øyeblikkene i vår ville vakre vestlandsnatur! Hilsen fra sørlandet.
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #86 på: juli 05, 2012, 19:56:06 pm » |
|
Du legger ut så flotte bilder at en blir helt sjuk etter en lignende tur . Fantastisk å se hvordan tilbudene fra kjære lidelsesfeller tikker inn i tråden, og resulterer i enda flere flotte bilder og minner for dere. For en fantastisk gjeng. APPLAUS
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Pitt
Supermedlem

oppdal så klart
|
 |
« Svar #87 på: juli 05, 2012, 20:26:39 pm » |
|
Hvis dere passerer oppdal så stiller jeg med iskald cola i garasjen min !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #88 på: juli 05, 2012, 21:27:25 pm » |
|
Hvis dere passerer oppdal så stiller jeg med iskald cola i garasjen min !
Pitt
Husk å ta med kamera med en gang da, Andreas .... vi vil se flere bilder 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Seven
Supermedlem