mai 05, 2025, 00:54:47 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
2,3l 122hk org.forgasser ?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 2,3l 122hk org.forgasser ? (Lest 1200 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold
2,3l 122hk org.forgasser ?
«
på:
februar 18, 2012, 21:33:24 pm »
Ser at en Tysker ved navn Bernauer bygger 2,3l motorer med org.forgasser og 122hk.
Er det virkelig mulig å få ut så mye av en slik motor med org.forgasser ?
Noen av dere erfarende motorbyggere som har erfaring med et slikt oppsett ?
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
Sv: 2,3l 122hk org.forgasser ?
«
Svar #1 på:
februar 18, 2012, 21:57:40 pm »
her er det litt info
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=499235
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: 2,3l 122hk org.forgasser ?
«
Svar #2 på:
februar 19, 2012, 00:55:21 am »
Med litt økning av venturi i org gasser og helt avstemt motor så kan det vel gå ja..
Men... Sleng på 2 dobble!!
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
Sv: 2,3l 122hk org.forgasser ?
«
Svar #3 på:
februar 19, 2012, 00:59:12 am »
Husk på at de fire sylinderne trekker ikke luft gjennom forgasseren helt samtidig...
Sikkert vanvittig bra bunndrags motor!
Loggført
Studenten som skal bygge muskler:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Subasika'en til Dalland:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74341.0.html
Lasse.E
Supermedlem
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold
Sv: 2,3l 122hk org.forgasser ?
«
Svar #4 på:
februar 19, 2012, 12:44:49 pm »
Det burde jo vært grom motor i en buss,masse dreimoment ! Og greit ved EU kontroll
Veldig informativt linken du sendte rl,takk.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...