T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« på: mars 09, 2012, 00:50:02 am » |
|
Da er det duket for oppussing av min første boble  planen er vel slik som alle andre vil, få den 100% fri for rust. Igrunn var både bunnplate og karosseri svært rustet så det blir en del sveising, men det hører med  skal bytte høyre side på bunnplaten samt sandblåse hele bunnplaten. håper på gode tips utover oppussingen  . bilder kommer.
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #1 på: mars 10, 2012, 17:48:58 pm » |
|
her er bobla ned plukket og klar for fjerne møkk og lort til sveising. tok bare sandblåsing siden jeg skal bruke det når jeg er ferdig med sveisinga for å nå ned til metallet før lakk.
 IMAG0135.jpg (107.92 KB. 800x479 - vist 253 ganger.) forskjell kan du si :p
 IMAG0139.jpg (71.06 KB. 359x600 - vist 294 ganger.)
|
|
« Siste redigering: mars 10, 2012, 18:36:29 pm av T-ONE »
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #2 på: mars 11, 2012, 16:46:33 pm » |
|
Da var forstillingen og girkassen sin tur til å bli plukket ifra bunnplaten.
 IMAG0145.jpg (121.25 KB. 800x479 - vist 262 ganger.)
 IMAG0144.jpg (118.5 KB. 800x479 - vist 233 ganger.) Noen som vet hva dette brukes til ? en maken en på andre siden.
 IMAG0147.jpg (96.33 KB. 800x479 - vist 268 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #3 på: mars 11, 2012, 17:31:12 pm » |
|
Lykke til med restaureringen, Åssen så bilen ut når du startet.Hel liksom
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #4 på: mars 11, 2012, 17:37:50 pm » |
|
Kan det være gjennomføringen til wire for å regulere åpning på varmepottene du lurer på? Gullik
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #5 på: mars 11, 2012, 19:41:43 pm » |
|
takker, håper jeg ikke møter på stor hindringer. Jeg kjøpte bilen ifjor sent på året. bilen var hel, ingen deler som manglet, setene foran var to gamle golf seter :/ men ellers bra  Rust fulgte med på alle typiske steder... men takgrind og skistativ fulgte med :DDD Mekanisk var girkassen og motoren kjempe bra, men bremsene var ikke mye å skryte av. Bremsene blir jo totalt overhalt uansett, mens 1300 motor skal byttes med t4 1700 så det var girkassen som var viktig. det høres svært sannsynlig ut, på den andre siden sitter det igjen en liten bit av en rustet wire. er dette viktig å få fikset eller kan åpningen på varmepottene bare stilles manuelt?
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
-ESPEN-
Medlem
  
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes
|
 |
« Svar #6 på: mars 11, 2012, 21:20:13 pm » |
|
Så bra! Jeg holder på med samme jobb, samme type bil. Spjeldene på varmeboksene styres via hendelen på venstre side av handbrekket. Det koster fint lite å kjøpe nye wire, og det er jo veldig tilgjengelig for fiks slik bilen ser ut nå. Artig å ha dette i orden, og det funker kjempebra hvis resten av systemet er i orden. Hendelen på høyre side av handbrekket regulerer om varmen skal komme ut under baksetet eller fortsette framover i kupeen. (mener det var slik, eller så var det omvendt..?) Har du en plan for å få rengjort inni tunnelen på bunnplata? Ligger mye skitt der inne på mi... Lykke til videre!! mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
loveherbie
Medlem
  
Innlegg: 153
Bosted: Øvrebø
|
 |
« Svar #7 på: mars 11, 2012, 21:50:49 pm » |
|
Lykke til med prosjektet Får håpe du ikke støter på noen store overraskelser da. Ikke ofte en hører at man kjøper ei boble uten rust  Men det er jo en gammel (eldre) bil  Lykke til videre !! 
|
|
|
Loggført
|
 -------------------------------------- 1970 Herbie 1999 Subaru Justy 2007 subaru impreza
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #8 på: mars 11, 2012, 23:54:26 pm » |
|
Ja det høres ut som det er verdt å fikse dette, svært lett når alt er plukket ned  har ikke sett inn i tunnelen enda, men har min mistanke om det finnes mye rart der  kan prøve å finne ut en måte for å få rengjort inni. legg ut en tråd her inne slik at vi andre kan følge med hadde truffet jackpot hvis jeg hadde funnet ei rustfri boble ja : ) men rust hører jo med takker, og lykke til videre begge to 
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: mars 12, 2012, 01:15:10 am » |
|
eit triks for rustbeskyttelse av tunnelen innvendig er å fylla inn eindel liter med spillolja. forutsetter att det er bra tett mellom pedal og tunell, og at det er tett på lokket framme, samt at du har propp i dreneringsholet under tunnelen bak(og inntakte gommimuffer på dei wirerøyrene som er omtalt over her)
det mest kritiska på bunnplato er rust i rammehovudet, og det finn du ut av ved å sjå inn i inspeksjonsluko framme. er da mykje rust inni der bør gjerne bunnplato til rammehovudet bytast, men er du heldig slepp du under dette..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #10 på: mars 14, 2012, 18:39:07 pm » |
|
Da er bunnplaten strippet og lagt inn i garasjen  , men skal fjerne høyre side noe som jeg aldri har gjort før. har kjøpt punkt bor. men er det noen som har tips før jeg begynner? takker på forhånd  kanskje noen som vet om en tråd der jeg kan se bilder av dette 
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #11 på: mars 14, 2012, 23:47:04 pm » |
|
her ifrå og ut eit stykke finn du gjedna nokon tips: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12621.msg132831.html#msg132831men om du ikkje skal behalda golvplata til seinare bruk so er da ikkje nødvendig å bruka masse tid på å borra opp sveisane..for da tar mykje tid:) eg pleier då, som på linken. å kappa med vinkelslipar langs kanten på falsen inn mot tunnellen(du ser den frå undersida) og etterpå meisla vekk restane. so slipa reint tilslutt. mykje meir effektivt ivertfall
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
T-ONE
Nybegynner

Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag
|
 |
« Svar #12 på: mars 14, 2012, 23:53:55 pm » |
|
Ja, siden er så dårlig at den er ikke noe mye å spare på. tru jeg velger din måte ja, så litt mørkt på å bore opp alle punktene for legge ut innlegg om dette senere når jeg har bilder  takker for tipset Tistlo 
|
|
|
Loggført
|
Så lenge den ruller i nedoverbakke 
|
|
|
|