april 27, 2024, 18:47:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tyttebæret - Den Raude Fare  (Lest 94827 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #120 på: mars 01, 2009, 23:46:16 pm »

You said it!

Hadde hjerta i halsen heile tida i frykt for att den skulle rotere 90o Øyerulling

Nokon som har ei rattstamma tilovers?

Edit: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12829.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #121 på: mars 02, 2009, 00:12:11 am »

Har eit spørsmål til her:

Er det farleg å ta av kanalbunnane når den står sånn?

Altså om det er fare for att den klapper isaman, sjølv om dørene står i, eller har eg gjort ein stor tabbe ved å Ikkje sveisa inn forsterkingar i mellom Dørstolpane Hæ

Ein ting er ivertfall sikkert!!

Eg MÅ verta meir effektiv! Nå har eg brukt sikkert over ei veka på å dela bilen... og det holder ikkje vist denne bilen skal verta ferdig til vår/sommaren!

Heldigvis er ikkje SCC før i august så eg har litt reservetid til å fullføra Impulsen vist ting går galt (noko som det ikkje skal gjera)

For min del er nok det verste dei kommande eksamenane... Eg gler meg Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #122 på: mars 02, 2009, 09:57:33 am »


Og etterpå fekk eg kjeft for å ha påtatt meg for mykje arbeid


hehe fortvil ikke....er et kjent fenomen det der...
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #123 på: mars 02, 2009, 12:00:40 pm »

Ei uke ja... Men du har jo brukt en del tid på å prakkes, samt så gikk det vel bort en dag i Bergen? Det er jo NÅ og utover det blir resultater. Når du får tatt rusta er jo resten plankekjøring. Ser bra ut dette. Stå på!! Osteaktig
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #124 på: mars 02, 2009, 12:54:18 pm »

8 dager - 5 sider   Sjokkert
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #125 på: mars 02, 2009, 15:26:37 pm »

8 dager - 5 sider   Sjokkert

Ska da ve, so ska da ve Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #126 på: mars 02, 2009, 15:31:38 pm »

får du tid til andre ting, som å spise/ sove/ venner?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #127 på: mars 02, 2009, 15:36:56 pm »

Ja det trur eg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #128 på: mars 02, 2009, 17:54:59 pm »

Ja då har eg fått beglodd litt nermare på bilen, og det ser ikkje ut til att den var verre enn antatt.. Det som må utbredast er:

-Lappinga i torpedoveggen
-Kanalbunnene + holet i kanalen
-Noko i innerskjermen bak på høgre sida
-Golvplater..
-Under rammehovudet der den fastsveiste bolten var, må det fiksast litt!
-Støtfangarfestet høgre framme.
-Brønnen må sikkert ordnast litt på (tetta vatninnløpet f.eks)

And thats about It.

Har no fått demontert på bunnplata, fjerna litt røyrer osv, så no skal eg ut å kappa ut golvplatene!

Her er litt bilder:

Fjerna det knekte pedalstellet og litt røyrer..


Skrapa litt i det 1cm tjukke tectyllaget, ser bra ut under!


Takk og farvel til bensinrøret! Er jo ein fare i seg sjølv dette her...


Ja..





Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #129 på: mars 02, 2009, 19:10:34 pm »

fint at det ikke var mye skulte overraskelser da.. da er det bare å knuse på videre! Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #130 på: mars 02, 2009, 22:58:09 pm »

Som allerede forventa så går det ikkje like raskt som det er sagt.. spesielt ikkje når det er naturfagprøve i morgo Trist

Men eg vart halvferdig!

Golvet kappa ut og resten av leppa er meisla, hogd og vrengt av.


Nix rusty floorpans


Så fant eg dette..... Ny simring er nok eit must! (flaks eg veit akkuratt korleis eg gjer dette, ettersom eg gjor det sist for eitpar veker sidan Glad)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #131 på: mars 02, 2009, 23:01:14 pm »

Jeg beundrer pågangsmotet ditt Kult
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #132 på: mars 02, 2009, 23:06:04 pm »

Satan som du står på da mann! Respekt Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #133 på: mars 02, 2009, 23:09:41 pm »

Ja når alternativet er å lese på prøve, se på forum eller ingenting, så er det nok best å gjera noko som viser igjen! Glad

Imorgo: Andre sida!

Satsar og på att golvplatene tikker inn snart, men har ikkje sett noko til hentelappen endå...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #134 på: mars 02, 2009, 23:23:05 pm »

Gutten står på, men det løftet der det var noge hårreisende.......på grensen til å kalle det idioti..
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #135 på: mars 02, 2009, 23:31:44 pm »

Nei, du blir ikke noen ingeniør med den instillinga til skolearbeid Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #136 på: mars 03, 2009, 07:58:15 am »

Berre kødda då, Lobo Blunker

Vedder på att eg får 4-5 på prøven idag! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #137 på: mars 03, 2009, 16:58:43 pm »

Då er alt av golv fjerna! Kult

Mens eg dreiv på oppdaga eg dette..... Not Good...


Aus!




Må litt benking, sveising og pussing til, så er det klart til nye golv! Også skal eg fjerne den gamle asfalten!


Den må av på eit vis... propanbrennar?


Også kom eg til å tenka på att den bolten som har/skal vera her, har eg ikkje løyst av? Men skal det i det heile tatt vera noko her? eller er dette det samme som er på cab?


 Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #138 på: mars 03, 2009, 20:49:32 pm »

det er da gjenger der...og der det er gjenger skar det opprinnelig sitta en bolt. og om du tenker slik så gjenger vel itte de på fabrikken opp hull der det itte skar væra noen skruer/bolter Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #139 på: mars 03, 2009, 20:51:41 pm »

Det sitter bolt der på biler med tak også... den andre bolten skrur du ned så den kommer ut.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #140 på: mars 03, 2009, 21:32:47 pm »

Mulig eg har vorte senil, men eg kan faktisk ikkje hugsa å ha løst den nederste bolten der...?? Og den oppe ved støtdempartårnet, sitter fast.. ikkje eingong vicegripen får tak i den..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #141 på: mars 03, 2009, 21:52:13 pm »

sveis på en mutter på den, og skru den av. evt varme mer før du skrur
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #142 på: mars 03, 2009, 22:12:08 pm »

ser ut som karosseriet har vert av før og da ble det vel sikkert glemt noen av boltene tipper je(fortgjort prosjekt sikkert)

grunnen til at je trur karossen har vøri ta bare for å si det, er at du ser en hemmlaga sveis fremme ved de to festene fremst ved kanalene...og den er vanskelig å sveise uten å ta av karosseri...


* problem.jpg (97.28 KB, 775x581 - vist 350 ganger.)
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #143 på: mars 03, 2009, 22:21:04 pm »

Nei Sånn var det frå fabrikken Blunker Mulig att bilder er misvisande..

Hadde bilen vert delt, hadde det nok ikkje vert så masse lapping og jalla mekk på den (for då er det ein seriøs restaurasjon) Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #144 på: mars 03, 2009, 22:25:24 pm »

Det er ikke alle som er like seriøse når de restauerer vettu tistlo!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #145 på: mars 03, 2009, 22:46:30 pm »

Det er der feilen ligger...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #146 på: mars 03, 2009, 22:51:07 pm »

Vært like effektiv på dine egne biler istedenfor nå, så hadde du hatt 3 klare biler til våren.  Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #147 på: mars 03, 2009, 23:30:18 pm »

Du treng ikkje minna meg på det Blunker Dessutan hadde eg berre klart å hatt ferdig 1 av dei, og det skal eg fortsatt!!!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #148 på: mars 04, 2009, 16:55:59 pm »

Har fått skrapa vekk litt asfalt på bunnplata OG gjort litt på Impulsen Øyerulling Rekker tunge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
WannaRetroBug
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #149 på: mars 06, 2009, 18:42:05 pm »

Da har jeg ett stykk pent brukt rattstamme i bilen.
Tusen takk, Andre..! Kjekt å treffe en "nabo" med sammenfallende interesser..

Da går turen til Voss i morgen rundt klokken halv ett.  Gliser
Loggført

T1 1300 -70 mod
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!