|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #1 på: desember 04, 2011, 18:18:48 pm » |
|
TUV på skiver både til T1 og T2 med 205/5 bolt sirkel nå  vi er importør av CSP til Norge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Löf
Seniormedlem
   
Innlegg: 372
Bosted: Sverige
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #2 på: desember 04, 2011, 21:18:37 pm » |
|
Hmm... intressant, det öppnar ju för nya möjligheter...  vet du hur länge sen det är dom blev TÜV godkända?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #3 på: desember 04, 2011, 21:36:36 pm » |
|
de siste godkjenningene var vel klare i sommer engang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Löf
Seniormedlem
   
Innlegg: 372
Bosted: Sverige
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #4 på: desember 07, 2011, 04:59:10 am » |
|
Fantastisk... kan bli intressant det här... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
(oVo)
Juniormedlem
 
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: desember 07, 2011, 20:18:29 pm » |
|
Har Unneberg erfaring fra kunder som har vært på BT for å få dette godkjent? Jeg har spurt CSP om det er andre ting eller mods. som kreves i.h.t TUV. Det var det ikke. Jeg bestiller så fort jeg får høre at noen har fått godkjent,problemfritt, 160 hk motor med CSP`s wide-5 ventilerte skiver. Uten andre mods.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
 |
« Svar #6 på: desember 07, 2011, 21:06:29 pm » |
|
Hvor mye HK står det i TÜV papirene at disse bremsene går gode for?
|
|
|
Loggført
|
  1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
(oVo)
Juniormedlem
 
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #7 på: desember 07, 2011, 21:38:04 pm » |
|
Vanlige skiver er det ca. 90hk 93 eller no Ventilerte skiver 160 hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jimmi
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #8 på: april 29, 2012, 06:06:56 am » |
|
Vanlige skiver er det ca. 90hk 93 eller no Ventilerte skiver 160 hk
Tar denne oppigjen.. Er det dette som står i TUV dokumentet?? Må du ha skiver både fremme og bak for å oppnå 160 hk? eller holder det med bare fremme? Er buss og boble likestilt eller er det forskjell? finner ikke noe om dette på sidene deres
|
|
|
Loggført
|
mvh. Jimmi tlf. 988 92 666
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: april 29, 2012, 08:06:46 am » |
|
Der findes pt ikke noget bremse sett til link pin forstilling i 5x205 der er godkendt til 160 heste. Dette er på grund af at det bare er bremserne foran der er TÜV papirer på. Med ventilerede og hulborede skiver og den store hovedpumpe fra CSP får man papirer med på 136 heste i type 1, og lidt mindre i type 2. Godkendelse af dette er det stadig BT der står for med den vanlige procedyre de har for dagen.  Men papirene og produktet er i orden, så med rett søknad og godt arbejde på monteringen er det her intet problem.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #11 på: april 29, 2012, 11:06:26 am » |
|
Hei. Det trengs ikke TUV godkjenning på disse delene. Bilen må være eldre enn 1971,da er det ikke krav til TUV. Lars VW Veterandeler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #12 på: april 29, 2012, 11:28:04 am » |
|
Hei. Det trengs ikke TUV godkjenning på disse delene. Bilen må være eldre enn 1971,da er det ikke krav til TUV. Lars VW Veterandeler
vet biltilsynet dette? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #13 på: april 29, 2012, 11:33:16 am » |
|
Klart de vet .  les innlegget om Sambabussen.... Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #14 på: mai 02, 2012, 22:57:02 pm » |
|
Noen som har erfaringer med ventilerte skivebremser fra CSP på earlybay? Er større caliptre på de, så jeg lurer på om det blir krøll med 15 toms felger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #15 på: mai 03, 2012, 16:40:03 pm » |
|
This vented disc brake system is designed for all Buses from 1950 to 1970, as long as if aftermarket 15'' wheels or 16'' original steel wheels for Buses pre February 1955 are used.
The basic layout of this vented version is identical with the regular solid disc brake model and differs mainly in the use of discs with 280x21 mm diameter and specially enlarged calipers.
Every kit is complete with CNC machined cast alloy hubs with rotors and wheel bearings installed, CNC machined caliper brackets, new calipers with pads, stainless steel grease caps, stainless steel dust covers (if applicable), brake hoses and fitting instructions in English. Only the master cylinder has to be purchased separately, depending on the type of Volkswagen you use.
Not for use with 14'' wheels! You can find a disc brake system designed especially for 14'' wheels under part number: 499 263 5205-14
A TÜV certification is available for all disc brake systems listed on this page. It is included in your order if it is of relevance in your country.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #16 på: mai 04, 2012, 10:20:44 am » |
|
Hei. Det trengs ikke TUV godkjenning på disse delene. Bilen må være eldre enn 1971,da er det ikke krav til TUV. Lars VW Veterandeler
koffø er da ingen i biltilsynet som veit om detta?? har vert der med bilar langt eldre enn 71, og sånn sirka nett før du opnar døra der so gaular dei papir!... har du noko papir som bevisar att tuv papir ikkje er krav før 71??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #17 på: mai 04, 2012, 19:37:33 pm » |
|
Hei.Her er søknaden på splittbussen. Det er ikke TUV krav på bilen før 1971,da kom det krav EC 12 ?Forskrifter er gjeldene fra 1942... Her er det vi skrev... ferdig diskutert snart? Søker etter samtale om : Skifte av bremsesystem til 2 krets fra CSP foran / bak . Dette settet er med skivebremser,se vedlegg på benyttede deler. Forstilling ny med innsveisede høydejusteringer,fra sammme leverandør CSP. Forstillingen er 2 " smalnet for å få plass til skivebrems ombyggingen da disse øker sporvidden foran. Spindler foran er originale fra split buss ,denne årsmodellen, disse er endesnudd og satt opp ned . Dette senker bilen ca 7 cm foran. Bak er bilen bygget om til boble bakstilling, med tilhørende akselrør tilpasset dette .se vedlegg Ved ombygging av buss til boble bakstilling fjernes reduksjonsbokser , dette senker bilen ca 7 cm bak. Det søkes også om bytte av motor ,1915 Ccm hk antall ca 100. Motor effekten på denne bilen som er en 8 seter regner vi ikke som noe overdrevet høy.Se vedlegg på benyttede deler Ser frem imot en gjennomgang på denne ombyggingen . Bistår gjerne med mer info om nødvendig på benyttede deler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|