rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« på: mai 09, 2008, 21:27:48 pm » |
|
Heihei
Drømmer litt om å bygge en euroboble over tid.. Så her sitter jeg å funderer på hva som er et "best" utgangspunkt med tanke på ombygning, deler, osv..
Sånn personlig så vil jeg helst starte med en "pen" bil uten særlig rust.. Jeg kan ikke fordra rustarbeid...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1 på: mai 09, 2008, 22:34:13 pm » |
|
da tenker jeg på hvilke årsmodell / utgave forresten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #2 på: mai 09, 2008, 22:45:05 pm » |
|
Uten å være ekspert på stilene eller disse årsmodellene...
1303 S eller 1300 S er vel det jeg hadde satset på hvis jeg hadde gått for denne stilen. Det viktigste er at bilen er så fin som mulig i forhold til rust.
Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: mai 09, 2008, 23:06:57 pm » |
|
Uten å være ekspert på stilene eller disse årsmodellene...
1303 S eller 1300 S er vel det jeg hadde satset på hvis jeg hadde gått for denne stilen. Det viktigste er at bilen er så fin som mulig i forhold til rust.
Lykke til!
Bedre en meg, som ikke en gang er ekspert på bolbe har forstått det slik at 1303 og 1300 svarer til produksjonsmodell? 1300 som ca 1960 - midt på 60 tallet og 1303 på 70 tallet. S betyr at den har girkasse med høyere utveksling? Beklager først som sist alle dumme spørsmål jeg måtte lire av meg i denne og eventuelle framtidige tråder!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #4 på: mai 09, 2008, 23:51:27 pm » |
|
1302 (S) og 1303 (S) er vel de beste bilene å bygge på, siden begge disse modellene har IRS bakstilling og McPherson forstilling. S er i hovedsak 1,6L med skivebremser foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: mai 10, 2008, 09:47:46 am » |
|
Ok, da får vi se etter slike biler. 1302 og 1303. Hva skal en betale for en pen boble av denne utgaven? Ca 25 000 kan det se ut for min del..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #6 på: mai 10, 2008, 19:14:19 pm » |
|
Spørs jo hvor høyt du legger lista, med tanke på rust..
Hvis det er uaktuelt å sveise, kommer slike biler fort opp på ca 20.000 kr+++
Men bruk tia, og følg med på annonser, plutselig kommer det noen "kupp".
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: mai 11, 2008, 12:22:48 pm » |
|
Da legger jeg lista på ca 20 000 for en 1303 eller en 1302.
En annen ting. Hvordan er det med ombyggning? Lett å få godkjent? (vise tuv papirer? Og effektøkning, må en betale avgift for effektøkning??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #8 på: mai 11, 2008, 23:49:21 pm » |
|
Tror ikke du skal regne med å få en rustfri 02 eller 03 for 20 laken...  Ville heller ha sagt 30-40 laken jeg for en rustfri en..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: mai 12, 2008, 00:11:18 am » |
|
dumt spørsmål, men hvor gale vil 20 - 30 000 tilsi? Noe farlig rust eller lette panel som må byttes?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #10 på: mai 12, 2008, 00:30:27 am » |
|
dumt spørsmål, men hvor gale vil 20 - 30 000 tilsi? Noe farlig rust eller lette panel som må byttes?
Er som med alt annet... Er sikkert mulig å finne en rustfri 02 eller 03 til 20 laken, men da er det veldig billig. Samtidig kan du oxo finne et rustvrak til 40 laken oxo.. Men en 02 eller 03 til 20-30 bør være uten omfattende rust i hvertfall... Har vanskelig for å se for meg en 02 eller 03 som ikke har vært grundig restaurert som ikke har noe rust.. Uansett er min mening at det er mye bedre å betale 30-40 for en med lite eller ingen rust enn å betale 10-20 og som må rustsveises både her og der.. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: mai 12, 2008, 22:23:51 pm » |
|
Jeg får lete og se hva tiden bringer. Tror jeg må selge bilen og mcen først... Skal studere, kan ikke ha bil, mc og prosjekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #12 på: mai 13, 2008, 08:06:37 am » |
|
Tror ikke du skal regne med å få en rustfri 02 eller 03 for 20 laken...  Ville heller ha sagt 30-40 laken jeg for en rustfri en.. Jeg betalte 22 for min gule 1302. Den har to rusthull, et helt nederst i forkant på panseret (dreneringshullet) og et hull i støtfangerfestet bak. Sånn jeg ser det trenger hun ingen sveis. Har heller ikke oppdaget noe særlig med rust som er verdt å nevne. Mener at prisen jeg ga for bilen er en fornuftig pris, verken over eller underpris. Noen strøken bil er hun ikke, men en lettpatinert bruksbil. Tror nå at du bør finne en bra bil for mellom 20 og 30.
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #13 på: mai 13, 2008, 08:10:12 am » |
|
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2008, 08:46:43 am av FreddyB »
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #14 på: mai 13, 2008, 09:45:35 am » |
|
En av bilene jeg sikla på det der...ser meget ryddig ut. Må vel innrømme at jeg håper en så ryddig 1302 forblir ryddig og original, men hver sin smak... 
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #15 på: mai 13, 2008, 14:20:02 pm » |
|
I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere... Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #16 på: mai 15, 2008, 13:27:02 pm » |
|
I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere... Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...
Men 03 har så rar frontrute..... 
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #17 på: mai 15, 2008, 15:51:31 pm » |
|
I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere... Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...
Men 03 har så rar frontrute.....  Og dasjbord..... usj 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: mai 15, 2008, 15:54:57 pm » |
|
Den har den "rare" ruta for å slippe å ha så unaturlig langt panser... dashen er ren bonus...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #19 på: mai 15, 2008, 17:45:55 pm » |
|
og ikke minst muligheten til å røyke sigaretter med filter! (for de som driver med sånt...) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #20 på: mai 16, 2008, 20:43:14 pm » |
|
I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere... Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...
1300 m. IRS??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #21 på: mai 16, 2008, 22:26:18 pm » |
|
Automat eller US modell... eller ettermontere
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #22 på: mai 16, 2008, 23:40:35 pm » |
|
Bestemt meg for 1303 nå.. Syntes det er de som ser best ut som Euro.. Eller, virker som at det er de som er lettest å få til som en bra euro..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #23 på: mai 17, 2008, 00:11:32 am » |
|
03; ikke noe dårlig valg  litt breie skjermer, blanke lamper, råe felger, karbon deler, kamei frontvinge +++ det kan du ønske deg til jul  Blir artig å se på dette når bilen er på plass 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #24 på: mai 23, 2008, 18:24:33 pm » |
|
Eller ferdig bil...sikkert billigere å gå for denne  selv om du må låne litt ekstra. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13487765http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4851.0.htmlSkal du kjøpe en bil og så begynne på jobben og alle delene blir det fort mye dyrere, selv om en tar det over tid. Innen du er ferdig vil nok regnestykket ferdig bil bli en god del større enn denne...
|
|
« Siste redigering: mai 23, 2008, 18:26:26 pm av RZR-Andy »
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #25 på: mai 23, 2008, 21:52:01 pm » |
|
Den bobla på bilde vet jeg hvem som har  Kjenner han gjør jeg ikke, men det gjør både mamma og pappa  Vil nå si at den er vel noen av de ultimata german lookerene her i landet (av de jeg har sett, og etter min smak!) Opp i det lange løp et nok billiger å kjøpe ferdigbygd ja, som RZR-Andy sier..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #26 på: mai 24, 2008, 09:36:25 am » |
|
Som jeg har nevnt i en annen tråd.. 80 K for denne bilen er grisebilllig. Får å få en 03 som er original i så bra tilstand som denne må du uansett ut med 50 laken.. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
rousp
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #27 på: mai 26, 2008, 19:25:05 pm » |
|
Meget pen bil.. Men har ikke råd til det uansett.. Hadde jeg hatt penger til den hadde jeg heller beholdt motorsykkelen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fatzy
Seniormedlem
   
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund
(O\ ! /O)
|
 |
« Svar #28 på: juni 10, 2008, 19:32:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
|
|
|
|
|