Ruggen
|
 |
« på: mai 25, 2012, 21:16:11 pm » |
|
Holder på med et prosjekt litt på si der det snart er tid for litt sandblåsing. Lurer da på hva dere andre som har gjort dette før meg har av lure tips. Tar dere av alt - eller lar dere noe stå på for å gjøre det letter ved monteringen igjen. Tenker da på: rør, vaier og slike ting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: mai 25, 2012, 22:29:55 pm » |
|
Fjern absolutt alt og teip alle hull og åpninger. Alle gjenga hull skrur du bolter i for å beskytte gjengene. Og når alt er blåst skal du helst slipe over alt med 120-180 papir før du grunner og lakker. Jeg ville heller gått for mediablåsing med kalk eller bakepulver. Ingen varmegang og fare for at platene slår seg. Ingen ettersliping og ingen sand som ligger i kriker og kroker i evig tid. Ikke koster det mer heller. Disse gutta skal ta karosseri og bunnplata mi snart. http://maler.no/index.aspx
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #2 på: mai 26, 2012, 02:12:58 am » |
|
Mye skulle de ha for å blåse, Pål?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: mai 26, 2012, 07:19:35 am » |
|
Det blir bare gjetting, men bare bunnplata tipper jeg er ca 2500
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #4 på: mai 26, 2012, 08:15:15 am » |
|
Fjern absolutt alt og teip alle hull og åpninger. Alle gjenga hull skrur du bolter i for å beskytte gjengene. Og når alt er blåst skal du helst slipe over alt med 120-180 papir før du grunner og lakker. Jeg ville heller gått for mediablåsing med kalk eller bakepulver. Ingen varmegang og fare for at platene slår seg. Ingen ettersliping og ingen sand som ligger i kriker og kroker i evig tid. Ikke koster det mer heller. Disse gutta skal ta karosseri og bunnplata mi snart. http://maler.no/index.aspxSå du tar ut "alt" i tunnelen også, og der blir det jo et stort hull som må tapes. Uansett hva det blåses med, er det da ikke lett å blåse hull i den tapen og så få dette inn i tunnelen? Der jeg ville tro det ikke var noe lurt å få dette ville jeg tro? Med tanke på at min tunnel fortsatt er "full" av fett etter alle disse årene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: mai 26, 2012, 16:10:00 pm » |
|
Jeg teiper igjen alt. Også alle hull i tunellen. Så får de bare la vær å blåse inn på teipen. Det som blir igjen der er en smal sak med slipemaskin/negerkuse.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #6 på: mai 26, 2012, 22:03:49 pm » |
|
Hørt om C4 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #7 på: mai 26, 2012, 22:16:55 pm » |
|
Hørt om C4  Tullebukken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #8 på: mai 26, 2012, 22:21:39 pm » |
|
Hørt om C4  Tullebukken  Eller bare dra den etter 4x4n oppi et sandtak en hel dag, så får du både grisekjørt og en rein bunnplate  Og viss du mangler en 4x4 med nok motor så har jeg en du kan få kjøpe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #9 på: mai 26, 2012, 22:31:35 pm » |
|
Hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: mai 26, 2012, 22:58:39 pm » |
|
du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då?  er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #11 på: mai 26, 2012, 23:10:06 pm » |
|
du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då?  er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing. Hvem gjør dette og hva er priser, Tistlo?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: mai 27, 2012, 23:03:06 pm » |
|
du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då?  er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing. Hjelper lite å levere den til galvanisering når den alikevel må være platerein. Dessuten er galv totalt uegnet på en bunnplate. Den legger på alt for mange my og du får problemer med tilpassing av deler etterpå. For ikke å snakke om alle hull som må gjenges opp på nytt
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #13 på: mai 28, 2012, 00:22:51 am » |
|
galvanisering er jo da besta alternativet når da gjeld overflatebehandling, og i tilleg kan da kombinerast med maling. uansett so er galvanisering vert pengane vist du vil at bilen skal vara lenge:) dvs understellet, for karosseriet er ikkje so godt å dyppa eg kan ikkje sjå for meg kva deler som kan få dårlig plass etter galvanisering, og litt gjenging er jo ikkje noko vansklig. zinken i bergens distriktet gjer denne jobben, men sikkert andre i ditt nerområde reknar eg med. 10kr pr kg er ein ganske standard pris, går da via firma so er da rundt 8kr vert ikkje so gale dyrt på ei bunnplata altso.
ser no att eg skreiv litt feil i forrige innlegg. meinte altso att prisen er nokso lik sandblåsing, ikkje att da erstattar sandblåsing. må vera reint:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|