mai 05, 2025, 18:10:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sandblåse flyndra  (Lest 2089 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« på: mai 25, 2012, 21:16:11 pm »

Holder på med et prosjekt litt på si der det snart er tid for litt sandblåsing.
Lurer da på hva dere andre som har gjort dette før meg har av lure tips.
Tar dere av alt - eller lar dere noe stå på for å gjøre det letter ved monteringen igjen.
Tenker da på: rør, vaier og slike ting.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: mai 25, 2012, 22:29:55 pm »

Fjern absolutt alt og teip alle hull og åpninger. Alle gjenga hull skrur du bolter i for å beskytte gjengene. Og når alt er blåst skal du helst slipe over alt med 120-180 papir før du grunner og lakker.

Jeg ville heller gått for mediablåsing med kalk eller bakepulver. Ingen varmegang og fare for at platene slår seg. Ingen ettersliping og ingen sand som ligger i kriker og kroker i evig tid. Ikke koster det mer heller.

Disse gutta skal ta karosseri og bunnplata mi snart.
http://maler.no/index.aspx
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 26, 2012, 02:12:58 am »

Mye skulle de ha for å blåse, Pål?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2012, 07:19:35 am »

Det blir bare gjetting, men bare bunnplata tipper jeg er ca 2500
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 26, 2012, 08:15:15 am »

Fjern absolutt alt og teip alle hull og åpninger. Alle gjenga hull skrur du bolter i for å beskytte gjengene. Og når alt er blåst skal du helst slipe over alt med 120-180 papir før du grunner og lakker.

Jeg ville heller gått for mediablåsing med kalk eller bakepulver. Ingen varmegang og fare for at platene slår seg. Ingen ettersliping og ingen sand som ligger i kriker og kroker i evig tid. Ikke koster det mer heller.

Disse gutta skal ta karosseri og bunnplata mi snart.
http://maler.no/index.aspx


Så du tar ut "alt" i tunnelen også, og der blir det jo et stort hull som må tapes. Uansett hva det blåses med, er det da ikke lett å blåse hull i den tapen og så få dette inn i tunnelen? Der jeg ville tro det ikke var noe lurt å få dette ville jeg tro? Med tanke på at min tunnel fortsatt er "full" av fett etter alle disse årene.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: mai 26, 2012, 16:10:00 pm »

Jeg teiper igjen alt. Også alle hull i tunellen. Så får de bare la vær å blåse inn på teipen. Det som blir igjen der er en smal sak med slipemaskin/negerkuse.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2012, 22:03:49 pm »

Hørt om C4 Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 26, 2012, 22:16:55 pm »

Hørt om C4 Gliser

Tullebukken Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #8 på: mai 26, 2012, 22:21:39 pm »

Eller bare dra den etter 4x4n oppi et sandtak en hel dag, så får du både grisekjørt og en rein bunnplate Osteaktig
Og viss du mangler en 4x4 med nok motor så har jeg en du kan få kjøpe Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 26, 2012, 22:31:35 pm »

Hehe
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mai 26, 2012, 22:58:39 pm »

du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då? Glad er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 26, 2012, 23:10:06 pm »

du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då? Glad er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing.


Hvem gjør dette og hva er priser, Tistlo?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: mai 27, 2012, 23:03:06 pm »

du skal ikkje berre levera inn heile bunnplata til galvanisering då? Glad er nok ikkje so mykje ulik prisen av sandblåsing.


Hjelper lite å levere den til galvanisering når den alikevel må være platerein. Dessuten er galv totalt uegnet på en bunnplate. Den legger på alt for mange my og du får problemer med tilpassing av deler etterpå. For ikke å snakke om alle hull som må gjenges opp på nytt
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: mai 28, 2012, 00:22:51 am »

galvanisering er jo da besta alternativet når da gjeld overflatebehandling, og i tilleg kan da kombinerast med maling. uansett so er galvanisering vert pengane vist du vil at bilen skal vara lenge:) dvs understellet, for karosseriet er ikkje so godt å dyppa
eg kan ikkje sjå for meg kva deler som kan få dårlig plass etter galvanisering, og litt gjenging er jo ikkje noko vansklig.
zinken i bergens distriktet gjer denne jobben, men sikkert andre i ditt nerområde reknar eg med. 10kr pr kg er ein ganske standard pris, går da via firma so er da rundt 8kr
vert ikkje so gale dyrt på ei bunnplata altso.

ser no att eg skreiv litt feil i forrige innlegg. meinte altso att prisen er nokso lik sandblåsing, ikkje att da erstattar sandblåsing. må vera reint:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!