vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« på: april 10, 2012, 00:52:25 am » |
|
Har montert porsche skiver på vw spindler. Vet ikke hva jeg skal kalle dette, men når allt er skrudd sammen så er det 12 hundredeler "ubalanse" på skive i ytterkant 298mm store skiver. Det vil vel si at ubalansen er 6 hundredeler fra senter målet. Med ubalanse mener jeg sidebevegelse når jeg har tightet allt og har måleuret på det. Hva kan aksepteres uten at det går ut over kjøreopplevelsen???
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #1 på: april 10, 2012, 09:39:12 am » |
|
ingen som har noen formeninger for hva som er merkbart???
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #2 på: april 10, 2012, 22:43:45 pm » |
|
Har i alle fall en mistanke om at du vil ha mer i felgen. 12 hundredeler er jo lite, og de fleste felger har nok mer enn det. Sett på en felg og mål da. Så kan du feste felgen i andre huller og se om det endret seg.... Er ikke mer enn tykkelsen på et papirark.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: april 10, 2012, 22:45:21 pm » |
|
Største faren er vel bittelitt vibrasjon i bremsepedalen, men har sett mye større tall på skiver som har blitt sjeve og virkelig vibrerer i pedalen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #4 på: april 10, 2012, 23:34:52 pm » |
|
Takk for svar folkens. Får prøve og se om det funker hvis ikke er det bare å begynne om igjen selv om jeg har lyst til å ha det bra med en gang. Hadde bare vært gøy a vite om noen hadde erfaring med slikt og kunne av egen erfaring fortelle om dette er bra eller ikke.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: april 10, 2012, 23:46:28 pm » |
|
Hvis du har muligheten så kan du jo måle på noen godt brukte biler og se hvor mye dem slår ut og om du merker det på pedalen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: april 11, 2012, 00:53:14 am » |
|
Har du slipt anleggsfaltene for skiva skikkelig rent med negerkuse el.l? Det er alfa/omega
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #7 på: april 11, 2012, 16:08:15 pm » |
|
Mener jeg hadde 12-13/100 kast i bremseskiva på CBR'en jeg hadde, tror servicelimiten lå på 20/100. Var ikke plaga, men kunne kanskje kjenne litt hvis jeg ville.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #8 på: april 11, 2012, 20:28:00 pm » |
|
Samme på boble, så regner med det gjelder Type 3 også....
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #9 på: april 11, 2012, 23:05:26 pm » |
|
Takk takk Svein terje.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
passat
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: sunnfjord
|
 |
« Svar #10 på: juni 14, 2012, 03:05:47 am » |
|
Ufordringer ved kast i bremseskiver . Satte på nye skiver på bilen og etter en stund fikk jeg vibrasjoner ved oppbremsing . Årsak kast i skiver . Tok av skive og laget styringsboss i dreiebenken , satte på måleur , resultat 15/100 kast . Dreide av på begge sider , monterte sammen alt ok. Litt kaliper teori : Med kast i skiver vil stemplet i kaliperen bli presset innover og man trenger en større veskemengde for å få stemplet på plass igjen , noe som kan resultere i lav pedal . Min konklusjon er: når man kjenner risting i ratt ved oppbremsing er det for mye kast i skivene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|