otto
Medlem
  
Innlegg: 200
Bosted: verdal
en dans i bobble rus.
|
 |
« på: juni 20, 2012, 17:51:24 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juni 20, 2012, 18:04:37 pm av otto »
|
Loggført
|
bobble 60 bobble 62 bobble 54
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #1 på: juni 20, 2012, 22:03:20 pm » |
|
rått redskap
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #2 på: juni 20, 2012, 23:44:34 pm » |
|
Samba splittbuss kan ta seg en bolle
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #3 på: juni 21, 2012, 07:56:05 am » |
|
Det er helt riktig, Anders. Splittbuss er femi.
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: juni 21, 2012, 08:47:47 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: juni 21, 2012, 09:41:52 am » |
|
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: juni 21, 2012, 11:46:11 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: juni 21, 2012, 12:10:20 pm » |
|
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå denne baker du jo fint inn i huslånet.....
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #8 på: juni 21, 2012, 13:27:36 pm » |
|
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå denne baker du jo fint inn i huslånet..... +1 Aldri hatt en større trang å få kloa i en bil enn akkurat nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #9 på: juni 23, 2012, 21:45:01 pm » |
|
Faen å kul!!  er denne lagd på utifra t1 eller er det kun motor som er vw?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
otto
Medlem
  
Innlegg: 200
Bosted: verdal
en dans i bobble rus.
|
 |
« Svar #10 på: juni 23, 2012, 23:48:44 pm » |
|
tempo ble grunnlagt i 1928 å er mest kjent for å produsere småe 3 hjuls laste biler. tempo matador ble produsert 1949-53 i forskjellige utgaver som lastebil,camper,lyxbuss og crewcabb. og senere 54-67 ikke fullt så stiligt karosseri men alikevell et skjeldent skue. volkswagen produserte motorene til disse bilene fra 49-1967 som også ble det siste året med tempo før det fusjonerte med hanomag. så i sverige står det nå noe som kalles yberskjelden camping-bil til ca 40tusen nok. LØP Å KJØP...
|
|
|
Loggført
|
bobble 60 bobble 62 bobble 54
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #11 på: juni 24, 2012, 09:28:48 am » |
|
Artig bil - trivelig selger...
VW leverte motor og gearkasse til disse frem til November 1952. Da gikk de nemlig igang med egen produksjon av Pick Up - frem til da var ikke Tempo sett på som en konkurrerende virksomhet, men etter at man lanserte sin egen pick up, ble det stopp på motorleveranser. Tempo fra 1953 og opp har motorer fra litt forksjellig, blandt annet Borgward og Opel.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #12 på: juni 24, 2012, 09:57:38 am » |
|
Tenk dere denne på veien i 52 med en 1200 vw motor og i bilen bak sitter gjengen i fra top gear å banner disse husbilene opp og ned  Toppfart på denne, full lastet og klar for tur er ........ ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #13 på: juni 24, 2012, 10:40:27 am » |
|
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt 
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #14 på: juni 24, 2012, 10:42:21 am » |
|
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Ja, men tror ikke de hadde det i 52 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #15 på: juni 24, 2012, 10:52:00 am » |
|
Nei men nå finnes slikt, hadde vært dritkult. Men for min del tror jeg at kona hadde klikka om jeg kjøpte en slik bil.
Håper den ender i norge.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #16 på: juni 27, 2012, 15:03:39 pm » |
|
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Ja, men tror ikke de hadde det i 52  I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon! 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #17 på: juni 27, 2012, 15:05:15 pm » |
|
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Ja, men tror ikke de hadde det i 52  I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon!  Ja, det vil jo går enda bedre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #18 på: juni 27, 2012, 15:14:30 pm » |
|
En liten nerde-korrigering;
1100 gikk fra 1938 og til midt i 1942. 1200/25HK gikk fra midt-1942 til midt-1954 1200/30HK gikk fra midt-1954 til ut 1960
Forskjellen på 25 og 30 hester gikk mest på "komp og kam" - ikke borring og slag.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #19 på: juni 27, 2012, 21:38:57 pm » |
|
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg!  Men da vet jeg det.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #20 på: juni 27, 2012, 21:45:15 pm » |
|
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg!  Men da vet jeg det. Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #21 på: juni 27, 2012, 22:03:47 pm » |
|
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg!  Men da vet jeg det. Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje.... aiaiai... Jaja, det er vel fortjent 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|
kimrik
Medlem
  
Innlegg: 103
Bosted: Leirsund
|
 |
« Svar #23 på: juni 27, 2012, 23:11:48 pm » |
|
Vurderte faktisk seriøst og kjøpe denne doningen men den gikk til Belgia for ca 90 tusen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #25 på: juni 28, 2012, 22:53:57 pm » |
|
Billig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Isak
Medlem
  
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #26 på: juni 29, 2012, 00:34:39 am » |
|
LOBO: Her har du "noe" på splitman om du vil bruke det:
Motorene til Kübelvagen og sivile KdF var til å begynne med på 984,704 ccm (ikke for å være nerdete...) og 23,5 hk. Boring 70 mm. Slag 64 mm. Kübelwagen fikk i mars 1943 den større motoren på 1130 ccm og 25 hk med boring 75 mm og slag 64 mm. Denne motoren var i utgangspunktet utviklet for firehjulstrekkerne type 86 og 87 ( og deretter 128 og 166 Swimmwagen).
Så er det nok skjedd en avrunding oppover til 1131 ccm etter krigen med samme slag og boring, men nå kun 24 hk...
...fram til 1200 motoren (1192 ccm 64x77) ble introdusert i 1954.
Korrigér om jeg tar feil! Beklager rotete tekst, men jeg skylder på sen kveld og iPad..
Mvh Isak
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1950 Type 1 1968 Type 2 1966 ambulanse
|
|
|
otto
Medlem
  
Innlegg: 200
Bosted: verdal
en dans i bobble rus.
|
 |
« Svar #27 på: juli 01, 2012, 21:52:33 pm » |
|
90 tusen, sek eller nok? uansett billig i mine auga, å ha æ hatt pængan så ha æ itj nøla.
|
|
|
Loggført
|
bobble 60 bobble 62 bobble 54
|
|
|
|