april 19, 2024, 07:12:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Weber IDF dysesett, Fajs forgassere, solex og Idf deler selges.  (Lest 12436 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« på: juni 22, 2012, 12:40:34 pm »

Nå med ennå større main dyser. Du får 48 dyser mer.. enn tidligere annonsert.

Med i settet får du:

Idle Jets:
4stk .50
4stk .52
4stk .55
4stk .57
4stk .60

* 2013-09-03_202056.jpg (133.72 KB. 752x500 - vist 264 ganger.)


Main jets:
4stk 110
4stk 115
4stk 120
4stk 125
4stk 130
4stk 135
4stk 140
4stk 145
4stk 150
4stk 155
4stk 160
4stk 165
4stk 170
4stk 175
4stk 180
4stk 185
4stk 190
4stk 195
4stk 200
4stk 205
4stk 210
4stk 215
4stk 220
4stk 225
4stk 230

* 2013-09-03_202025.jpg (137.72 KB. 752x500 - vist 265 ganger.)


Air corrector jets:
4stk 155
4stk 160
4stk 165
4stk 170
4stk 175
4stk 180
4stk 185
4stk 190
4stk 195
4stk 200
4stk 210
4stk 215

* 2013-09-03_202203-2.jpg (135.53 KB. 752x500 - vist 254 ganger.)


For å gjøre dette så billig som mulig, tilbyr jeg ikke noen form for eske eller lignende. Skal jeg sende? Da får du alle dysene i fryseposer. Henter du, får du plukke rett fra sorterte esker. Dysene er produsert i Kina. Men har bedre passform enn tidligere dyser jeg har kjøpt.

Har nå også brukt disse ett års tid i dynoen. Og har ingenting å utsette på kvaliteten.

Pris pr sett. 1700,- (Du betaler da kroner 10,- pr. dyse!!)
Pris pr dyse om du vil kjøpe i løsvekt. Kroner 25,-

Luft og bensin dysene passer også IDA. (tomgangen passer ikke).

Har også følgende IDF deler (begrenset lager):

Hoveddyserholdere til IDF                         35,- pr stk  (perfekt til bruk på IDA for lettere tilgang til emulsjonsrøret og forhindre blokking av luftdyser)
Nålventiler 150,175,200,225 og 250            50,- pr stk
Emulsionsrør F2, F7, F9, F11, F14 og F16     30,- pr stk
Blø ventiler til akspumper 40, 50, 60 og 70   20,- pr stk
Rep sett til Idf passer 40-48                    150,- pr stk  (Siden de passer alle størrelser er det faktisk pakninger til 3 stk forgassere pr sett).
Co skruer                                              15,- pr stk
Slangenipler IDF                                     25,- pr stk
Høyre og venstre arm til spjell.                  60,- for begge

* knerten.jpg (144.01 KB. 375x564 - vist 227 ganger.)


* pakninger.jpg (121.17 KB. 564x375 - vist 221 ganger.)


Deler til Solex 28-34 pict serien:

Rep sett til Solex                                   100,- pr stk
Tomgangsdyser 0,55 0,75 0,80 0,85           30,- pr stk
Luftrør 0,50 0,60 0,6                               35,- pr stk
Hoveddyser 120, 130, 135, 140                 25,- pr stk


Erik, 91610027
jeeracing(a)gmail.com

« Siste redigering: april 07, 2014, 09:24:16 am av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 22, 2012, 12:50:31 pm »

Har også tatt inn noen vareprøver på Fajs 40, 44 og 48IDF. Dette er kopier av weber idf forgasserne. Og selges uten trakter fra fabrikk. Men har trakter å tilby. Har kikket lett over uten å åpne de. Og kan ikke se støpeskjegg på interne deler som f.eks Hpmx. Har også dynokjørt disse ved flere anledninger. Uten noen form for problemer. Men det skal sies at ett nytt sett med Dellorto gasser er tightere i akslene. Så dette er typisk "weber" kvalitet.

40mm 1300,- pr stk.
44mm 1300,- pr stk.
48mm 1500,- pr stk.

* 2013-09-03_202432.jpg (149.79 KB. 564x375 - vist 287 ganger.)

* 2013-09-03_202454.jpg (143.75 KB. 564x375 - vist 355 ganger.)


Chrome velocity stacks 80,- pr stk. (selges kun sammen med gassere)

* 2013-09-03_202625.jpg (137.63 KB. 375x564 - vist 309 ganger.)


Vil du ha komplett forgassersett med CB filter, trakter, innsug og stag. Legg på ca 2000,- (ca 14 dagers leveringstid.)


Erik, 91610027

« Siste redigering: september 03, 2013, 18:07:41 pm av Jee » Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 22, 2012, 12:52:46 pm »

Selger du luft og bensin løst?

Altså hele pakke 1 men uten idle?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 22, 2012, 13:18:41 pm »

Kan godt det. Men blir jo ikke så mye billigere av den grunn. Så du vil sikkert ha de med i såfall.

Trekker du fra en hundrings kan jeg sitte igjen med tomgangsdysene  Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 22, 2012, 13:30:41 pm »

Titter litt på hva jeg har og sier ifra jeg Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Nygård94
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: Gjøvik, Oppland



Vis profil
« Svar #5 på: juni 22, 2012, 17:17:13 pm »

Skaffer du innsug/stag/filter sett til T4 også? Evt bilde av det?  Blunker
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 22, 2012, 17:21:19 pm »

Skaffer ikke stag utover normal hyllevare på Piersideparts, CSP eller Cip1.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 24, 2012, 19:05:24 pm »

.
« Siste redigering: september 03, 2013, 17:16:33 pm av Jee » Loggført

pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #8 på: juni 24, 2012, 21:25:57 pm »

PM Gliser
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #9 på: juni 24, 2012, 22:42:52 pm »

Tar et dyse sett, henter på torsdag  Blunker
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 25, 2012, 02:10:21 am »

Den er grei Cato@..
« Siste redigering: september 03, 2013, 17:16:51 pm av Jee » Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #11 på: juni 26, 2012, 00:01:34 am »

 Glad
« Siste redigering: februar 01, 2013, 17:21:01 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 26, 2012, 00:11:28 am »

Skal kikke etter. Men såvidt jeg vet er det ingen forskjell på på Weber, kun Dellorto.
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #13 på: juni 26, 2012, 00:14:40 am »

 Glad
« Siste redigering: februar 01, 2013, 17:22:31 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 26, 2012, 10:56:18 am »

Alle orginale weber og kopier av disse er identiske. Dvs det skiller ikke mellom venstre og høyre gasser. Stoppskuren for spjellene har ører på begge sider av gasseren. Og bensin nippelen kan skrus inn fra begge sider.

48mm er satt opp med 36 venturi, 60 tomgang, 150 bensin, 180 luft og F2 rør.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 26, 2012, 12:01:21 pm »

.
« Siste redigering: september 03, 2013, 17:17:22 pm av Jee » Loggført

rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #16 på: juni 26, 2012, 12:04:12 pm »

har akkurat holdt på med fajs forgassere, det er vel høyre gassere.. for og bruke den på venstre side så må
armen til spjeldet gjøres om litt (modifiseres) dette kan også kjøpes fra aircoled.net
http://vwparts.aircooled.net/WebLink-Web-Link-Weber-IDF-Carburetor-p/weblink.htm
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #17 på: juni 26, 2012, 12:10:01 pm »

 Glad
« Siste redigering: februar 01, 2013, 17:22:19 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #18 på: juli 07, 2012, 09:15:43 am »

.
« Siste redigering: juli 08, 2012, 19:06:44 pm av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 29, 2012, 07:52:43 am »

Da har jeg flere sett om noen skulle ønske
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 28, 2013, 20:46:18 pm »

Ny sesong, og flere motorer trenger dysing...
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #21 på: april 29, 2013, 08:53:54 am »

Da var lageret på nytt fyllt opp med dyser og gassere.

Nå også med:
Nålventiler 150,175,200,225 og 250
Emulsionsrør F2, F7, F9, F11, F14 og F16
Blø ventiler til akspumper 40, 50, 60 og 70
Rep sett til Solex og Idf
Co skruer
Slangenipler IDF
Høyre og venstre arm til spjell.


* 2013-09-03_201702.jpg (144.01 KB. 375x564 - vist 349 ganger.)

* 2013-09-03_201824-2.jpg (121.17 KB. 564x375 - vist 329 ganger.)


Erik, 91610027
JeeRacing(a)gmail.com

« Siste redigering: september 03, 2013, 18:08:50 pm av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: september 03, 2013, 17:26:11 pm »

Bump!
Loggført

91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #23 på: september 03, 2013, 22:59:59 pm »

Jeg har kjøpt og overhalt et par eldre IDF som stammer fra Alfa(sud?) som jeg tenker å bruke på min 66 912 motor i stedet for de originale Solexene men har ikke erfaring med dysing av forgassere og fremgangsmåte for å finne riktige dyser. Har søkt endel på dette emnet men har ikke funnet frem til "fasit".

Har du forslag på dysesett (2-3 forskjellige dimensjoner) som kan tenkes passe på denne motoren? Tror det er en orginal 1600 90hk og ikke oppgradert til 1720.

Webere er renset og med nye pakninger, akspumpemembraner ol, og hadde vært ideelt med noenlunde riktige dyser ved oppstart av motoren. Tipper dyser tilpasset en alfasud ikke har samme karakteristikk som en 616 motor.

Dette er litt utenom tråden din men jeg kjøper gjerne dyser av deg til forgasseroppsettet mitt.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 03, 2013, 23:59:24 pm »

Nei dessverre. Har ikke noen håndfaste tips. Annet enn at du må sjekke emulsjonsrørene dine. Har hørt noe rykter om at de ikke passer en boksers karakter i det hele tatt  Glad
Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: september 04, 2013, 07:49:46 am »

Jee har rett. Du må skifte emulsjonsrør. De alfa-greiene er veldig ulike de vi bruker til VW.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #26 på: september 06, 2013, 08:14:45 am »

Ikke alle som har gått over til innsprut ennå skjønner jeg  Osteaktig

Benytt sjanse nå. Dette er nok det mest komplette settet med dyser du kan få tak i. Holder til alt fra std 1600 til 2387 på E85.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #27 på: september 26, 2013, 14:25:05 pm »

Jeg bumper denne for deg Jee.

Prøver et sett FAJS 40mm til min 1776ccm motor. Gjerne med manifolder, filtre og stag.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: september 26, 2013, 20:13:53 pm »

32 el 34 venturier til 40s webere?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #29 på: september 27, 2013, 22:32:34 pm »

28mm halsring på 40mm gasserne.
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!