|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juni 27, 2012, 09:24:33 am » |
|
2,5kg på 8mm pinnebolter
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #2 på: juni 27, 2012, 09:37:57 am » |
|
da mener du som siste tildragning? Hva med "første" runde?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: juni 27, 2012, 09:46:17 am » |
|
1kg
mener det er: 1kg
7 5 6 8
3 1 2 4
og så 2,5kg: men der husker jeg ikke rekkefølge
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #5 på: juni 27, 2012, 09:52:58 am » |
|
fant den, men der står det vel også bare om siste tildragning...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #6 på: juni 27, 2012, 09:54:19 am » |
|
hvorfor er det egentlig forskjell?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: juni 27, 2012, 10:02:27 am » |
|
fordi man skal stramme ned støtstangrørene første runde.
Kjører du med teleskoprør kan du kjøre to runder likt som siste, men med 1 og 2,5kg fortsatt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #8 på: juni 27, 2012, 11:03:30 am » |
|
fordi man skal stramme ned støtstangrørene første runde.
Kjører du med teleskoprør kan du kjøre to runder likt som siste, men med 1 og 2,5kg fortsatt
jeg mente forskjellen på 8mm og 12mm
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2012, 18:14:31 pm av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: juni 27, 2012, 11:06:03 am » |
|
fordi den ene bolten er tykkere enn den andre 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #11 på: juni 27, 2012, 18:15:13 pm » |
|
Hva Moment (Nm) Rådebolter 35Nm Kambolter 25Nm Blokk M8 20nm Blokk M12* 35Nm Vippestell 25Nm Oljepumpelokket M8 25Nm Lokket til oljesil 8Nm Tappepluggen 30Nm Svinghjulsbolt 350Nm Reimhjul på veiv 45Nm Trykkplate 25Nm
* Det er anbefalt at motorer som skal varve mye med fordel kan ha 45Nm på M12 boltene (Dette forlenger levetiden på blokka).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #12 på: juni 27, 2012, 19:53:49 pm » |
|
Kan vel ha noe med gjengestigningen å gjøre. M8 er mer fingjenget, og man får en annen "utveksling" slik at man trenger mindre kraft for å få samme strekken i bolten.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #13 på: juni 27, 2012, 22:18:49 pm » |
|
Er det ikke samme gjenger/mutter på 8 og 12mm stang til toppene a?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #15 på: juni 28, 2012, 14:26:26 pm » |
|
Momentet kan bli noe forskjellig hvis du har tørre bolter kontra smurte bolter. Har ikke sett etter hva som er spesifisert.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #16 på: juni 28, 2012, 20:25:25 pm » |
|
Har ikke sett at det står noe annet enn at de inni toppdekselet skal smøres inn med pakningstoff D3.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
|