Har fulgt alle kloke ord , lett i tråder ..... men er like lite klok

Anser meg selv for forholdsvis oppegående - men nå begynner jeg å lure .....
Saken er det at jeg hadde nye bånd og sylindere til fronten liggende , så jeg mente det var en god idè
å skifte på min -68 T1 - selv om de ikke var så veldig slitte .
Alt funket greit , tok litt skjevt når pedalen var på sin vandring inn , men når først båndene lå imot bremset den snorrett.
Hadde oppe og byttet sylindre og bånd , satte det sammen igjen , la ut båndene og luftet baut rundt.
Begynte som foreskrevet i store-kloke-bok og luftet hjul lengst ute i kretsene , og endte opp med v.f.
IKKE PEDAL ! Men pumpe jeg 4-5 ganger kom trykket , og det var stabilt - ikke synkende pedal .
Pedal blir sluppet opp , venter noen sekunder og på samme viset .
Ok tenker jeg , her har jeg dritt meg ut og kjørt hovedsylinder i bunn og ødelagt pakningene i stempel .
Ny hovedsylinder og tank kjøpes inn fra Unneberg , monteres og fylles opp med veske .
Trommelene åpnes og kvalitetssjekker jobben jeg gjorde , alt OK.
Forsiktige pump på pedalen m/alle luftenipler åpne slik at jeg får fylling av hovedsylinder , og fortsetter
slik til veske kommer ut av alle 4 niplene.
Stenger av alle bortsett fra h.b , og begynner lufteprosedyren igjen.
Ingen resirkulering av veske , her skal alt byttes ut .
Lufter ferdig , og nå snakker vi om at jeg har flushet igjennom 3-4 liter ny bremseveske tilsammen .....
Garantert luftfritt i systemet, alle bånd både forran og bak er lagt ut - samt lagt ut igjen etter å ha pumpet
trykk mange ganger .
Slangene er ikke gamle , og de "blåser" seg ikke opp heller .
MEN LIKE FORBANNET ER PEDALEN LIK SOM VED 1.GANGS OPPSTART.
Må bygge opp trykket med å pumpe 3-4 ganger , men da er trykket konstant ....
Kan den nye hovedsylinderen være defekt ved levering?
Og husk , det var ikke noe problem før jeg byttet bånd og sylindere.
HJELP !! Noen kloke ord for å hjelpe meg ut av dette ??