Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #240 på: april 05, 2010, 16:41:21 pm » |
|
Ut ifra bildet ditt er det en likestrømsgenerator på motoren iallefall, om du ønsker et bilde av motor med vekselstrømsgenerator må du sendemeg et mobilnr ,så skal jeg gå ut å ta et bilde for deg og sende på mms
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #241 på: april 05, 2010, 17:35:36 pm » |
|
Da var problemet løst! Bilen er vekselstrøm, dynamoen på motor er likestrøm.. Noen som har vekselstrøm-dynamo som virker?  - Bjørn
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #242 på: april 06, 2010, 18:28:29 pm » |
|
Tror je har en  Ble tatt av en 1600 je har da den skulle inn i bil med likestrøm tror je. Motoren er i alle fall fra 74. Dynamoen er din gratis om du betaler frakt 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #243 på: april 08, 2010, 20:31:39 pm » |
|
Ny dynamo er bestilt og kommer forhåpentlig vis i morgen  Men trenger kanskje en dynamo til et annet prosjekt. Da vil du nok høre fra meg Anders  -------------------- Men i efta demonterte jeg dynamo, innsug blekk osv. Og makan til møkkete motor! Fikk av dynamofoten, og ved oljenedløpet var det 5mm med skitt!! Var også sponrester i innsuget i toppene og fant igjen 2 oljetetninger til ventilene når jeg justerte ventiler.. Men fikk rengjort motoren etter en stund og lakkerte innsuget. Får jeg dynamoen i morgen skal motoren bli klar i morgen, og inn i bil på søndag tenker jeg. Bilder kommer senere.. 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #244 på: april 09, 2010, 20:13:18 pm » |
|
Går da litt fremover. Tror jeg utsetter innsetting litt. Får ikke av oljepåfyllinga fra gamle dynamofoten, så får dreie meg en ny på mandag til den nye. Vifta går nok av i morgen om jeg rekker.Må stusse litt på ledningene også, var 2 og ikke 5 ledninger på nye dynamoen. Men er vel en grei sak å ordne. Innsuga var jobben i dag.. Var ca 3 mm slagg på visse steder på innsuga (se bilde).. Så her ble det mye sliping og pussing  Ble vasket med sitrusrens, breakclean, whitesprit, pakningsfjerner, stålbørste osv  Etter de var slipt litt, tok jeg sitrus og whitesprit, oppvaskbørste og langkost så jeg fikk renset de inni. Så en god stund i delevaskeren på rundt 90 grader. Ble renere enn det ser ut for  Innsugsmanifoilen ble lakkert ferdig. Pics
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #245 på: april 09, 2010, 23:36:29 pm » |
|
Her jobbes det for full rulle, til tross for motstanden du har fått med brann og all elendigheiten, Re-spect!!  Sollyset gjer heilt klart ifrå seg motivasjon og arbeidslyst , så for all del, IKKJE bruk solbriller! Ang slagghakking i innsug, so jobber eg med akkuratt det samme for tida, i forvarmingsrøra.. Konklusjonen vart å fylle dei opp med diesel og la det stå ei heil helg, sånn att driten får fukta seg godt inn med diesel, so tømmer du ut dieselen og finn framm skjerebrennaren, og varmar opp røyret, sånn att det tar fyr i slagget. Då kan du la da brenna vekk, eller du kan setta wire på drill og fresa da vekk på den måten, mens det brenn. Då løysnar det ivertfall  Men du som har so stor hast med å få igang motoren kan jo ikkje venta på sånt, så sliping går vel lika fint
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #246 på: april 12, 2010, 21:50:13 pm » |
|
Takker Tistlo  Fikk gjort en del i går. Monterte alt på dynamoen som vifte osv. Men det var litt problemer med den, da denne gikk i bensinpumpa.. Men etter litt jobb gikk dette bra. Lakkerte også litt, her kjører vi et par små kontraster som jeg syns passet bra!  Bare vaske forgasseren og koble opp nye bensinslanger som ble kjøpt i dag, så blir det nok bra! Syns motoren ser ganske bra ut, ivartfall med tanke på utgangspunktet 
 Motor 1.jpg (130.73 KB. 768x576 - vist 349 ganger.)
 motor 2.jpg (103.33 KB. 768x576 - vist 323 ganger.) Fikk også besøk i går. Var deilig å høre lyden av ekte vare igjen 
 67.jpg (175.83 KB. 768x1024 - vist 273 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #247 på: april 12, 2010, 22:15:52 pm » |
|
Strøkent!! Raude klemmer på innsuget fungerar som kanel på grauten  Morro med luftkjølt besøk og'
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #248 på: april 12, 2010, 23:54:44 pm » |
|
Syns det passet bra selv. Ble lissom ikke for mye med de røde klemmene, men akkurat passe  Til info skal den blå 67'n få ny ytterkanal, der man skrur på stigtrinnet. Er et lite hull, og greit å fjernet med en gang. Begge bilene blir nok å se på Bug Camp, SCC ++ 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #249 på: april 15, 2010, 21:30:38 pm » |
|
Da var motoren i bil!  Må skru i den siste skruen i morgen, da jeg ikke hadde den.. Clutchen må strammes litt, var ganske mye vandring på pedal. Gikk trått med å få motoren inn, men fikk fortalt et lite triks, og da gikk den inn  I morgen blir det kun kosejobber, vaske gasser, sette på nye pluggledninger, fordelerlokk, legge opp elektrisk osv.. Er jeg heldig blir det prøvestart  Par bilder av gliset. 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #250 på: april 16, 2010, 21:24:47 pm » |
|
Ikke barebare med ny dynamo... Først fikk jeg den ikke helt ned, da den gikk i bensinpumpa.. Det gikk greit å fikse. Men nå får man kun gitt halv gass på gasseren, da ene armen går i dynamoen... Må vel begynne å modde innsug da.. It's not only only, but but... Ellers har jeg montert litt, og det begynner å se bra ut  Fikk vasket og renset forgasser i dag, så den ser tipp-topp ut  Men trenger en ting.. Har ikke lokk / påfyllingstupp til oljepåfyllinga på dynamofoten. Den gamle sitter dønn.. Noen som har dette til å skrus ned i ? - Bjørn
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #251 på: april 18, 2010, 00:10:50 am » |
|
Manglar du lokket til oljepåfyllinga seier du? Litt modding so ordnar da seg med gassaren veit du 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #252 på: april 18, 2010, 00:58:50 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #253 på: april 18, 2010, 08:40:44 am » |
|
Jeg bruker den samme, funker bra.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #254 på: april 18, 2010, 12:51:57 pm » |
|
PM til 1303s2387  Gasseren fikk jeg ordnet. Legger ut bilde senere i kveld. All klaring er god klaring er det vel dem sier  Mangler å legge opp et par kabler, bare jeg finner riktige kabelsko.. Ellers er det bare litt småtteri igjen.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #255 på: april 18, 2010, 19:13:58 pm » |
|
Da fikk vi gjort litt i dag. Byttet oljetetning/pakning ved "sumpen", byttet olje, skrudd fast motoren skikkelig med alle skruer + litt småtteri. Alt var klart, og måtte jo prøvestarte.. Og den starta!  Måtte prøve 1 og 2 gir foran gårdsplassen, og den gikk bra. Men går ikke på tomgang.. Så må kjøpe repsett og bytte litt dyser osv  Så fikk startet motor, prøvd gira og hørt lyden! En søndag kan nesten ikke bli bedre  Her ser vi hvor stor klaring det er med gasser og dynamo  All klaring er god klaring 
 gasser1.jpg (72.98 KB. 717x538 - vist 329 ganger.)
 gasser2.jpg (71.91 KB. 538x717 - vist 276 ganger.)
 motorrom.jpg (88.88 KB. 717x538 - vist 293 ganger.) Lite stemningsbilde.
 1303rally.jpg (108.82 KB. 917x620 - vist 278 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #256 på: april 19, 2010, 13:13:45 pm » |
|
Blir fin fint detta;-)
Fikk kikka etter gasser og topper, men jeg tror ikke noe av det er verdt å satse på..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #257 på: april 19, 2010, 17:41:15 pm » |
|
Gromt! Sommaren er rett rundt hjørna, so no e da godt å få på plass motor  Men du har vel justert gassaren før du begynner å skifta dyser?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #258 på: april 19, 2010, 19:12:05 pm » |
|
Ang at den stopper på tomgang.. Har du sjekket at staget som går til akselerasjonsmembranen (på baksiden) ikke tar borti dynamoen? jeg hadde nemlig problem med det, var litt hodebry før jeg såg det 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #259 på: april 19, 2010, 19:26:56 pm » |
|
Har bestilt rep-sett til gasser, så skal bytte det som er med. Men jeg skal sjekke staget på baksiden, mener jeg så at den ikke traff dynamoen, men skader aldri å dobbelsjekke. Jeg grunninnstilte gasseren først, og den gikk bra på litt turtall, men var ikke i nærheten av å gå på tomgang! Døde helt, litt etter man slapp gassen. Ville ikke gå lavt turtall. Kanskje det er noe med tenninga å gjøre (?), men tror problemet ligger i gasseren, da den gikk fint og rent på litt turtall, uten noe røyk 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #260 på: april 20, 2010, 15:58:04 pm » |
|
Husket å plugge ekstra vakumrørstuss på innsuget? HEnder det er for mange slike rør i forhold til hva man trenger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #261 på: april 20, 2010, 23:43:35 pm » |
|
Hvor på innsuget skulle jeg plugget? det fra vakumklokka til gasseren?
Skal nok ta gasseren i ultralydbad på torsdag, og montere det nye rep-settet. Da har man litt bedre utgangspunkt i alle fall.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #262 på: april 21, 2010, 12:15:43 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #263 på: april 21, 2010, 12:23:22 pm » |
|
Gratulerer med dagen og lappen!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy
CoolCruisers Medlem
|
 |
« Svar #264 på: april 21, 2010, 12:50:18 pm » |
|
Gratulerer Bjørn!!!! Forkaster du nå han far som kartleser eller får han fortsatt være med på morroa??
|
|
|
Loggført
|
1974 "Fake Jeans" SOLGT... 1966 Rat-look SOLGT... 1982 Autohomes T3 Camper 2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT... 
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #265 på: april 21, 2010, 12:52:14 pm » |
|
Gratulerer med fremgangen, lappen og bursdagen 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #266 på: april 21, 2010, 12:59:36 pm » |
|
Gratulerer Bjørn!!!! Forkaster du nå han far som kartleser eller får han fortsatt være med på morroa??
Pappa blir nok med som kartleser innimellom enda ja. Er jo artig for han å være med i bobla på SCC osv. Og han blir mer og mer frelst, så jeg skal nok pusse opp en bil til han på litt sikt  Takker for gratulasjoner 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #267 på: april 21, 2010, 18:00:53 pm » |
|
Gratulerer med lappen, god bil, og håper du får luftkjølt sommerdagene. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #268 på: april 21, 2010, 23:36:02 pm » |
|
Gratulerer og lykke til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #269 på: april 22, 2010, 00:13:30 am » |
|
Gratulera so mykje me dagen!!  Vert ein bra sommar detta 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|