Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #330 på: juli 14, 2010, 08:14:57 am » |
|
Jepp skjekk bensinpumpa...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #331 på: juli 15, 2010, 16:01:48 pm » |
|
Da var bensinslangen under bilen byttet. Skal følge med litt med bensinen i filteret.. Noen ganger er det normalt, andre ganger under filtersatsen.. Har noen pumper liggenes, som jeg kan prøve, hvis det ikke er vakumalngen som ikke er helt tett. ? Tenninga ble også justert litt, tok en prøvetur og inn og justerte den igjen. Syns den går godt nå 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #332 på: juli 15, 2010, 17:57:36 pm » |
|
Spotta deg istad. Ser bra ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #333 på: august 02, 2010, 01:05:36 am » |
|
Er nok pumpa som er gåen.. Sjekket litt vakum osv uten resultat.. Når bilen har stått noen timer er det normalt bensin i filteret. Startet opp og går litt, er det så vidt det er noe som spruter opp.. Og når du stopper, er det tomt.. Men etter 2-3 timer er det normalt igjen.. Og har sett igjennom noen delekasser men har kun en eldre type pumpe.. Kan man bruke den, eller blir den for dårlig? Sitter orginalt på 1200 eller 1300 tror jeg. Må jeg ha denne?
 bensinbumpe1.jpg (7.05 KB. 320x240 - vist 194 ganger.) Eller kan jeg bruke denne?
 bensinbumpe2.jpg (66.3 KB. 646x485 - vist 850 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #334 på: august 02, 2010, 10:20:50 am » |
|
Du kan vell bruke begge! Men du må sjekke om den du har liggende er 200mm pumpe, ffor hvis ikke må du ha ett mindre pumpestagg!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #335 på: august 02, 2010, 10:27:09 am » |
|
Du kan bruka den gamle, solenge den går plass. dvs motor med vekselstraum har ei an form på pumpa for å få plass.
Staget under er ogso forskjelligt.
Til dynamo er det 108mm til vekselstraumsdynamo er det 100mm
Vist den plata under pumpa, som staget skal pressa opp, er omtrent flusst med kanten på pumpa so er det dynamo, stikk den lenger ut, altso ca eitpar cm lenger ut enn kanten på pumpa so er det til vekselstraum
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #336 på: august 02, 2010, 17:41:02 pm » |
|
Oki. Tviler litt på plassen jeg og.. Den nye dynamoen er litt større i dm en orginal, og jeg må skru av lokket på pumpa for å få den av (eller ta dynamoen) Ingen som har en pumpe som er sikker på at virker?
Tror jeg skal demontere viftehus og slenge inn en annen oljekjøler.. Den jeg har nå tror jeg er ganske tett..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #337 på: august 03, 2010, 00:36:11 am » |
|
Jeg bruker, bare så det er sagt, pumpe av type nummer 2 og jeg har vekselstrøm.
Den er kanskje bittelitt forskjellig, men får du plass og har rette stanga er det ikke noe iven for å bruke den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #338 på: august 03, 2010, 00:38:44 am » |
|
Jeg ville sjekket olja også nå for med ei lekk pumpe blir det ofte veldig mye bensin i olja, og da kjøler det jævlig dårlig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #339 på: august 03, 2010, 01:19:58 am » |
|
Jeg ville sjekket olja også nå for med ei lekk pumpe blir det ofte veldig mye bensin i olja, og da kjøler det jævlig dårlig.
Det er en mulighet. Skal sjekke dette når jeg har fri 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #340 på: august 10, 2010, 11:18:23 am » |
|
Nytt batterifeste ble laget i går, da det nærmer seg eukontroll.. t-bars må av og tørke under motor. Så er den klar til å vises  Tror jeg skal ut med motor til helga og bytte oljekjøleren og bensinpumpe, så kanskje jeg har en motor jeg kan jeg "stole" på  (Egentlig greit å vite at man har tatt en uke feil om når SCC er, har nesten god tid nå 
|
|
« Siste redigering: august 10, 2010, 23:13:50 pm av Bj?rn »
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #341 på: august 11, 2010, 21:06:09 pm » |
|
Bensinpumpe er bestilt. Og løsningen på det som tistlo sier med forskjell på vekselstrøm og likestrøm, er bare å lage en liten bulk på bensinpumpelokket. For motoren er egentlig en likestrøm, men byttet til vekselstrøm. Så skal nok gå håper jeg  Pkk i morra, så nå står bilen uten t-bars bak og har fått tilbake orginale potter. Leeenge siden jeg har kjørt med den gode boblelyden 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #342 på: august 12, 2010, 09:12:43 am » |
|
Da var kontrollen gjort, og må skru litt.. Stramme hjullager forran Ujevne bremser bak Justere lys Tror det var det hele.. Ellers gikk det greit, og pratet VW hele tiden  Mekanikkeren har også en 411, orginal og rustfri!! Litt småbulk her og der, men ellers fin 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #343 på: august 13, 2010, 00:28:55 am » |
|
Er ikkje so galne feil det der!  Finn deg ein grusveg når du ska justera bremsane so bråbremsar og slepp rattet samtidig so ser du kor bilen går og korleis spora ser ut.. so strammar du bremsane heilt til bilen går beint og nokolunde like spor på alle 4.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #344 på: august 13, 2010, 00:42:54 am » |
|
hmm...om hjulsylindrene går lett, ingenting sitter fast og båndene er rene så er det bare å pusse litt på båndene og tromlene. Justere ut båndene til hjulene ikke går rundt og så litt tilbake, evt dra litt i håndbrekket underveis for å sentrere båndene(el noe i den duren) Da skal de bremse likt på begge hjulene! Å justere litt på ene siden og litt på andre, med pauser for å rase rundt i nabolaget hørtes litt tungvindt ut.. 
|
|
|
Loggført
|
Ž71 1302S Ž12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #345 på: august 13, 2010, 08:34:49 am » |
|
Justerer bremser som Superbeetle sier. Pleier å gjøre det sånn på lastebiler etc, og der blir det alltid tipp topp  Men gjør også som tistlo sier. Sjekker om hjulene låser seg, om bilen drar til en side osv. Blir nok bytte av begge bremsesylinderene bak også. Tror ene sylinderen har litt skyld i dårlig brems på v. bakhjul..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #346 på: august 15, 2010, 02:03:42 am » |
|
Sjølv ved å legga bånda inntil trommlane ogso tilbake eitpar hakk på alle 4 so er det ikkje sikkert den drar rett likavel. dvs du gjer da fyrst og om den trekker ut i skogen so justerer du litt og litt på rett sida so vert da bra greier
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #347 på: august 27, 2010, 22:11:10 pm » |
|
Bilen er nesten klar til etterkontroll  Ting som har blitt gjort: - Gått over og strammet forstilling - Strammet hjullager foran - Byttet hjulsylindere bak - Byttet bremseslanger og et bremserør foran - Luftet og justert bremser Skal ut og prøvekjøre en dag, og sjekke bremsene, om de trenger noe mer justering. Også justere frontlysene. 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #348 på: august 27, 2010, 23:15:01 pm » |
|
Får slenge inn et før og etterbilde av nye hjulsylindere. Og et lite stemningsbilde på veien hjem fra SCC 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #349 på: september 09, 2010, 00:06:02 am » |
|
Da står bilen blid og fornøyd med sin nye venn og er stolt av 0 feil på PKK 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #350 på: september 09, 2010, 00:36:57 am » |
|
Grattulera, alltid kjekt da:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #351 på: september 21, 2010, 11:55:46 am » |
|
Tenker mye på lakk om dagen.. Og spørsmålet er om jeg skal beholde lister på bilen?! Syns den kanskje mister litt av linjene hvis jeg tar de bort. Svarte lister er kanskje det fineste? Men bilen blir nok ganske lik som bildet viser 
|
|
« Siste redigering: september 21, 2010, 11:57:18 am av Bj?rn »
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #352 på: september 21, 2010, 11:59:09 am » |
|
Lister Definitivt!! OG Ordentlig fangere!! 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #353 på: juni 25, 2011, 17:03:45 pm » |
|
Skjer da noe..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #354 på: juni 26, 2011, 10:26:02 am » |
|
Var bilen lakkert med sprøyte tidligere? Kul bil forresten:) Titta på den på scc i fjor:)
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #355 på: juni 26, 2011, 13:39:41 pm » |
|
Støtter svarte lister!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #356 på: juni 26, 2011, 20:56:53 pm » |
|
Bilen var lakkert med srøyte før også ja.. Men med feil dyse, hastighet, avstand osv ble det som det ble.. Svarte lister ligger klart  Fler bilder med noe av det som har blitt gjort..
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #357 på: juli 06, 2011, 13:12:07 pm » |
|
Lager du bakplata avtagbar?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #358 på: juli 06, 2011, 14:42:13 pm » |
|
Håper du monterer på støtfangere igjen, synes 03`en ser bedre ut da enn med t-bars.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #359 på: juli 06, 2011, 19:20:42 pm » |
|
Tommel opp herifra:D:D Detta blir jo strøkent om resten blir som skjermene dine:)
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
|