Anders Røsåsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #120 på: juni 01, 2009, 00:19:43 am » |
|
Så på bilen din på utstilinga i Hamar i helga. Kjempefin bil, med et bra trekk av rally  moro og se den foran seg. Så ut som du har nok med godluft i bobla og  var det 10 eller 15 baumer??
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #121 på: juni 01, 2009, 00:42:20 am » |
|
Så på bilen din på utstilinga i Hamar i helga. Kjempefin bil, med et bra trekk av rally  moro og se den foran seg. Så ut som du har nok med godluft i bobla og  var det 10 eller 15 baumer?? Haha  er vel rundt 15 graner der nå + en god bunke uåpna i hanskerommet  Bilen ser egentlig grei ut nå syns jeg, få på skvettlapper bak nå så  Også lakk da  Men hadde en liten kaffepause hjem fra Bug Camp i dag, og noen kom bort å sa at dette var den kuleste lakken de hadde sett! og at jeg for all del ikke måtte lakke den opp igjen Fikk også kjøpt dørklips på boden til Unneberg i dag, så da blir nok snart de svarte dørpanelene satt inn 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #122 på: juni 01, 2009, 16:42:59 pm » |
|
hehe ja je syns den var kjempe tøff med slik lakk som den har je og..Den var jo itte så appelsin som det høres ut som  er jo tross alt rally bil stil, og je syns det passer med den lakken  Hadde tenkt å hilse på dei på utstillinga på Torget da je så du kom, men ble vel som vanlig itte noe av(Blir vel redd for folk når je bor på totenåsen midt i svarteste skøven?  ) 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #123 på: juni 01, 2009, 17:56:54 pm » |
|
hehe ja je syns den var kjempe tøff med slik lakk som den har je og..Den var jo itte så appelsin som det høres ut som  er jo tross alt rally bil stil, og je syns det passer med den lakken  Hadde tenkt å hilse på dei på utstillinga på Torget da je så du kom, men ble vel som vanlig itte noe av(Blir vel redd for folk når je bor på totenåsen midt i svarteste skøven?  )  Hehe takker  Tror ikke du er alene om den siste kommentaren der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #124 på: august 30, 2009, 20:34:15 pm » |
|
Blitt litt borte her og.. Ormbolet er på med single glass pack. og tetta eksoslekkasjene (utenom en, må bytte pinnebolt) men det er en liten tikke/klunkelyd fra ene toppen.. Vet ikke hva det.. Men ivartfall ikke ventilene  Syns ikke bilen går helt som den skal  Noen tips?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #125 på: august 30, 2009, 22:45:33 pm » |
|
Er det berre innimellom den lyden kjem?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #126 på: august 31, 2009, 18:32:54 pm » |
|
Er der mer eller mindre hele tiden. Høres best når motoren er kald. Kan det komme av sprekk i topp, sylinder stempel eller lignende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #127 på: september 23, 2009, 18:35:48 pm » |
|
Lite som skjer her.. Venter egentlig på å få tak i en 1600 motor, men det er ikke så lett  Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin  Hva syns dere? Men forsket litt på motoren og prøvd å eliminere feil.. Trur muligens et er en ødelagt ventil?? Ettersom at jeg mister effekt, og det smeller i potta - bensingass antenner i eksosen. Men hørte på ventilene, og de går ordentlig (ikke tikking eller noe) Men ville de gått ordentlig selv en av ventilene er skadet??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem

CoolCruisers Medlem
|
 |
« Svar #128 på: september 23, 2009, 21:25:09 pm » |
|
Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin  Hva syns dere? Skjeldent har noen klart å få appelsinhud til å se så bra ut, og gud så mye appelsin det er her;D  Som jeg har sagt før Bjørn, behold, behold, behold!!!! Gir bilen noe som du ikke ser så mange andre steder  Ser ut som om hele karrosseriet er pulverlakkert med mye struktur. Syns det her er knalltøfft, men skjønner du er lysten på fersk lakk. Få ting er så morro som det!! 
|
|
|
Loggført
|
1974 "Fake Jeans" SOLGT... 1966 Rat-look SOLGT... 1982 Autohomes T3 Camper 2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT... 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #129 på: september 24, 2009, 13:08:41 pm » |
|
Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin  Hva syns dere? Skjeldent har noen klart å få appelsinhud til å se så bra ut, og gud så mye appelsin det er her;D  Som jeg har sagt før Bjørn, behold, behold, behold!!!! Gir bilen noe som du ikke ser så mange andre steder  Ser ut som om hele karrosseriet er pulverlakkert med mye struktur. Syns det her er knalltøfft, men skjønner du er lysten på fersk lakk. Få ting er så morro som det!!  Sant det  Muligens jeg får på klarlakk og lakkerer bare inne i motorrom, dører og panser.  Er jo litt artig med noe som skiller seg ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #130 på: november 21, 2009, 19:11:47 pm » |
|
Får tørke bort litt støv her og.. Bobla står mer eller mindre urørt, kun drevet og pusset ned og grunnet div deler jeg har stående for å få opp motivasjonen litt.. Men i dag fikk jeg justert ventiler, og bilen starta etter ca 3 mnd'er dønn i ro.. Men gikk helt for jævlig! Gikk på 3 sylindere, men den tente ikke riktig på de 3 heller hørtes det ut som.. Pluggledningene sitter på riktig plass, og bilen gikk bra før den ble stående i ro, og ikke justert tenning eller noe i mellomtiden..  Så får bytte fordelerlokk og pluggledninger i morgen og prøve litt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #131 på: november 21, 2009, 19:52:55 pm » |
|
Bytt plugger først!  Og kanskje justere litt tenning 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #132 på: november 21, 2009, 19:59:14 pm » |
|
Bytt plugger først!  Og kanskje justere litt tenning  Skal i alle fall bytte fordelerlokk og ledninger og sjekke at alle får gnist.. og tror ratt jeg skal gå over til Bosch eller NGK-plugger (Går på biltema nå  . Vet ikke hva som er best jeg men.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #133 på: november 29, 2009, 16:46:50 pm » |
|
Da var det søndag og tid til å gjøre litt igjen.  Sjekka at alle pluggene ga gnist, og det gjorde de, men motor gikk likevel på 2 1/2 -3. Så byttet fordelerlokk og ledninger. Startet opp og den gikk greit. vrei tenninga så vidt det var og den gikk bedre. Så tror tenninga er det største problemet nå. Oppdaget også det som kanskje kan være den klonkelyden jeg hørte før. Når jeg ga gass, smalt det i potta og flammen sto ut der, og ved eksosutgangen ved topp! (Fordi ene skruen er borte) Så kanskje det som har vært problemet? Men hører man på lyden, og kjenner effekttap på en liten lekkasje? (Noe jeg merker) Eller er det noe annet som mest sannsynelig er ødelagt?  Så får vel ta ut motor en dag og bytte og overhale litt av hvert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #134 på: november 29, 2009, 16:51:07 pm » |
|
Du bør prøva å få skrudd fast potta før du tar motoren ut! Eller er pinnebolten knekt i toppen?
Att den skyter og smeller kan og vera fordi den får for lite bensin/tynn blanding
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #135 på: november 29, 2009, 18:07:47 pm » |
|
Du bør prøva å få skrudd fast potta før du tar motoren ut! Eller er pinnebolten knekt i toppen?
Att den skyter og smeller kan og vera fordi den får for lite bensin/tynn blanding
Pinnebolten er knekt, og stikker maks 1 cm ut fra toppen.. Men smellinga tror jeg er grunnet den lekasjen. Blir feil vei for eksosen å gå. Og det smeller kun etter gasspådrag Kort oppsummering: Bilen gikk bra, så kom smellinga, ulyden og effektmiskning på samme tid, så tror den lekkasjen er en syndebukk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #136 på: november 29, 2009, 18:09:48 pm » |
|
Av med eksosanlegget og bakre kjøleblekk, så tar du fram ei vicegrip tang og ein liten gassbrennar og varmar skrua godt opp, på med rustløysar og vri den ut med vicegripen 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #137 på: november 29, 2009, 18:20:28 pm » |
|
Av med eksosanlegget og bakre kjøleblekk, så tar du fram ei vicegrip tang og ein liten gassbrennar og varmar skrua godt opp, på med rustløysar og vri den ut med vicegripen  Er en mulighet det som jeg også tenkte på med det første  Men tror jeg tar ut motoren, bytter til 1641 sylindersett og overhaler toppene. Og når motoren da først er ute, lakkerer jeg motorrommet. Det er planene. Så får se  Blir nok bil til slutt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #138 på: november 29, 2009, 19:12:54 pm » |
|
nice  1641 og overhalte topper blir bra. Skal du ha denne som bruksbil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #139 på: november 29, 2009, 22:25:22 pm » |
|
nice  1641 og overhalte topper blir bra. Skal du ha denne som bruksbil? Håper det blir bra ja  Dette blir ikke noe bruksbil.. Kun på mindre turer og finværskjøring. + litt på "tørre" vinterdager 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #140 på: november 29, 2009, 22:59:58 pm » |
|
hehe ja er jo greit å spare den for saltet og uforutsigbare svinger i høy fart Men angående problemet ditt så trur je nok je hadde bytta til nytt fordeler lokk og pluggkabler og nye plugger. Etter det hadde je fått blåst skikkelig ut av den i en hard bratt motbakke. Det var jo det som sku til på min og je hadde samma problemet med at den bare gikk på 2-3 sylindere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #141 på: november 30, 2009, 18:47:58 pm » |
|
hehe ja er jo greit å spare den for saltet og uforutsigbare svinger i høy fart Men angående problemet ditt så trur je nok je hadde bytta til nytt fordeler lokk og pluggkabler og nye plugger. Etter det hadde je fått blåst skikkelig ut av den i en hard bratt motbakke. Det var jo det som sku til på min og je hadde samma problemet med at den bare gikk på 2-3 sylindere. Fordelerlokk og pluggledninger er bytter, og den går på alle 4. Er nok tenninga som ikke stemmer helt nå bare. Så blir å ta ut motor og overhale topper +. Blir nok litt lakkering og oppshining der og 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem

|
 |
« Svar #142 på: november 30, 2009, 20:07:34 pm » |
|
Hvis man bytter fordelerlokk så er det veldig greit å bytte rotor i samme slengen, siden rotor og fordelerlokk slites ganske jevnt sammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #143 på: november 30, 2009, 22:02:20 pm » |
|
Hvis man bytter fordelerlokk så er det veldig greit å bytte rotor i samme slengen, siden rotor og fordelerlokk slites ganske jevnt sammen.
Takker for tips  Får vel slenge inn det i bestillingen som snart skal sendes 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #144 på: desember 07, 2009, 18:45:52 pm » |
|
Da blir motoren hivd ut på fredag ser det ut til  Så bestller 1641 sylindersett i morgen, samt toppdekselpakninger. Er det noen andre pakninger / simringer osv som burde byttes når motor er ute? (Skal ikke splitte blokk)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #145 på: desember 07, 2009, 19:37:56 pm » |
|
Stempelringer er ikke dumt å bytte 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem

|
 |
« Svar #146 på: desember 07, 2009, 19:47:14 pm » |
|
Stempelringer er ikke dumt å bytte  Følger ikke det med sylindersatsen da? Hva med støtstenger/rør og simring i forkant og bakkant av motoren.. 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #147 på: desember 07, 2009, 20:08:33 pm » |
|
Sylindersettet er komplett, Du bør kjøpa deg eit (kvalitet's) pakningsett samt ein svinghjuls-simring og evt gummiforingen som er på akslingen frå girkassa til clutchen(den som sitt i girkassa) Bytter du alt det har du ikkje gjort noko galt  Spesielt simringen bak svinghjulet er jo lurt å skifta!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #148 på: desember 07, 2009, 21:53:14 pm » |
|
Takker for svar  Da blir det nok enda litt til i bestillingen  Og noen som har noen tips ang. å ta ut motor? Eller er det 4 skruer litt ledninger napp tilbake og ned?  Har løftebukk tilgjengelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #149 på: desember 07, 2009, 21:55:45 pm » |
|
Jepp, bare å skru ut de 4 motorboltene, vekk med ledninger, gassvaier, vaiere på varmpepotter og det bakerste kjøleblekket oppe i motorrommet. Så er det bare å ta tak, dra ut og slippe ned 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|