Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #60 på: januar 03, 2013, 21:55:44 pm » |
|
Hvis du legger linken i en tag som ser slik ut så får du bildene i tråden om du bruker noe annet enn dropbox vel å merke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #61 på: januar 03, 2013, 21:56:33 pm » |
|
Hvis du legger linken i en tag som ser slik ut så får du bildene i tråden om du bruker noe annet enn dropbox vel å merke... Mhmmm?  Var det jeg prøvde, men må finne en annen server å legge filene på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #62 på: januar 03, 2013, 22:38:11 pm » |
|
Jeg ville ikke brukt den enkle løsningen vis du skal senke litt. Det kreves modifikasjon på gafler og dempertårn. Knutene på drivakselene tar i gaflene på understellet og IRS bruene tar i dempertårnene.
ta heller hele bakstykket fra IRS
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #63 på: januar 03, 2013, 22:41:58 pm » |
|
Gaflene er jeg klar over, at armene tar dempertårnene må no vel være med mye senk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vespaape
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: utom Trondheim
Mopeden min
|
 |
« Svar #64 på: januar 03, 2013, 22:43:34 pm » |
|
Har komplett bakende fra 1302 med AT girkasse IRS hvist det er intr.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #65 på: januar 03, 2013, 23:31:30 pm » |
|
Nå vil vel ikke jeg bli trodd vis jeg sier at min Heb ikke var mye senket. Men det var den ikke:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #66 på: januar 04, 2013, 00:31:32 am » |
|
Blir bare et eller to knepp ned bak på min. Cal-look :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #67 på: januar 04, 2013, 03:06:12 am » |
|
kan aldri tenka meg att dei skal stå forskjellig plassert, dei festene. men sidan du bruker 2 jiggar, veit du att dei er 100% like? kan vera der feilen ligg. trur derimot ikkje att 1-2mm er av stor betydning anna enn att du risikerar å flytta hjulet tilsvarande,når den tid kjem
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #68 på: januar 04, 2013, 14:11:11 pm » |
|
Du kan nok hente inn det lille avviket der på monteringen. Det er jo flere plasser det kan bli andre avvik som trekker i motsatt retning.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #69 på: januar 04, 2013, 14:40:44 pm » |
|
Jiggene kan vel være forskjellige fordi dem er laget etter en annen bil. Vet ikke hvilke toleranser de opererte med i femti-tallet kontra 70-tallet som jiggene må være produsert etter. :-)
Tenker jeg punkter dem godt, monterer alt og sjekker geometrien før jeg helsveiser brakettene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #70 på: januar 10, 2013, 11:47:05 am » |
|
Julaften, julegave til meg selv (igjen!)  Pakker fra CSP kom hjem til meg i går. Skjønte ikke helt størrelsen på største kassa, for det var i hovedsak papp nedi....  Madammen litt fortvilt etter åpning i stor fart.
 2013-01-09 16.42.15-2.jpg (142.06 KB. 600x800 - vist 571 ganger.) Cup stag mellom fjørtårn og girkassefeste, avstiving av forstilling, HD girkassefeste og litt småtjafs. Også CSP bremse-kit til 68- IRS i eget kolli, håper ting passer. Hadde planer om å sveise på cup stagene før jeg begynte å helsveise IRS brakettene, men CSP skriver at de anbefaler å montere disse med motor, eksos og allting på plass. Er jo ikke helt der for å si det sånn. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #71 på: januar 21, 2013, 10:39:40 am » |
|
En liten statusoppdatering for å holde litt liv i tråden, før jeg drar hjem og pakker kofferten for en liten tur ut i den store "væra" igjen. Heldigvis bare snakk om dager denne gangen, ikke uker. Istedet for å sveise inn cup stagene for å stive av ved sveising av IRS braketter laget jeg noe provisorisk. Det er kanskje ikke nødvendig men gjort på noen få minutter og en ekstra trygghet.   Brakettene er punktet fast, og når jeg har fått resten av IRS delene i hus kommer jeg til å ta en prøvemontering før det blir helsveist.  Har også plukka ned de gamle spindlene og sandblåst de orginaldelene jeg trenger. Lurer på hvilken overflatebehandling jeg skal gå for. Pulverlakk er vel å regne som det mest slitesterke? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #72 på: januar 21, 2013, 11:21:16 am » |
|
Babysteps.. Snart står den klar 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #73 på: januar 21, 2013, 21:32:24 pm » |
|
Looking good!  Pulverlakk er sterkt og godt. Men husk å maskere der du ikke skal ha maling. Spesielt anleggsflaten der spindelen skal ligge i holderen, rundt hullet til kingbolten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #75 på: februar 23, 2013, 23:09:43 pm » |
|
Har også laget meg nytt arbeidsbord  har også begynt på Strip-All badet mitt. 1200x500x900, kommer til å romme ca 400 liter blanda væske. 1,5kW varmeelement i hjørnet og kan dyppe større deler som dører, skjermer etc om jeg tar det i to tørn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #76 på: februar 24, 2013, 00:24:27 am » |
|
lookin gydd!
brukte du den por-15 malingen uten grunning? lukter den høgoktan? tjuk-seig konsistens? har ingen erfaring med den men lurar på å kjøpa ein sånn for å prøva men da er vel fortsatt 1 komponent?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #77 på: februar 24, 2013, 00:29:22 am » |
|
POR-15 er en polyurethan-lakk (tror jeg) som sitter best på sandblåste flater (uten grunning). Da trenger den vistnok inn i metallet og får "fingre" som holder fast. En-komponent, herder av fuktighet. Det finnes vistnok ikke noe middel som løser opp igjen denne når den først har fått herde. Var veldig drøy å bruke, jeg kastet over halvparten av det jeg helte oppi plastbegeret mitt, så den er faktisk ikke så dyr om man klarer å beregne riktig.  Mye bedre å legge på enn hammerite, og sluttresultatet ble mye finere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #78 på: februar 24, 2013, 01:32:00 am » |
|
Ser lekkert ut dette! Et lite tips: Før du monterer spindlene så er "Offset Camber Bushing Set" herfra: http://www.sracing.com/Store/FV_Stuff/FV_Stuff.htm absolutt å anbefale! Har selv montert dette. Slipet ned det øvre torsjonsrøret ca 5mm slik at den øvre bærearmen kommer lengre inn. Ovalen min har nå fått hjulvinkler man kan drømme om på en gammel kingbolt forstilling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #79 på: februar 24, 2013, 01:45:32 am » |
|
POR-15 er en polyurethan-lakk (tror jeg) som sitter best på sandblåste flater (uten grunning). Da trenger den vistnok inn i metallet og får "fingre" som holder fast. En-komponent, herder av fuktighet. Det finnes vistnok ikke noe middel som løser opp igjen denne når den først har fått herde. Var veldig drøy å bruke, jeg kastet over halvparten av det jeg helte oppi plastbegeret mitt, så den er faktisk ikke så dyr om man klarer å beregne riktig.  Mye bedre å legge på enn hammerite, og sluttresultatet ble mye finere. takk for forklaring! får prøva meg på ein boks og samanlikna med jotun sin jotamastic. hittil da aller yppersta av maling eg har vert borti. 2komp då naturligvis. hammerite er vel da desidert mest størsta dritet av eit malingsprodukt som er laga. tett etterfulgt av bengalakk. utvatna til grader og tørker inn som havrekjeks og sprekker opp berre du ser litt hardt på malingen.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #80 på: februar 24, 2013, 01:55:27 am » |
|
Nå sist brukte jeg 1K Sort halvblank lakk fra Hagmans, sitter som støpt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
johanlien
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #81 på: februar 24, 2013, 02:24:59 am » |
|
tøft prosjekt følger med her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #82 på: februar 24, 2013, 16:42:23 pm » |
|
tøft prosjekt følger med her  Du gjør som regel det 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
johanlien
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #83 på: februar 24, 2013, 16:45:18 pm » |
|
tøft prosjekt følger med her  Du gjør som regel det  Må gjøre de vettu 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #84 på: februar 25, 2013, 09:45:15 am » |
|
Ser lekkert ut dette! Et lite tips: Før du monterer spindlene så er "Offset Camber Bushing Set" herfra: http://www.sracing.com/Store/FV_Stuff/FV_Stuff.htm absolutt å anbefale! Har selv montert dette. Slipet ned det øvre torsjonsrøret ca 5mm slik at den øvre bærearmen kommer lengre inn. Ovalen min har nå fått hjulvinkler man kan drømme om på en gammel kingbolt forstilling  Hmm, flere tanker om dette? "Hot rod or stock, you still want zero to one degree positive." - kjør diskusjon! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #86 på: februar 25, 2013, 11:04:25 am » |
|
Finnes ingenting positivt med positive hjulvinkler. Unntaket er caster (hvis jeg ikke er helt på bærtur) Tenkt at bilen krenger i sving blir det ytre hjulets camber mer positivt. Når camberen er negativ og bilen krenger ved sving vil hjulet komme nærmere 0 og dekkets anlegg mot asfalten vil bli større. Castershims er også en stor fordel Dette er min side av debatten xD Større bensinrør er vel flott det, evt ville jeg lagt opp et rør til ved siden av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #87 på: februar 25, 2013, 12:58:54 pm » |
|
Ang Irs.
H-mek sin Bastard var vel noe spesiell pga innsveiste Irs braketter. Bytt hele bakstykket sier nå jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #88 på: februar 25, 2013, 13:33:18 pm » |
|
Ang Irs.
H-mek sin Bastard var vel noe spesiell pga innsveiste Irs braketter. Bytt hele bakstykket sier nå jeg.
Takk for tipset Gunnar, setter stor pris på alle som kommer med tilbakemeldinger. Fortsett med det.  Jeg har en 1303S stående jeg skal ta deler av, kommer til å prøvemontere for å sjekke klaring til dempertårnet og modifisere girkasse gaflene. Skal ikke være andre problemer om brakettene sitter på riktig plass. Bytter jeg hele opphenget innebærer det masse ekstra arbeid, og karosseriet må modifiseres som følge av det. Selv om jeg sveiser inn IRS brakettene ønsker jeg i størst mulig grad å gjøre bilen lik orginal/reverserbar. Når den en gang blir solgt kan ny eier ha nye ønsker, hvem vet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
   
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #89 på: februar 26, 2013, 17:44:13 pm » |
|
Artig..
Bestilte deler fra Cip1.com før helgen. I går fikk jeg mail om at de var sendt, DHL ringte i dag om at pakken var klar for utkjøring. Posten Norge har litt å etterstrebe må jeg si. Både på service, transfertid og pris.
DHL her også en del å bli bedre på, særlig fakturering! Fedex er noe helt annet, de regner nemlig riktig! Bestiller en del pakker fra cip1 selv, problemet er at man ikke vet hvem som kommer på døra, DHL eller Fedex. Bestiller jeg for lik sum, blir totalen mye mer når DHL kommer på døra. Fakturaen fra dhl er på villspor! Jobber selv cargobransjen og dhl stinker i forhold til fedex (vi "handler" begge deler)  Fin tråd, følger med! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|