mai 04, 2025, 19:11:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pauter rullevippe-justering  (Lest 1270 ganger)
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« på: september 10, 2012, 23:17:53 pm »

Har 1:5 Pauter rullevipper på en motor, og har dermed spørsmål i forhold til justering av disse..

Det er Manton stål støtstenger og FK45 kam..

Har justert til løs null på kald motor. 
Men når jeg sveiver videre i rotasjonen blir det en klaring på 0,05-0,1 på eksos-ventiler, og merkbart løsere på innsugs-ventiler.

Er dette normalt, isåfall vil den få større slitasje som følge av dette??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 10, 2012, 23:24:00 pm »

hvor på loben justerer du?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #2 på: september 10, 2012, 23:31:44 pm »

Justerer når eksos og innsug står på linje på motsatt side, 1 og 3, og 2 og 4..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 10, 2012, 23:43:29 pm »

de fleste kam'er har en liten dupp før loben begynner
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #4 på: september 10, 2012, 23:47:09 pm »

de fleste kam'er har en liten dupp før loben begynner

Er det heldig ved 8000rpm? Klaringen kommer vel på ca 0,25 ved "dupp" på varm motor i mitt tilfelle..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 10, 2012, 23:49:34 pm »

eller nærmere 0.5 på varm motor..  Gliser
siden cro mo ikke utvider seg i samme stil som resten av motor vil du få enda større klaring .

kjøp dual taper alu .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2012, 23:57:51 pm »

Akkurat, da blir det vel en liten bestilling fra JPM..

Hva bør justerings-klaringen ligge på ved bruk av alu stenger og pauter vipper?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 11, 2012, 00:03:36 am »

blir vel ikke fullt så my klaring men det er ett kjent problem med cromoly.

skinne og gøran lundgren leverer også samme type stenger
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #8 på: september 11, 2012, 00:12:03 am »

PM Knasten..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!