Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #180 på: desember 01, 2012, 02:38:30 am » |
|
Specplan hittil: - Oxy blokk, std. lager på blokksiden. - DPR 84mm veiv - 5,5" CB superrace råder - DPR hybrid T1/Wbx svinghjul - JPM kam, custom. Durasjon under 250 ett sted tenker jeg med rundt 11mm løft på kammen for å få flow gjennom toppene. lav durasjon for å bygge sylindertrykk tidligere - JPM løftere - Alu dual tapered støtstenger - 1,4 vipper - Wiseco stempler - Mahle sylindere (de tåler sikkert 2 bar) - 1 5/8 eksos fra vwspeedshop - Skinne turbo - trykk inn i en tønneintercooler inni motorrommet. IC som holder til ca. 500-550CFM - 180 gr bøy på trykkrøret fra toppen av IC. 2,5" rør - 57mm mustang spjeldhus, ned i 2,5" trykkrør (T-stykke ned til 2" rør) - CB endcastinger som sveises og portes til toppene - 1200cc+ dyser - CB 044 Wedgeporttopper med 44/37 ventiler - 8,8 i komp - DTA s60 PRO sprut Tank til vann enten under baksetet eller foran ved reservehjul. Ingen kjøling til vannet. Effekten vil komme med kam og turbo. Beste av 2 verdener med Skinne og JPM i lag  400hk på E85? Klarer en custom turbo 400-450hk med dette oppsettet? på 2 bar eller mindre..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #181 på: desember 18, 2012, 00:09:04 am » |
|
Driver å ser på intercooler.
Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #182 på: februar 05, 2013, 16:51:07 pm » |
|
Side 3 gitt..  Har ikke fått gjort noe mer, bortsett fra å bestilt meg kam. Ble en slik Raptor-raptrix fra utlandet  266grader på 0,05" løft, 10,38mm løft på kammen og 113LC.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #183 på: februar 06, 2013, 02:49:28 am » |
|
Driver å ser på intercooler.
Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?
Mottrykket/trykktapet er proporsjonal med volumstrømmen, men ved ett nivå så blir det drastisk verre, altså motstanden øker kraftigere...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #184 på: februar 06, 2013, 10:15:24 am » |
|
Driver å ser på intercooler.
Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?
Mottrykket/trykktapet er proporsjonal med volumstrømmen, men ved ett nivå så blir det drastisk verre, altså motstanden øker kraftigere... Så på ett punkt må jeg ha større turbo... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #185 på: februar 06, 2013, 17:21:51 pm » |
|
Motsatt, på et tidspunkt må du ha større intercooler... Eller mindre turbo...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #186 på: februar 06, 2013, 18:31:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #187 på: februar 06, 2013, 23:01:15 pm » |
|
Motsatt, på et tidspunkt må du ha større intercooler... Eller mindre turbo...
Ikke noe poeng med mindre turbo  Vet hva jeg tester, og hva jeg kanskje kan få plass til om jeg må oppgradere...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #188 på: februar 06, 2013, 23:02:04 pm » |
|
Se der ja, har lett, men ikke funnet noe slikt  Blir vel å teste litt frem og tilbake på denne..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #189 på: februar 11, 2013, 20:30:14 pm » |
|
Jeg trenger litt tips på råder.. Planen er en 84mm DPR veiv, men er ikke helt sikker på om jeg bør få den laget til VW eller Chevy råder? Jeg renger med at JPM kammen kommer ferdig klarert for langslag? Det glemte jeg faktisk å spørre om..  Planen er Scat råder i enten 5,4 eller 5,5. Disse kommer med 3/8" bolter, men skal oppgraderes til bedre bolter. Er det noe vits i å "nedgradere" til chevy størrelse på rådene?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #190 på: februar 15, 2013, 17:36:59 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #191 på: mars 04, 2013, 11:40:44 am » |
|
Da har blokken ENDELIG kommet til Norge.. Mer info og bilder ikveld 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #193 på: mars 04, 2013, 23:14:37 pm » |
|
Litt oversikt. Har fått høytrykkspylt med varmtvann idag, men skal få vasket blokken i delevasker + endel skrubbing for å få den strøken 
 image.jpg (45.57 KB. 450x600 - vist 259 ganger.) Vannkappe borte vekk.
 image.jpg (111.01 KB. 640x480 - vist 288 ganger.) Er det her den legendariske pluggen skal sitte?
 image.jpg (82.76 KB. 640x480 - vist 294 ganger.) Tror det kommer til å bli "std. T1" full flowing med kjøling etter filtrering..
 image.jpg (36.88 KB. 450x600 - vist 259 ganger.)
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2013, 23:17:40 pm av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #194 på: mai 31, 2013, 09:25:53 am » |
|
Side 5 gitt..
Til mitt forsvar har både bil og NA-motoren tatt opp mesteparten av tiden i det siste.
Blokk og veiv har vært hos Erik og blitt godkjent.
Råder (5,5" Scat) er handlet med god hjelp fra Speed-Demon, så må få kjøpt veiv og rådelager så kan jeg smekke sammen shortblokk og finne ut hvor mye jeg må dreie ned sylindrene.
Bestiller R-Jennings ringer og DPR-svinghjul. Svinghjulet for å gjøre livet litt lettere med tanke på trykkplate og lameller, da disse er tyske T1 svinghjul (200mm) kombinert med T4 senter.
er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #195 på: mai 31, 2013, 09:35:42 am » |
|
er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?
Haynesbok til transporter !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #197 på: mai 31, 2013, 10:34:36 am » |
|
er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?
Haynesbok til transporter ! Takker  Du har ikke tilfeldigvis muttere til blokkhalvdeler liggende i en skuff? mine er helt nedspist av rust. Eller var det sånn at disse finnes hos Møller?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #198 på: mai 31, 2013, 10:35:08 am » |
|
bra det skjer litt igjen her  Jepp. Målet er å kanskje klare SCC neste år. Men da må jeg henge i 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|