Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« på: oktober 04, 2012, 15:40:04 pm » |
|
Hei starter en motortråd for Jan Holm der vi skal prøve å finne flere hestekrefter dette har Vi Type 4 motor motoren er bremset hos Jee til 200 hk men nå skal Jan under 13 så mye skal bli mer dette har vi av deler
82 mm veiv Kina har gått 2 sesonger noen få drag ser veldigt bra ut 105 mm Ross stempler P kam fra Eropean Motorworks 48-40 mm topper Fra Brothers 51,5 mm IDA 2 tomm exos fra Turbo Thomas vipper fra Pauter
Jeg skal til JPM denne helga for å se på dyno kjøringer og høre på hva denne karen har å si
tar med toppene og blokka til Jan der skal han gå over toppene og porte det han syntes passer og så skal vi ha ny kam spesialdesign for jan dvs litt fyllesjuk om morgenen friskere utover dagen vi håper på 250 hk
Bilder kommer fra demontert motor takker for alle smarte løsninger som dere har
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: oktober 04, 2012, 16:15:10 pm » |
|
Hva skal dere gjøre med tenning?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #2 på: oktober 04, 2012, 16:17:29 pm » |
|
Hei nå har vi 009 med eltronisk tenning pga av Porsche Kjøling men kansje sette på noe å bruke trigger siden det er lite plass
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: oktober 04, 2012, 17:14:55 pm » |
|
Komp?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #5 på: oktober 04, 2012, 17:49:33 pm » |
|
Hei ble vel ikke målt helt nøyaktig men rundt9,5- 10 får se om vi går opp til 11
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: oktober 04, 2012, 17:50:35 pm » |
|
13 og E85?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #7 på: oktober 04, 2012, 20:56:37 pm » |
|
Hva med vendehøyden?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #8 på: oktober 04, 2012, 22:43:32 pm » |
|
vel skal justere den ned til ca 1.5 pga av store stempler hadde 1.3 på en rallycross motor men da kysset stemplet toppen ved noen andledninger,dette var rikting nok med an org veiv som var stroket og lettet etter alle kunstenes regler men 1.5 er bra
E85 er ikke aktuelt kun 102 oktan bensin
Jeg tror mye skjer ved mer og rikting porting av toppene og en topp kamaksel som er satt opp for denne motoren
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #9 på: oktober 04, 2012, 23:02:11 pm » |
|
Se på tenninga og, er dette en org eller Kina 009? Skikkelig tenning gir fiiiin gnist som brenner opp drivstoffet og lager skyv på stemplene 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #10 på: oktober 04, 2012, 23:02:41 pm » |
|
Blir spennende å følge denne tråden! Vi sees på lørdag Kåre!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #11 på: oktober 04, 2012, 23:08:57 pm » |
|
Se på tenninga og, er dette en org eller Kina 009? Skikkelig tenning gir fiiiin gnist som brenner opp drivstoffet og lager skyv på stemplene  Jepp.. Og mye gnist! Store forbrenningskamre som skal antennes. En skikkelig kraftig gnist bør dere få til!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: oktober 04, 2012, 23:20:10 pm » |
|
Innsiktene ser relativt høye ut og! Få Johannes til å gi dere en lengde fra ventil til toppen av trakten, og kapp og sveis innsuget deretter.
Husk: det er toppene og kammen som produserer effekt. Dette skal nå til Johannes, og da kan dere maksimere det ved å kappe innsugene.
|
|
« Siste redigering: oktober 05, 2012, 09:24:45 am av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #13 på: oktober 05, 2012, 09:24:42 am » |
|
Under 13 ja  Gleder meg til å følge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sti
Seniormedlem
   
Innlegg: 360
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #14 på: oktober 05, 2012, 20:59:09 pm » |
|
Hvor er denne "Like" knappen nå da? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #15 på: oktober 07, 2012, 12:42:20 pm » |
|
Hei da har jeg vert hos Johannes og fått levert deler som han skal maskinere porte og justere dette skal Johannes Gjøre er vertfall planen 1 porte toppene vi beholder ventilstr som er 48-40 mm 2 nye ventilfjærer og titan hetter 3 jusrere lengden på insugg så lengden fra Ventil til topp trakt blir riktig 4 designe en ny kam 5 vi skal bruke type 1 løftere og sette in hylser i blokka løftere også fra Johannes i tilleg skal vi kjøpe ny tenning dette blir på trigger siden vi ikke har plass til større fordeler tror også at jeg må lage nye stutser på exosanlegget for de vi har i dag er for små skal også balansere veiv på nytt og nye bolter til toppene og evt lette rådene litt Mvh Kåre NB DET ER VIKIG AT JAN SPARER PENGER SÅ IKKE TA HAN MED PÅ BYEN ELLER NOE ANNET TULL 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bay crewcab
Seniormedlem
   
Innlegg: 374
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: oktober 08, 2012, 21:00:12 pm » |
|
Detta blir moro Jan. Jeg skal bremse i løpet av okt... Så får vi se da 
|
|
|
Loggført
|
Member of mandagsklubben Member of Ultimate Street Bays Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #17 på: oktober 22, 2012, 21:12:41 pm » |
|
Hei som sagt er Johannes ferdig med toppene bilder kommer kam er også klar
Motoren setter jeg sammen og så kjører vi til JEE for bremsing
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #18 på: oktober 22, 2012, 21:34:31 pm » |
|
Har du spurt om flow tall ? før og etter ? har du fått noe bilder ? Steike jeg gleder meg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #19 på: oktober 22, 2012, 21:39:25 pm » |
|
Hei Jan
ja og ja og ja
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #20 på: oktober 22, 2012, 22:15:09 pm » |
|
Hei Jan
ja og ja og ja
Mvh AR
fortell, fortell, fortell!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #21 på: oktober 23, 2012, 10:04:44 am » |
|
Topparna blev inte flödestestade innan modifiering, jag ansåg dom så felaktiga(med minsta area på 34mm till 48mm ventil) så att det inte var av intresse, uppskattningsvis 170cfm. 231cfm vid 16mm lyft.
dette er Flow tall
Mvh Kåre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #22 på: oktober 23, 2012, 10:07:33 am » |
|
34mm areal til 48mm ventil  Tommel opp til Brothers!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #23 på: oktober 23, 2012, 10:19:22 am » |
|
34mm areal til 48mm ventil  Tommel opp til Brothers! Om det er Brothers Machine er ikke Jan den første til å,motta skrot fra den kanten dessverre...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #24 på: oktober 23, 2012, 10:23:09 am » |
|
Hva holder 231cfm til?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #25 på: oktober 23, 2012, 10:25:04 am » |
|
Hva holder 231cfm til?
230-250??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #26 på: oktober 23, 2012, 10:30:05 am » |
|
Glem nå ikke at denne motoren bremset 200 Jee hk med toppene som JPM anslår flowet 170 cfm før han begynte.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #27 på: oktober 23, 2012, 10:30:21 am » |
|
Noe sånt ja. Kanskje litt mer Lurer på hvordan han har åpnet opp toppene 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #28 på: oktober 23, 2012, 10:32:51 am » |
|
Hadde vært fint med noen bilder nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #29 på: oktober 23, 2012, 12:56:28 pm » |
|
gleder meg til å se kamkortet også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|