hvordan passer disse under originale skjermer`er en oval om det har noe å si.. noen som kan si meg det

og hvor i landet befinner felgene seg?
Du må ha lange aksler bak fra 1968 modell eller nyere, fremme bør du ha skiver pga ufjæret vekt på felger, 4 toms korting, skivebremser og senkespindler. Google "escra" så får du mange treff
Hva mener du med ufjæret vekt på felger??
Ufjæret vekt var kanskje feil betegnelse. Noen år siden jeg gikk på høyskole og hadde fysikk, men med ufjæret vekt mente jeg selvfølgelig selve vekten av felger og dekk som rotererpå spindlene.
Disse felgene med dekk veier veldig mye i forhold til originale felger. Når ca dobbelt antall kilo vekt roterer rundt spindlene enn originalt så trengs det mer bremsekraft bare for å stoppe rotasjonen i tillegg til at bilens vekt skal retarderes.
Putter du disse felgene på en 5x205 boble med tromler fremme, enten 30 mm oval bremser eller 1958 ++ 40 mm bremser vil du nok oppleve at allerede dårlige bremser virker enda slappere.
Beklager at jeg kladder til salgstråden.
Omformulerer.... mange anbefaler skivebremser fremme ved bruk av slike felger, jeg fulgte anbefalingene