Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« på: oktober 16, 2012, 17:54:48 pm » |
|
Skal rense varmekammerene, og lurer på om de må lakkes med noe spesiel varmelakk, eller funker Owatrol/Acanol?
Danny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #1 på: oktober 18, 2012, 16:54:42 pm » |
|
Her var det mange som har vært inne å lest, men ingen løsning fra noen av medlemmen på dette forumet...
Er det virkelig INGEN som har noen forslag, eller er spørsmålet for dumt/enkelt?!?
Da kan jeg opplyse der om at race-buggy har gitt meg tips om varmebestandig lakk fra Biltema funker, og enda bedre, Power coat fra TESS.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #2 på: oktober 18, 2012, 17:13:25 pm » |
|
ja vi pratet om dette på TLF danny boy. jeg har bare vasket vame pottene, og bruk grovrengjører fra biltema. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Bor-slipemateriale/Grovrengjorer-19330/biltema varme lakken brenner fortere av på selve eksos røra.men holder på selve varmepottene. der holder varme spray fra tess bedere er min erfaring. hva andre gjør og bruker får bli opp til hver enkelt. Mvh
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: oktober 18, 2012, 20:04:44 pm » |
|
og prøv å unngå maling på innsida. lager dei merkligste gassar når du får opp temperaturen, og inn i kupen
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #4 på: oktober 18, 2012, 21:58:16 pm » |
|
Ja, det er nok et poeng å ikke få noe inn i kammerene, ikke god den gassen som kommer da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #6 på: oktober 18, 2012, 22:26:10 pm » |
|
Takk for svar, blir å prøve Powe Coat, ja
Søkefunksjonen funker dårlig, gjorde flere søk føre jeg la ut tråden...
Danny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: august 30, 2015, 13:27:36 pm » |
|
Gammel tråd, men prøver å blåse liv denne.
Skal bytte Høyre varmepotte til en NOS (ubrukt original) da den gamle begynner å bli litt "hullete" . Den nye ser ut til å ha en blå/grå matt farge som kan minne om "grunning"
Hva bør jeg gjøre med denne?
Tanken er å slipe lett og så male/lakke med noe "amerikansk" varmelakk fra Steinar Stolen AS eller noe Tess eller tysk fra Würth eller andre gode tilsvarende.
Har brukt ovnslakk på andre saker før med nogenlunde resultat. Men ser jo at også den kan flasse
Nye varmepotter av den eldste type til Type 3 vokser ikke på trær så tenker å male med det aller, aller beste...
Tips mottas...
|
|
« Siste redigering: august 30, 2015, 13:36:08 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #8 på: august 30, 2015, 18:28:14 pm » |
|
Går fint med Pulverlakk da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: august 30, 2015, 23:03:56 pm » |
|
Går fint med Pulverlakk da  Har tenkt på det. Sikkert lurt med pulverlakk. Hva med den utvendige isolasjonen som finnes på mange eldre Type 3 varmepotter, ville du brukt dette opp igjen? Har 2 stk NOS liggende: Den for venstre side er "isolert" - den for høyre side som jeg tenker å bytte nå har det ikke fra "fabrikk", men jeg har isolasjon fra flere gamle liggende.
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: september 02, 2015, 20:41:26 pm » |
|
veit ikkje kor lenge du skal beholda dei, men er da veldi lenge må du gjera da skikkelig og ta da frå innsida og ut. dvs du spretter opp falsen og demonterar dei, so kan du sandblåsa alt og bruka den her: http://www.jotun.com/es/en/b2b/paintsandcoatings/products/jotatemp-650.aspxang isoleringen er vel da sikkert ikkje noko problem å ta på igjen, men kor mykje den har å sei er vel ikkje fastlagt?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #11 på: september 02, 2015, 22:00:31 pm » |
|
veit ikkje kor lenge du skal beholda dei, men er da veldi lenge må du gjera da skikkelig og ta da frå innsida og ut. dvs du spretter opp falsen og demonterar dei, so kan du sandblåsa alt og bruka den her: http://www.jotun.com/es/en/b2b/paintsandcoatings/products/jotatemp-650.aspxang isoleringen er vel da sikkert ikkje noko problem å ta på igjen, men kor mykje den har å sei er vel ikkje fastlagt? Isoleringen var muligens noe VW satte på for varmeapparatet slik at effekten skulle bli bedre - tror jeg. Bilen skal beholdes til evig tid, jeg kjenner flere i Jotunsystemet og får sikkert kjøpt noe derifra om jeg vil, men jeg tenker at de brukte som er nå 50-60 år gamle har holdt bra så langt. De nye blir pulverlakket utenpå eller med en annen varmebestandig lakk tenker jeg.
|
|
« Siste redigering: september 02, 2015, 22:05:19 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #13 på: september 02, 2015, 23:38:24 pm » |
|
Fiks artikkel denne fra VWACB. Tar vare på mine gamle potter - er jo "bakerst" de bruker å få hull først - kan jo sveises opp hvis en får god tid engang!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|