Mulig å lakkere små områder sammen med gammel lakk

<< < (3/4) > >>

Hot Owl:
En kamerat av meg hadde det problemet der på hans ultra matte 64. Han prøvde to fremgangsmåter, begge med skikkelig bil lakk blandet på boks, første gangen fikk han blandet den "staight up" og mattet ned flekkene med fint vannslipe papir og 3M scotchpad. Det ble utrolig bra, må helt innpå for å se det.
Senere fikk han blandet en boks med lik farge hvor det ble lagt til mattemiddel, det ble ikke i nærheten så bra... så trikset er "mekanisk" slitasje, ihvertfall fra denne kanten.

JS:
Det er det lakkverksteder gjør når de flekklakkerer. Lakkerer, rubber ned og polerer opp igjen...
At en lakkerer klarer å blande mattemiddel i lakken så den blir like matt som lakken på bilen har jeg ikke noen tro på. ;)

KnastenradUndKnotenblech:
som JHU sier så funker det.slipe ned med f.eks 2000 papir så:
Når lakken har stått en stund og tørket godt , kan du vaske med f.eks bremserens, tynner(forsiktig)  eller annen sterk avfetting(ikke whitespritbasert greier) det matter

Hot Owl:
Ja Knoten, blir det ikke også veldig matt om man lakker når det er for kaldt?
Polere med ventilslipe pasta vil også i matt lakk....  kanskje for matt?

RuneL:
Jeg kan jo prøve meg frem litt. når staten har fått gitt oss studenter litt ekstra utpå nyåret blir det kanskje kompressor og lakksprøyte så kan prøve meg litt frem på noen testbiter.. takk for alle forslag her da! =)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side