1955 Oval vurderes solgt.
Spesiell bil som er mye påkostet.
- Lakket for 4 år siden i "Mandarin Copper effect" (US Ford farge), og med ghostflames på panser og skjermer. Flammene er lakkert (ikke folie) og dekket med flere lag med klarlakk - meget bra jobb. Lakkjobben er gjennomgående bra, både utenpå og inni.
- Bilen er rustfri og solid på både over- og undersiden. Bunnplata er lakket sort blank og hjulbuer er i bilens farge. Den er dog ikke 100%, og det er et par småskraper å sette fingeren på - alikevel er lakk og karrosseri langt over snittet.
-Bilen er senket foran med 2" smalet puma forstilling og CB senkespindler
- Det sitter justerbare fjærplater bak - juster høyden med umbrakonøkkel på 5 minutter..
- Ventilerte skivebremser fra Kerscher, med boltsirkel 5/130. Jeg har TÜV-papirer på disse, men de står ikke i vognkortet.
- Detaljerte Flat-4 Fuchs replika felger, 5,5" rund baut. Meget bra finish på disse, og helt klart de beste replika fuchs på markedet.
- Nye dekk både foran og bak 205/70-15 og 135/R-15
- Rustfrie støtfangere av beste kvalitet
- Bilen har en del av de "gamle" oval detaljene som den store bensintanken, profildører, håndbrekkwire mellom forstillingsrøra, varmejustering bak brekket etc.
- Nytt teppesett i oatmeal loop stoff. Dette er montert for to uker siden, og jeg fikk da tatt en grundig gjennomgang av gulv etc. Null rust.
- TMI setetrekk i beige velour, matchende dørsider.
- Flat-4 GT ratt
- Utskjæring til CD spiller i hanskerom. Det sitter ikke spiller i bilen nå.
- Empi t-handle shifter (Berg spaken på bildene følger
ikke med)
- Meget pent komplett taktrekk montert av salmaker.
- 1300s girkasse med urethanfester - tight og fin, glimrende cruise-kasse.
- 1641 motor. Vet ikke mye om denne, men den satt i en bil som ble hentet i sverige. Bygget på ny blokk og med full flow olje. Modifisert originalgasser, ny coil og ny bensinpumpe. Nytt ceramic coated Bugpack dual quiet-pack eksosanlegg (potter og grenrør). Motoren er frisk og fin og etter en justering og bytte av bensinpumpe denne helgen går den som en klokke. Kjørte den uten feilslag fra Mandal til Stavanger søndag, og målte forbruket til 0,8 - 0,9 på mila.
- Godkjent med justerbar forstilling og uoriginal dekkdimensjon i vognkortet (tror det er spesifisert hvilken, må sjekke).
- Det har stått større motor i bilen før, og det sitter en termostatstyrt ekstern oljekjøler med vifte under bilen ved girkassen. Det sitter også en elektrisk bensinpumpe under tanken foran.
- Den ene forskjermen har en skade etter at forrige eier var uheldig og mistet et hjul. Jeg har snakket med flere lakkverksteder om å rette opp skaden, og dette er fullt mulig og vil koste ca 2500-3000.
- Prisantydning 70.000,- Seriøse bud vurderes.
- Bilen kan gjerne selges uten motor, hvis ønskelig.
Ring meg gjerne for mer info. Tlf 91329593