Jeg driver å skal justere motoren min (org 1600 fra 03S 74) så jeg får den til å gå mer eller mindre perfekt.
Tenning:
Er den "knotten" hvor tenningstidspunktet skal være, eller er det øvre dødpunkt? (markert med rød sikrel)
Du måler ut fra "sømmen" i blokka, den ser du et sted rundt den knotten du har ringa inn. Hvis du har en 74 modell skal du vel stille inn 7,5 grader før TDC - top dead center. Noen får rette meg hvis jeg tar feil i gradene.
ventilene skal sjekkes til helgen, er det 0,2 mm slakk det skal være?
Blir litt usikker når du sier slakk, men det skal være 0.15 mm åpning på alle ventiler hvis det er det du mener.
Luftfilter blir også byttet så fort jeg får kjøpt nytt! (skal det være litt olje i det?)
Hvis du har et luftfilter av papir så skal det vel ikke være olje i det, men hvis du har luftfilter av "oljebad"-typen så er det alltids greit å bytte olja. Er ikke sikker jeg, men gjetter kanskje på at du har den boksen med papir-luftfiltertypen på toppen av motoren?
Noen andre ting jeg må huske på?
Ja, du har glemt det viktigste, nemlig å kjøpe John Muir-boka - et must for alle oss som ikke kan alt om boble fra før. Der står alt dette veldig greit forklart. Og hvis du er heldig, så har Jøran fortsatt denne på lager, så slipper du dyr frakt ved å kjøpe i utlandet. Dette er de 325 beste kronene du noen gang kan investere i bilen din:
http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=236