Koster å værra kar, serru
Vil vel ikke tro de er mye dårligere de fra CB. Evt kan man jo kjøpe 10 sett for samme prisen som de andre og bytte om de skulle ryke.

Synd det ikke er mulig å oppdrive nye 1700-vipper.
Å
TRO er en fin ting å gjøre i et bygg på Søndag formiddag etter klokkene har ringt. Skal en bygge en motor på slikt så gjelder ordtaket til Tom Roger Berg: "Assumptions is the mother of all fuck-up`s"
Før du slenger ut en slik påstand om at kina-greiene til CB sikkert er like bra som Porsche sine som er en GOD del dyrere så kan jeg fortelle deg at mange Porsche går med disse og da på motorer som går fint flere hundre tkm. før dem må overhales og da må som regel heller ikke disse skiftes ut. En bekjent av meg kjøpte disse fra CB og en av dem røyk etter ca 10tkm . Heldigvis medførte det ikke noe mer havari, men ved undersøkelse av de andre så var halvparten av dem utslitt. Porsche sine har en helt annen form enn CB sine og er laget av Titan...
Men når det er sagt så finnes det andre enn Porsche sine som har god kvalitet som koster noe mindre. Mener å huske at Mercedes hadde noen som var rundt halve prisen av Porsche sine og har da samme utforming.
Vippestell til T4 er en av T4-motorens største svakheter, da særlig hvis du tar med løfterne. Gode ventilløftere (helst T1-style hvis du åpner blokka) eller andre løftere med ekstra spor i for bedre smøring til toppen ( slike som Aaen sine) grundig sjekk av vippearms-akslinger og da akslinger av typen med shimsing og IKKE av typen med fjærer + swivelfeet med god kvalitet så har du mye mindre slitasje i toppen. Og hold deg unna disse stål-støtstengene med mindre du liker at motoren din høres ut som du rister ei verktøykasse

Skal du åpne motor så er det nært sagt obligatorisk å sette i T1-løftere - T4-motorens sørste svakhet.