surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #30 på: juni 22, 2008, 21:59:03 pm » |
|
Ola, nice!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #31 på: juni 22, 2008, 22:16:39 pm » |
|
takk til alle for fine ord om bilen min 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #32 på: juni 22, 2008, 22:35:13 pm » |
|
Kledde jo felgene helt supert 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #33 på: juni 23, 2008, 01:33:51 am » |
|
Dritpen bil! Om jeg noen gang skal ha boble, skal det likne på det der 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #34 på: juni 23, 2008, 02:19:48 am » |
|
Dritpen bil! Om jeg noen gang skal ha boble, skal det likne på det der  Om du skal ha boble tar jeg bussen 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #35 på: juni 23, 2008, 09:35:25 am » |
|
Skjer ikke 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #36 på: september 19, 2008, 12:14:19 pm » |
|
Endelig på tide med oppdatering.. Det tok en uke ekstra pga dårlige fingerferdigheter med ukjent kamera(jeg sletta alle bildene ved et uhell:-[) Denne gang har jeg pusset og lakket felgene mine. Fremgangsmåten var som følger: 1: pusse med 800 våtslipepapir. Det tok såpass bra(og bedre enn div. andre pusseverktøy jeg hadde for hånden) at det ikke gikk altfor lang tid. 1b: tørke av med rødsprit 2: la på litt Coroless rustkiller på noen småplasser 3: Biltema grunning, 1 strøk 4: Biltema sort Felglakk, ca 3 strøk. Jeg kjøpte 2 bokser felglakk og det holdt akkurat til 3 strøk på hver felg. Hele operasjonen ble foretatt på min fellesveranda, inkludert makeshift "lakkboks" (det vil si, teipe aviser på veggen i et hjørne). Resultatet ble knallbra spørr du meg, mtp innsats og hvor lenge levetid jeg planlegger på disse felgene. Planen er å kjøpe noen finere alu-blingser når økonomien ikke er fullt så skakkkjørt. Totalt ble det brukt ca 300 kroner på hele jobben, og da sitter jeg igjen med ei nesten full flaske rødsprit og en del pussepapir. Etter lakken var ferdig var det på tide å hente de nye skoene mine. Jeg var så heldig å finne 145r15 dekk her i Trondheim i sommer, og har gledet meg i 2 måneder til å sette de på. Til min store fornøyelse matchet de nye fordekkene og de vredstein sprint classicene som sitter bak veldig bra. Å få lagt om dekkene og balansert var derimot litt av en utfordring. Å få verkstedfolk til å utøve litt service på en solfyllt fredag er ikke bare lett. Tevo dekk og Terje Vold bare sendte meg videre.. Hanebo og Sortvik derimot gidda å gjøre en innsats og etter en 3 timers ekskursjon var endelig hjulene montert og balansert. Så over til piktogrammene:   Og de observante av dere har kanskje lagt merke til at jeg har endra navnet på tråden. Jeg har siden jeg kjøpte bilen lett etter et bra navn, men ingenting har liksom vært helt perfekt. Ikke før jeg kom over det orginale vognkortet til bilen. Bilen ble nemlig kjøpt av Banevokter Jul. Egge i 1966 og gjorde tjeneste litt lengre sør i landet før den ble solgt videre. Banevokteren var det navnet jeg har letet etter i lang tid, så da må jo topic også endres 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #37 på: september 19, 2008, 15:38:28 pm » |
|
Felgane vart flotte! Men eg savnar litt krom (hjulkapsler)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #38 på: september 19, 2008, 15:59:39 pm » |
|
ja, det kommer muligens to .. jeg må bare gjøre et dypdykk i kjellerboden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #39 på: september 19, 2008, 19:36:05 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #40 på: september 22, 2008, 09:55:45 am » |
|
drit tøff boble  er den bra for rust og slik eller 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #41 på: september 22, 2008, 13:02:41 pm » |
|
er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #42 på: september 22, 2008, 13:11:19 pm » |
|
er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
Nei, jeg er ikke sikker. Hva får deg til å tro at det er en 67? drit tøff boble  er den bra for rust og slik eller  Takk! Tja, det finnes selvsagt litt, og det blir vel mer etterhvert som jeg ser etter. Det er et minihull i rammehodet på undersiden. Det er litt rett foran venstre bakskjerm, rett over steinsprutplata. Litt overflaterust under batteriet. Planen er å fjerne dette i vinter. Pussing av undersida med tilhørende behandling er også planlagt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #43 på: september 22, 2008, 15:09:17 pm » |
|
er du sikker på det ikke er en 67 registrert i 66?
Nei, jeg er ikke sikker. Hva får deg til å tro at det er en 67? Bremsetrommlene..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #44 på: september 22, 2008, 15:54:28 pm » |
|
interessant.. etter å ha sett noen bilder på thesamba ser ikke jeg noe, men jeg er litt for fersk i gamet..
Hva er egentlig forskjellen på en 66 og en 67 mtp bremsetromler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
   
Innlegg: 308
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #45 på: september 22, 2008, 16:41:41 pm » |
|
Denne er blitt skikkelig tøff, liker fargen også.
Det er mange forskjeller på 66 og 67; dørhåndtak med rund knapp isteden for firkantet, sort ratt og knapper, ingen knapp på askebeger, kortere motorlokk med annen fasong, seter med hendel i ryggen, låseknapp i dørkarmen og tror kanskje at '5-kløver' mønsteret på bremsetromlene også kom i 67, men er ikke sikker. Det enkleste er jo å se på rammenummeret, begynner det på *117 er det en 67-modell.
Hvordan gikk det med hu franske, forresten?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #46 på: september 22, 2008, 16:47:10 pm » |
|
Hmm, knappen på døra er rund, rattet er sort men knappene er hvite. Askebegeret har knapp også.. Jeg får vel ta en titt på rammenummeret, det blir nok det enkleste. Hu franske ble det ikke no særlig av, men jeg fant da andre prosjekter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #47 på: september 22, 2008, 17:48:13 pm » |
|
Dette er en 66- se baklokk på en av de første innleggene.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #48 på: september 22, 2008, 20:06:07 pm » |
|
Dette er en 66- se baklokk på en av de første innleggene.
Ja og så ser du det på blink lysene foran. De sitter så nerme panser på 66 modellen!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #49 på: september 22, 2008, 22:18:10 pm » |
|
I rest my case..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #50 på: oktober 02, 2008, 22:01:22 pm » |
|
Slik ser det ut når gasswiren ryker 2 mil utenfor mandal.
Bilder av MacNAF-mekkinga på wiren får jeg ta i morgen, for mørkt for å gå ut å knipse nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #51 på: oktober 02, 2008, 22:19:53 pm » |
|
Dette var surt.. men bildet var jo flott 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #52 på: oktober 03, 2008, 16:58:00 pm » |
|
Er dette felgene fra den gang lobo var på "metalltripp"?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #53 på: oktober 04, 2008, 01:09:45 am » |
|
Stemmer. Er på metalltrip fortsatt jeg da, men ikke bredda orginal 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #54 på: januar 21, 2009, 16:45:11 pm » |
|
Hmm.. litt rart dette innlegget siden det forrige innlegget var resultatet av felglakking. Men jeg kom over et bilde av en bil med sølv org. felger og sorte bremsetromler og syntes det var litt tøft.. så tøft at jeg faktisk måtte fikse på mine egne felger for å se om det ble bra(elektronisk vel og merke).. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe noen bokser sølvlakk eller ikke.. Kanskje den kollektive hjernen her på vwnorge kan hjelpe meg ta en beslutning. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #55 på: januar 21, 2009, 17:22:45 pm » |
|
Hmm.. litt rart dette innlegget siden det forrige innlegget var resultatet av felglakking. Men jeg kom over et bilde av en bil med sølv org. felger og sorte bremsetromler og syntes det var litt tøft.. så tøft at jeg faktisk måtte fikse på mine egne felger for å se om det ble bra(elektronisk vel og merke).. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe noen bokser sølvlakk eller ikke.. Kanskje den kollektive hjernen her på vwnorge kan hjelpe meg ta en beslutning.  Du bør helt klart investere i noen bokser felglakk i sølv. Sølvfargen er fin mot det blå og krommen. PS: for å reparere ryki gasswire trenger man en sukkerbit, passende skrutrekker (liten) og en avbiter. Kjører fortsatt med sukkerbiten, jeg....
|
|
« Siste redigering: januar 21, 2009, 17:30:44 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #56 på: januar 21, 2009, 17:29:46 pm » |
|
Enig med siste talar. Det kom seg VELDIG med sølv..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #57 på: januar 21, 2009, 17:40:05 pm » |
|
Perfekt solslitt patina på bilen din. Når det gjeller farge på felgene dine ville jeg beholdt sort. Det pga. bakfelgene dine ikke er 66-67 med hull men hele felger. Dette vil ikke se like bra ut men sølv. Bra stuk på bilen din og den får ett mer "bøllete" stuk men sort.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #58 på: januar 21, 2009, 17:50:17 pm » |
|
kanskje jeg bare skulle gjøre det enkelt og lakke opp et sett nummer 2 i sølv... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #59 på: januar 21, 2009, 18:32:46 pm » |
|
Ha på noen hvitsider og kjør på svarte felger uten kapsler. DET er bøllete 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|